• Anonym (E)
    Fri 19 Feb 2021 14:44
    461 visningar
    0 svar
    0
    461

    Vill bli av med mensen snabbt

    Hej!

    För ca en månad sedan så slutade jag äta p-piller (som jag tagit i 7 år) för jag bestämde mig för att jag ska sluta med dom och sätta k en hormon spiral istället. När jag tog uppehåll från p-piller så fick jag mens som vanligt men sedan ca 2 veckor efter mensen så fick jag mens igen (i tisdags) och idag är 4e dagen med mens. Jag blöder otroligt mycket denna gång, vilket jag antar beror på att jag är av mina p-piller. Jag ska på dejt på söndag och jag vill verkligen hinna bli av med mensen tills dess. Jag tänkte att om jag äter p-piller så kanske mensen tar slut snabbare, vet någon om det funkar? Jag började med p-piller på andra dagen av mensen, idag är tredje dagen med p-piller. Jag upplever ändå att mensen fortsätter som vanligt, så jag vet inte om det funkar.

    En till fråga, jag läste att om man äter p-piller från första dagen på mensen så kommer det att skydda från dag 1, och annars så tar det 7 dagar innan det skyddar. Hur blir det för mig som tog på dag 2? Måste jag ändå vänta en vecka innan det skyddar? Tänker eftersom det var nästan första dagen på mensen så kanske det gills ändå? Någon som har koll?

    Mvh

    E

Svar på tråden Vill bli av med mensen snabbt