• Anonym (:()

    Varför är Flashback Forum så otroligt otrevliga?! :(

    Användaren skapar en tråd och i princip alla hans inlägg inom tråden så försöker användaren förödmjuka en vis person. Även om hans frågeställning handlar om det är farligt med att mata fåglar med bröd. En fråga som tydligen poppade upp i hans huvud efter att han sett en videoklipp på Youtube.

    Men det är ju inte bara en fråga, utan samtidigt försöker han ju förnedra killen i Youtubeklippet och jag fattar ingenting. Däremot vart jag berörd över hans elakhet. Varför göra någonting sådant?!

    https://www.flashback.org/t3306943

    Här är tråden!

    Om ni inte orkar läsa igenom allt, så kan jag korta ner den lite:

    ''Är det verkligen farligt med att mata fåglar med bröd? Vart är bevisen? Djur är väl duktiga på att veta vad som kan ätas och inte. Visserligen om det är första gången de smakar på en viss sorts mat, så förstår jag varför de äter det. Men om det visar sig att t.ex bröd inte är bra, varför fortsätter fåglar äta det? Om det vore dåligt, så borde fåglarna kanske ha slutat med det?

    Hur har man ens kommit fram till att det inte är bra med att mata fåglar med bröd?

    Jag har inte märkt något konstigt fenomen. Vart är bevisen?''

    Därefter är han förstås aktiv i tråden och skrattar, påstår att killen i videon är ''vegan-galning'' och som sagt, allmänt skriver: ''Hhahaha...'', alltså skrattar...

    Här är videon användaren har reagerat på:





    Varför har man tendens att vara elak på FlashbackForum?!

    Vad har killen i klippet gjort för dåligt?

    Är klippet värt att göra en elak tråd om? I sådan fall vad har killen i klippet gjort för ''fel''..?!

  • Svar på tråden Varför är Flashback Forum så otroligt otrevliga?! :(
  • Anonym (XXX)
    Xenia skrev 2021-02-22 23:30:58 följande:

    Är det inte så att de kan strunta i svensk lag eftersom servern är placera i USA?


    Jag vet faktiskt inte hur det är med det längre? De verkar ju ta viss hänsyn till vissa svenska lagar i alla fall, som lagen om hets mot folkgrupp och lagen om upphovsrättsskyddat material. De är naturligtvis inte lika skitnödiga som svenska mediasajter, men det händer att de tar bort inlägg med hänvisning till de lagarna. Och detta har blivit värre de senaste åren (ungefär de senaste två åren eller lite mindre), så det KAN vara så att servern flyttats tillbaka till svensk jord.
  • EnAnonumius
    Anonym (:() skrev 2021-02-21 17:22:12 följande:

    Användaren skapar en tråd och i princip alla hans inlägg inom tråden så försöker användaren förödmjuka en vis person. Även om hans frågeställning handlar om det är farligt med att mata fåglar med bröd. En fråga som tydligen poppade upp i hans huvud efter att han sett en videoklipp på Youtube.

    Men det är ju inte bara en fråga, utan samtidigt försöker han ju förnedra killen i Youtubeklippet och jag fattar ingenting. Däremot vart jag berörd över hans elakhet. Varför göra någonting sådant?!

    https://www.flashback.org/t3306943

    Här är tråden!

    Om ni inte orkar läsa igenom allt, så kan jag korta ner den lite:

    ''Är det verkligen farligt med att mata fåglar med bröd? Vart är bevisen? Djur är väl duktiga på att veta vad som kan ätas och inte. Visserligen om det är första gången de smakar på en viss sorts mat, så förstår jag varför de äter det. Men om det visar sig att t.ex bröd inte är bra, varför fortsätter fåglar äta det? Om det vore dåligt, så borde fåglarna kanske ha slutat med det?

    Hur har man ens kommit fram till att det inte är bra med att mata fåglar med bröd?

    Jag har inte märkt något konstigt fenomen. Vart är bevisen?''

