• Lillakakan

    Sexomni

    Ni som lever eller har levt med en partner som lider av Sexomni, och har barn.

    Det är alltså när någon utför sexuella handlingar på sig själv eller andra, ovetandes, sovandes.

    Har ni haft funderingar då kring era barn? Om sambon/ex samsover med barnet?

    Tanken kom efter att läst om ett fruktansvärt fall där det förekom sexuella övergrepp på litet barn. Kom därefter in om artiklar om just sexomni och våldtäktsbrott, och därefter fall med sexomni och övergrepp på barn.

    För hur ska man veta?? Jag är separerad med pappan till mitt barn. Han led av sexomni, jag kunde vakna av att tog på mig, att han onanerade, stoppade bara in den i mig. Och han sov. Ibland vaknade han till och blev förvirrad.

    Men Hur i hel*et* ska man tänka nu. Om dom samsover, mitt barn är 4 år och bor där varannan vecka. Borde man vara orolig? Kan man kräva att dom inte får samsova?

    Jag får panik....

  • Svar på tråden Sexomni
  • Anonym (Nej)

    Min man lider av detta. Det händer sällan men när det gör det så kan han vara direkt på och han minns inget dagen efter. Väcker jag honom mitt i, så blir han som i chock.

    Vi pratade om din frågeställning och han säger att om vi får barn, så är det inget som ska riskeras. Han vill inte samsova. Han vet verkligen inte vad han gör i det särskilda tillståndet. Dock finns det behandling man kan prova, men för hans del så märkte jag att han blev helt livlös och knappt andades av medicinen så den känns inte som ett helt bra alternativ. Jag kan klara av hans skov, men ett barn ska inte utsättas för risken när man vet att det finns en sådan problematik.

    Prata med det om pappan. Det här kan bli allvarligt och har han vett så ser han själv det olämpliga i att samsova. Man kan inte komma i efterhand och hävda att det ju bara skedde i sömnen... barnet kan få men för livet. Vet man om problemet så tar man ansvar utifrån det!

Svar på tråden Sexomni