• Anonym (C.E.M­.A)
    Sun 21 Feb 2021 13:19
    411 visningar
    3 svar
    3
    411

    Hur ska jag göra/tänka?

    Hej alla, känner att jag behöver bolla ett senario med er.

    Jag är en 27årig tjej och har levt tillsammans med min snart 30 åriga sambo i snart 2 år.

    I början av vårt förhållande hade vi sex flera gånger i veckan, som man ju brukar ha i ett nytt förhållande.

    Sedan lite drygt ett år har sambon börjat plugga heltid på distans, han jobbar fortfarande 50% också. Jag pluggar också på distans sedan drygt 2 år tillbaka.

    Sedan han började plugga har vi haft sex max 2 gånger i månaden. Sakta sakta har jag börjat tycka det är jobbigt att bli nekad i stort sett hela tiden. Och när han väl är sugen blir det knappt något förspel heller.

    Igår hade vi en lång diskussion efter att jag återigen blev nekad när jag försökte teasa lite. Jag bröt ärligt talat ihop.

    Summan av diskussionen var att jag förstod det som på honom att han upplever att han är väldigt stressad, aldrig får egentid och att han tappat lusten därför. Han har själv sist vi pratade om detta varit inne på att han kanske bör söka vårdcentral för att utreda eventuell depression eller hormonell obalans, men jag tror nog att han inte tänker ta tag i det.

    Visst, båda pluggar på distans, vi är därför hemma tillsammans mycket. Jag tycker dock att han får tid ifrån mig rätt ofta på kvällarna bla. då han får sitta vid datorn, spela, slösurfa. Jag gör då andra saker, är oftast inte ens i samma rum. Jag sköter oftast allt kring städning, matlagning och handling för att avlasta honom.

    I övrigt är vår relation jättebra, vi är väldigt kärleksfulla mot varandra, det är bara att samlaget uteblir.