• Anonym (Smali­s)
    Mon 22 Feb 2021 13:03
    1752 visningar
    49 svar
    49
    1752

    Varför mer ok att kommentera en smal kropp än en tjock?!

    Fick en kommentar här om dagen om min kropp av en för mig okänd person. Jag är 154 cm lång och väger 46 kg.

    "Du är ju väldigt smal vet du väl?"

    Okej, skulle man kommentera någon som är tjock kanske? Jag tog illa upp men sa ingenting utan skrattade lite lätt till svar och sa att "jo jag vet".... men fan vad ledsen jag vart!

  • Svar på tråden Varför mer ok att kommentera en smal kropp än en tjock?!
  • Mon 22 Feb 2021 13:29
    #11

    Jag har alltid varit smal men smalnade av jättemycket i slutet av amningen (och förmodligen för att man aldrig hade tiden att avsluta en måltid haha) och tyckte det var riktigt jobbigt. Åt allt vad jag förmådde och mycket skräp däremellan.

    Fick arga kommentarer av närstående att jag såg förjävlig ut, att jag måste äta så jag orkar för mina barns skull, en lade t.o.m. till med: -du vet män föredrar att kvinnor har lite hull-. Blev så förbannad och less. Jag var inte tunn för att jag bantade, jag var tunn pga av hormoner och omställning i kroppen. Och att vissa såg ett problem med att jag i min analgetikan var mindre attraktiv- det fick mig att se rött.

    Hade önskat att folk bara gav fan i att kommentera kroppar och utseende öht. Finns så mycket man kan ge komplimanger på när det gäller personlighet och bedrift.

    Hade varit härligt att slippa kommentarerna -vad trött du ser ut- om man skulle dyka upp osminkad någon gång.

  • Anonym (Smali­s) Trådstartaren
    Mon 22 Feb 2021 13:33
    #12

    Denna människa påpekade även att jag borde söka hjälp på sjukhuset för så smal som jag är, det är inte hälsosamt att vara och började prata om hennes erfarenheter av olika näringsdrycker hon tyckte jag borde få i mig...

  • Anonym (Pelle­)
    Mon 22 Feb 2021 13:33
    #12
    +1
    Anonym (Smalis) skrev 2021-02-22 13:03:08 följande:

    Fick en kommentar här om dagen om min kropp av en för mig okänd person. Jag är 154 cm lång och väger 46 kg.

    "Du är ju väldigt smal vet du väl?"

    Okej, skulle man kommentera någon som är tjock kanske? Jag tog illa upp men sa ingenting utan skrattade lite lätt till svar och sa att "jo jag vet".... men fan vad ledsen jag vart!


    Ta inte åt dig. Din vikt låter inte så smalt i förhållande till din längd.

    Utan. Precis lagom.

    Jag tror det var avundsjuka. De flesta är dessutom överviktiga idag så då sticker det väl lite extra att se någon smal och fin som du.
  • Mon 22 Feb 2021 13:35
    #13
    Anonym (Smalis) skrev 2021-02-22 13:33:27 följande:

    Denna människa påpekade även att jag borde söka hjälp på sjukhuset för så smal som jag är, det är inte hälsosamt att vara och började prata om hennes erfarenheter av olika näringsdrycker hon tyckte jag borde få i mig...


    Fast där gick personen över gränsen rejält. Som det lät i TS kunde det varit obetänksamt, men det där var något helt annat. Jag hade bett personen hålla käften.
  • Anonym (Pelle­)
    Mon 22 Feb 2021 13:35
    #14
    -1 +1
    Anonym (Smalis) skrev 2021-02-22 13:33:27 följande:

    Denna människa påpekade även att jag borde söka hjälp på sjukhuset för så smal som jag är, det är inte hälsosamt att vara och började prata om hennes erfarenheter av olika näringsdrycker hon tyckte jag borde få i mig...


    Kontra med att hon borde söka hjälp på sjukhuset för sin övervikt istället och att du kan tipsa om 5:2 dieten hon borde prova.
  • Anonym (Smali­s) Trådstartaren
    Mon 22 Feb 2021 13:39
    #15
    Anonym (Pelle) skrev 2021-02-22 13:35:55 följande:

    Kontra med att hon borde söka hjälp på sjukhuset för sin övervikt istället och att du kan tipsa om 5:2 dieten hon borde prova.


    Nu var hon inte ens överviktig hon heller, så fattar inte varför hon slängde ur sig det ens.
  • Anonym (Pelle­)
    Mon 22 Feb 2021 13:42
    #16
    Anonym (Smalis) skrev 2021-02-22 13:39:03 följande:

    Nu var hon inte ens överviktig hon heller, så fattar inte varför hon slängde ur sig det ens.


    Näe, men du är ju inte så smal att du behöver söka hjälp heller.

    BMI 20,4 är helt normalt.

    www.raknare.net/halsa/bmi-raknare/ny-bmi-raknare
  • Anonym (C)
    Mon 22 Feb 2021 13:42
    #17
    Anonym (W) skrev 2021-02-22 13:18:25 följande:

    Ja, det säger jag med. Jag är visserligen man men det gjorde j-igt ont ändå.


    Det är tyvärr fel men som man förväntas du nog tåla lite mer. Men jag håller med om att det var oerhört taskigt sagt.
  • Anonym (Pelle­)
    Mon 22 Feb 2021 13:55
    #18
    -1
    Mimosa86 skrev 2021-02-22 13:29:16 följande:

    Jag har alltid varit smal men smalnade av jättemycket i slutet av amningen (och förmodligen för att man aldrig hade tiden att avsluta en måltid haha) och tyckte det var riktigt jobbigt. Åt allt vad jag förmådde och mycket skräp däremellan.

    Fick arga kommentarer av närstående att jag såg förjävlig ut, att jag måste äta så jag orkar för mina barns skull, en lade t.o.m. till med: -du vet män föredrar att kvinnor har lite hull-. Blev så förbannad och less. Jag var inte tunn för att jag bantade, jag var tunn pga av hormoner och omställning i kroppen. Och att vissa såg ett problem med att jag i min analgetikan var mindre attraktiv- det fick mig att se rött.

    Hade önskat att folk bara gav fan i att kommentera kroppar och utseende öht. Finns så mycket man kan ge komplimanger på när det gäller personlighet och bedrift.

    Hade varit härligt att slippa kommentarerna -vad trött du ser ut- om man skulle dyka upp osminkad någon gång.


    Sjukt.

    Varför skulle du bry dig om vad män tycker när du ammar ? Dessutom tycker inte alla män om kvinnor med extra hull.
  • Anonym (Jag)
    Mon 22 Feb 2021 14:12
    #19
    Anonym (Smalis) skrev 2021-02-22 13:33:27 följande:
    Denna människa påpekade även att jag borde söka hjälp på sjukhuset för så smal som jag är, det är inte hälsosamt att vara och började prata om hennes erfarenheter av olika näringsdrycker hon tyckte jag borde få i mig...
    Det var ju rent oförskämt! Du är smal- inte mager eller undernärd. Och även om du nu hade varit det är det inget man påpekar för folk. Vissa tycker sig ha rätt att trycka ner folk av olika skäl och de hittar alltid nåt att påpeka. Man får försöka att inte ta åt sig eller fräsa ifrån när de går rejält över gränsen.
Svar på tråden Varför mer ok att kommentera en smal kropp än en tjock?!