• Anonym (C.E.M­.A)
    Sun 21 Feb 2021 13:19
    411 visningar
    3 svar
    3
    411

    Hur ska jag göra/tänka?

    Hej alla, känner att jag behöver bolla ett senario med er.

    Jag är en 27årig tjej och har levt tillsammans med min snart 30 åriga sambo i snart 2 år.

    I början av vårt förhållande hade vi sex flera gånger i veckan, som man ju brukar ha i ett nytt förhållande.

    Sedan lite drygt ett år har sambon börjat plugga heltid på distans, han jobbar fortfarande 50% också. Jag pluggar också på distans sedan drygt 2 år tillbaka.

    Sedan han började plugga har vi haft sex max 2 gånger i månaden. Sakta sakta har jag börjat tycka det är jobbigt att bli nekad i stort sett hela tiden. Och när han väl är sugen blir det knappt något förspel heller.

    Igår hade vi en lång diskussion efter att jag återigen blev nekad när jag försökte teasa lite. Jag bröt ärligt talat ihop.

    Summan av diskussionen var att jag förstod det som på honom att han upplever att han är väldigt stressad, aldrig får egentid och att han tappat lusten därför. Han har själv sist vi pratade om detta varit inne på att han kanske bör söka vårdcentral för att utreda eventuell depression eller hormonell obalans, men jag tror nog att han inte tänker ta tag i det.

    Visst, båda pluggar på distans, vi är därför hemma tillsammans mycket. Jag tycker dock att han får tid ifrån mig rätt ofta på kvällarna bla. då han får sitta vid datorn, spela, slösurfa. Jag gör då andra saker, är oftast inte ens i samma rum. Jag sköter oftast allt kring städning, matlagning och handling för att avlasta honom.

    I övrigt är vår relation jättebra, vi är väldigt kärleksfulla mot varandra, det är bara att samlaget uteblir.

    När han frågade mig om en lösning blev han typ ledsen när jag sa att jag lär väl onanera mer då. För mig räcker det inte att ha sex 2 ggr i månaden. Jag vill ju inte sätta press på honom heller. Lämna relationen är det inte tal om, älskar honom mest av allt i hela världen och vill kunna se en lösning på detta.

    Fan, tycker detta är skitsvårt.

    Hur tänker ni?

  • Svar på tråden Hur ska jag göra/tänka?
  • Anonym (Jobbi­gt)
    Sun 21 Feb 2021 13:56
    #1

    Sexlust går upp och med i perioder i livet. Även om han har egentid på kvällarna är kanske problemet att han inte lyckas koppla bort stressen över skolan?

    Jag vet inte riktigt vad du ska göra men när jag varit i liknande situation (man som jobbade 4 nätter veckan samt pluggade på dagtid) så har jag väntat ut honom. Nu som småbarnsmor med sömnbrist är det jag som istället inte har samma lust som min utvilade man.

    Det kommer och går som sagt. Ibland har man andra fokus så som studier, jobb, barn eller träning inför något marathon som sätter sexlusten i skymundan. Man är nästan aldrig helt samspelta är min erfarenhet.

  • Anonym (Suck)
    Sun 21 Feb 2021 14:12
    #2

    Han behöver ingen vård. Ni behöver flytta isär om ni inte lyckas fixa dagschemat så han får egentid.

  • Anonym (Trist­ess)
    Sun 21 Feb 2021 20:39
    #3

    Det är nog så att när ni går tillsammans i den lilla bubblan och tristess blandas med pressande skola i samma miljö så kan det bli så här. Depression låter troligt.
    Finns det möjlighet att en av er tex sitter på stadsbibliteket under dagarna o pluggar eller på annat vis bryter av dagarna lite och får omväxling och yttre untryck o stimulans?

Svar på tråden Hur ska jag göra/tänka?