    Därefter är han förstås aktiv i tråden och skrattar, påstår att killen i videon är ''vegan-galning'' och som sagt, allmänt skriver: ''Hhahaha...'', alltså skrattar...

    Här är videon användaren har reagerat på:





    Varför har man tendens att vara elak på FlashbackForum?!

    Vad har killen i klippet gjort för dåligt?

    Är klippet värt att göra en elak tråd om? I sådan fall vad har killen i klippet gjort för ''fel''..?!


    Du ställer frågan "Varför är Flashbacks forum så otroligt otrevliga"

    Som "bevis" så använder du bar ETT enda exempel..

    Jag kan bevisa dig fel och hävda att Flashback är väldigt trevligt.. Och göra som dig TS använd just ett enda exempel på att jag har rätt.

    Men jag kommer inte att göra detta, av den enda anledningen då jag vet att ETT enda exempel bygger man ingen bevisning på. Det du gör här är en s.k "anekdotisk bevisföring".

    Flashback är ett otroligt stort forum, med många ämnen och kategorier. och med tio tusentals trådar. Så att komma degandes med en tråd säger inget om Flashback i sin helhet.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Xenia
    Anonym (XXX) skrev 2021-02-23 00:45:05 följande:
    Jag vet faktiskt inte hur det är med det längre? De verkar ju ta viss hänsyn till vissa svenska lagar i alla fall, som lagen om hets mot folkgrupp och lagen om upphovsrättsskyddat material. De är naturligtvis inte lika skitnödiga som svenska mediasajter, men det händer att de tar bort inlägg med hänvisning till de lagarna. Och detta har blivit värre de senaste åren (ungefär de senaste två åren eller lite mindre), så det KAN vara så att servern flyttats tillbaka till svensk jord.
    Själva företaget är registrerat i New York. Så då gäller kanske amerikanska lagar?

    När det gäller upphovsrätt så är det förstås noga, amerikanska företag och deras advokater är inte att leka med.

    Jag tycker inte de verkar bry sig så mycket om "hets mot folkgrupp", har läst massor om hur låg intelligens "negrer" och "sandnegrer" har och hur våldsamma de är.
  • nihka
    Anonym (XXX) skrev 2021-02-22 22:12:12 följande:

    Nej, du skrev att dessa individer bortmodereras. Det är det som INTE sker. 


    Nej, jag skrev att de sedan kommer hit till familjeliv och att det är här de blir bortmodererade.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (lol)
    nihka skrev 2021-02-23 16:07:36 följande:
    Nej, jag skrev att de sedan kommer hit till familjeliv och att det är här de blir bortmodererade.
    Hahahahaha

    Oh wait you're serious LOL. Let me laugh even harder hahahahahaahahahahahahahaha 
  • Anonym (lol)
    Xenia skrev 2021-02-23 15:31:53 följande:
    Själva företaget är registrerat i New York. Så då gäller kanske amerikanska lagar?

    När det gäller upphovsrätt så är det förstås noga, amerikanska företag och deras advokater är inte att leka med.

    Jag tycker inte de verkar bry sig så mycket om "hets mot folkgrupp", har läst massor om hur låg intelligens "negrer" och "sandnegrer" har och hur våldsamma de är.
    Fast enligt dig är det ju hets mot folkgrupp så fort nån inte tycker som dig =P 
  • Xenia

    Det är nog rätt många som anser att det är hets mot folkgrupp att skriva att alla av en vissa etnicitet är underbegåvade och våldsamma.


    Anonym (lol) skrev 2021-02-23 16:15:51 följande:
    Fast enligt dig är det ju hets mot folkgrupp så fort nån inte tycker som dig =PJah
  • nihka
    Anonym (lol) skrev 2021-02-23 16:14:23 följande:
    Hahahahaha

    Oh wait you're serious LOL. Let me laugh even harder hahahahahaahahahahahahahaha 
    Det är iaf vad personerna själva klagar på. Det har även startats trådar på flashback om "censur" och "åsiktsförtryck" på familjeliv när de stoppas från att kräkas ut här.

