• Tue 23 Feb 2021 14:37
    1264 visningar
    33 svar
    +2
    33
    1264

    EXfru kräver att vi ska ha barnen

    Stackars barn, den är inte önskade nånstans. Varför skaffa man fler när man inte ens orkar med de som finns. Egoistiska "vuxna" som ska ha och ha och ha men barnen får betala priset. Nu separerad mamma och pappa. Nu ska vi bo med styvföräldrar. Främmande kvinnor och män ska kommer och går, varför inte dela boende med lite extra barn också. Flyttas mellan två olika hem men ingen vuxen vill ha dem där.

    Skärp dig TS, han hade barn sen innan, köp det bara. Han ska ställa upp dubbelt och inte tredubbelt när modern hanterar sitt föräldrarskap taskigt. Barnen måste känna sig trygga och älskade. Situationen blir inte bättre när farsans nya flamma klagar på att hans barn existerar förmycket.

  • Tue 23 Feb 2021 15:04
    #16
    Gameofthrones skrev 2021-02-23 14:50:57 följande:

    Men det är Ex:et som kräver och dm inte får tillbaka av samma korn. När dem vill göra ngt så ställer inte ex:et upp det är bara dem. 

    Varför ska dem ta hand om barnen ? (jo jag vet han är pappan) Men när familj skaffar barn ska man vä linte undanskuffa dem andra barnen? - Inte orkar med dem andra barnen, då behöver man inte skaffa mer barn. 


    Precis som jag sa tidigare. Ja det är exet som krånglar = dålig mamma. Det sista barnen i de läget behöver är ytterligare en dålig förälder = pappan. Det handlar faktiskt inte att ställa upp för sitt dåliga ex, det handlar om att ställa upp för sina barn i jobbig situation. Det blir inte bättre för barnen när kvinnan pappan lever också ska börja leva rövare. Han kan ju försöka att prata vett med sitt ex, men går det inte utan hon knuffar bort barnen tycker jag pappan ska ge dubbelt eller tredubblelt så mycket kärlek för att barnen ska känna sig älskade och trygga.
  • Wed 3 Mar 2021 16:53
    #20
    +1
    talgoxe skrev 2021-03-03 14:50:07 följande:

    Nu är det såhär att jag o pappan ställer upp till 100% på barnen. Jag som hans nya sk flamma gör allt med barnen.

    Pga att vi precis som mamman till hans barn planerar våra arbeten just för att det ska funka med barnen så sa PAPPAN nej till att ha barnen just den veckan då det inte var genomförbart.

    Det som inte framgår är att vi jämt ställer upp på mamman men får aldrig hjälp tillbaka.

    Utifrån mitt perspektiv så har lusten tt hjälpa mamman med hennes problem försvunnit.

    O i min värld separerar man inte barnen när syskonet kommit. Hon är dessutom gift o dom tilldelas 10 pappadagar o helt ärligt, jag har ingen lust att vara barnvakt till en person som är konstant otrevlig. MEN jag överlämnade beslutet till pappan o först sa han ja att ha barnen, då ville mamman utöka detta till 6 veckor och då sa han nej. Mamman ville då inte att pappan skulle få ha barnen den extra veckan som var aktuell från början.

    Så ja, hon jävlas, både med barnen och med oss.

    Glömde även nämna att underhåll tänkte hon inte betala för 6 veckor. Men det är väl vi som är pengagnidiga antar jag.

    O kan nån förklara för mig hur man taggar folk i tråden?

    Mvh

    Flamman? häxan? hon som lever rövare? osv.

    Ps tack för alla fina namn.


    Men det handlar inte om henne, det handlar inte om att hjälpa henne och det handlar faktiskt inte om dig. Det handlar om barnen. Du skrev att du slå bakut nu när ni ska ha barnen i flera veckor. Så gissa vilken bild man får av dig då. Är det så fruktansvärt att dessa barn existerar så skulle du aldrig inlett en relation med någon som har barn. Eller fortsatt vara särbo. Du målar inte direkt upp någon trevlig bild av dig själv i dina inlägg.

    Jag tycker synd om barnen. Du vill inte ha dom runt, deras mamma vill inte ha dom och så hoppar du pappan att du minsann inte tycker hans barn ska ränna runt flera veckor. Tycker du ska lämna då han kan fokusera på sin primära uppgift och ta hand om sina barn.

    Vadå vi planer jobb efter barnveckor. Skitsnack rent ut sagt, saker händer och barnen ska komma i första hand oavsett. Som jag sa tidigare, är morsan en dålig förälder är det ännu viktigsre att farsan ger dubbelt. Det sista barnen behöver är en häxa till styvmorsa i de läget.

