• Anonym (Kaffedraken)

    Blödning

    Finns det någon Barnmorska här som kan svara på min fråga?

    Jag och min pojkvän plussade igår och jag tog ett gravtest. Idag kom en blödning som inte har slutat än.
    Är det så att det är kärlen som har gått sönder, eller är så att vi inte är gravid ändå? 
    Den här graviditeten är planerad och kommer jag vara gravid? 
    Eller kommer gravtestet imorgon visa ett pluss eller minus?! 

    Blir ledsen om det inte har tagit sig, eller har det tagit sig. 
    Mina bröst är ömma, men har inte blivit något mörkare. Men tänker att det tar nog ett tag innan dom blir det..

  • Svar på tråden Blödning
  • Anonym (Kaffedraken)

    Om du fick ett tydligt positivt gravtest så har du i vart fall blivit gravid. Om embryot fortfarande lever vet man inte förrän man ev. gjort VUL. Man kan blöda som gravid pga sköra slemhinnor och speciellt efter sex. Man kan även få en mensliknande blödning vid tiden för när mensen skulle kommit. Du kan även fått ett tidigt m.f. Ta ett nytt gravtest om en vecka. Visar det fortfarande plus så boka in ett VUL:

  • Anonym (Kaffedraken)

    Men om jag tar ett nytt gravtest imorronbitti och den visar ett pluss så kan jag vänta till nästa tisdag och ta ett nytt då.. 
    Jag vill gärna veta om det är graviditet på gång eller inte. Bara för att jag ska slippa fundera i över en vecka till. 

    Jag är hungrig hela tiden, trött,öm i brösten... 

  • Anonym (Kaffedraken)

    Men om jag tar ett nytt gravtest imorronbitti och den visar ett pluss så kan jag vänta till nästa tisdag och ta ett nytt då.. 
    Jag vill gärna veta om det är graviditet på gång eller inte. Bara för att jag ska slippa fundera i över en vecka till. 

    Jag är hungrig hela tiden, trött,öm i brösten... 

  • Anonym (Kaffedraken)

    Gravtest kan visa plus ett tag även  om man fått m.f så ett plus imorron är ingen garanti för att embryot lever. Ett plus om en vecka däremot ger större hopp. 

Svar på tråden Blödning