    Där har du något att skratt åt. Du kan börja nu
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (XXX)
    nihka skrev 2021-02-23 18:45:23 följande:
    Det är iaf vad personerna själva klagar på. Det har även startats trådar på flashback om "censur" och "åsiktsförtryck" på familjeliv när de stoppas från att kräkas ut här.

    Där har du något att skratt åt. Du kan börja nu
    Det ÄR censur och åsiktsförtryck på Familjeliv. Även sanna upplysningar som gått att underbygga med statistik, tidningsartiklar o.s.v. har tagits bort. Man får t.ex. inte berätta vilket etniskt ursprung en grov brottsling har, om de vanliga PK-media (Expressen, Aftonbladet...) har censurerat. Eller det HAR i alla fall varit så - det kanske har blivit lite glasnost här också nu, när t.o.m. Aftonbladet har slutat vitpixla kriminella..?

    Men som sagt - det förekommer åsiktsförtryck även på Flashback, men där är det andra medlemmar som står för det med sina personangrepp. Och administratören accepterar det, genom att han inte förbjudet personangrepp och bannar dom som använder sig av den tekniken. 

    Så det är bara att välja: antingen blir du censurerad av moderatorerna här, eller så blir du det av andra medlemmar på Flashback... Jag funderar på att starta ett nytt medlemskap på Flashback, som jag i så fall endast kommer att använda till diskussioner och politik, samhälle, religion och andra opersonliga saker. Och inte berätta något om mig själv alls, så att ingen får något material att använda till personangrepp mot mig. Det är så man får göra, om man ska vara där. Samtidigt är det synd, för det är lite det som är charmen med forum, att man lär känna HELA människor - att man kan läsa sig till BÅDE deras åsikter och deras relationer och privatliv och hobbies och erfarenheter från barndomen och tonåren...
  • Anonym (Bängt)
    Xenia skrev 2021-02-23 16:46:39 följande:

    Det är nog rätt många som anser att det är hets mot folkgrupp att skriva att alla av en vissa etnicitet är underbegåvade och våldsamma.


    Hela lagen om hets mot folkgrupp är rätt märklig ändå.

    För det är redan förbjudet, i andra lagar, att hota andra människor.

    Yttrandefrihet är bra, för då kan galna nynazister eller vänsterextremister skrika ut sina känslor över hela torget och så kan vi andra säga emot. Det kan väl inte vara så jäkla svårt. Som det är nu så läggs locket på och så skapas det en dold rörelse av hat som inte ens syns.
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Bängt) skrev 2021-02-24 09:19:35 följande:
    Hela lagen om hets mot folkgrupp är rätt märklig ändå.

    För det är redan förbjudet, i andra lagar, att hota andra människor.

    Yttrandefrihet är bra, för då kan galna nynazister eller vänsterextremister skrika ut sina känslor över hela torget och så kan vi andra säga emot. Det kan väl inte vara så jäkla svårt. Som det är nu så läggs locket på och så skapas det en dold rörelse av hat som inte ens syns.
    Jo, och folk - ofta gamla tanter, som skriver under sina egna namn, och med sitt eget foto, och hela sitt IRL-kontaktnät, på Facebook för att dom inte har hängt med i hur man måste göra för att skydda sig i det här märkliga samhället - har ju blivit utredda och dömda för så SMÅ yttranden! Det är helt otroligt att polisens och domstolarnas resurser ska gå till sådant, när dom inte hinner utreda brott som drabbar individer (som lägenhetsinbrott och bil- och cykelstölder, men ibland även misshandel och våldtäkt). De här t.ex., helt galet:

     samtiden.nu/2018/10/christinas-advokat-mycket-ovanligt-att-domas-till-fangelse-for-hets-mot-folkgrupp/

    nyheter24.se/hets-mot-folkgrupp

    Lagarna ska ju spegla det allmänna rättsmedvetandet, och det gör de absolut inte när det gäller den här lagen, tillämpningarna eller resurserna som läggs ner på att få dessa gamla människor fällda. 
Svar på tråden Varför är Flashback Forum så otroligt otrevliga?! :(