    P.S. Du trycker på kugghjulet längs upp på kommenterarens hörn och kickar på citera.
  • Wed 3 Mar 2021 17:16
    #22
    +1
    Bitten skrev 2021-03-03 17:04:12 följande:

    Det verkar ju som att det i detta tillfället är att släppa allt för att hjälpa mamman till barnen snarare än att hjälpa barnen. Om barnen däremot vill komma fast det är på ?mammavecka? då är det ju en annan sak. Då möter man barnens behov men här är det ju mammans behov som de ska möta. Och om dom då inte möter mammans behov då får dom slängt i ansiktet att de skiter i barnen. Det känns ju ganska orättvist.

    Varför skulle det vara konstigt att planera jobbet efter hur man har barn?


    Ok, men visst. Vi leker med tanken att man tar upp strid och säger nej, det är din vecka och du ska barnen. Tror knappast en höggravid kvinna som snart ska födda är den lättaste att arugmetnera med.

    Finns barn händer saker och då får man planera om, inte avfärda dom med "passar inte att ni är här denna veckan, jag måste jobba". De gör nästan alla föräldrar. De är två I hushållet och kan inte ha barnen 6 veckor i rad. Vissa ska bara inte vara föräldrar helt enkelt.
  • Thu 4 Mar 2021 20:29
    #26
    +1
    talgoxe skrev 2021-03-04 14:57:59 följande:

    [quote=80986380][quote-nick]Emerencia skrev 2021-03-03 17:16:30 följande:[/quote-nick]Ok, men visst. Vi leker med tanken att man tar upp strid och säger nej, det är din vecka och du ska barnen. Tror knappast en höggravid kvinna som snart ska födda är den lättaste att arugmetnera med.

    Finns barn händer saker och då får man planera om, inte avfärda dom med "passar inte att ni är här denna veckan, jag måste jobba". De gör nästan alla föräldrar. De är två I hushållet och kan inte ha barnen 6 veckor i rad. Vissa ska bara inte vara föräldrar helt enkelt.[/

    Men du missar ju poängen.

    1, pappan sa ja till att ha barnen.

    2, mamman kontrar med att vi ska ha barnen i 6 veckor

    3, pappan säger då nej till detta och mamman låter inte pappan ha barnen tilltänkt vecka.

    Du kan inte på fullaste allvar mena att vi ska rätta oss efter vad mamman till barnen faktiskt kräver. Även mamman har ett föräldraransvar, inte bara vi.

    Jag har inte slagit bakut utan jag har låtit pappan bestämma hur han ska hantera detta.

    Du nämner att jag är en häxa till styvmamma, förlåt, men vad är då mammans man som vägrar ha barnen hemma hos sig på deras vecka?? Dom är gifta.

    Jag är mycket väl medveten om att min man har barn sedan tidigare o det har även jag. Om vi nu ska följa mammas krav slaviskt så innebär även det att mina barns pappa( exman) kan kräva att vi ska ta över hans föräldraransvar.

    Det är orimligt. Var och en har ett ansvar.

    Mamman är inte dödssjuk och så inte heller hennes man.

    Du verkar resonera att oavsett hur ett ex behandlar en så ska den andre parten alltid hjälpa till vid eventuella krav.

    Det handlar inte om att vi inte vill ha barnen, det handlar om att hon är en människa som utnyttjar oss till bristningsgränsen.


    Nu får du allt bestämma dig, slår du bakut eller inte. I ditt första inlägg använde du exakt dessa ord "Jag slår bakut då hon aldrig ställt upp för oss o hon i rimlighetens namn borde kunna ordna med barnen med sin nya man som oxå har barn". Förresten, det stavas också, inte oxå.

    Vad biomamman är har jag redan förklarat, hon är en dålig förälder, läsa mina inlägg igen om du missade detta.

    Alla människor är inte i sitt fulla sinnes bruk. Men barnen ska inte hamna i klämm och känna sig oönskade. Nu beter sig biomamman illa, ni kan försöka prata vett med kvinnan. Men ni kan inte tvinga henne tyvärr. Det är då viktigt att barnen vet att pappa ställer upp när mamma inte gör de. Se lite mer än ditt eget ego.
  • Fri 5 Mar 2021 20:12
    #28
    +1
    talgoxe skrev 2021-03-05 14:58:29 följande:

    [quote=80988479][quote-nick]Emerencia skrev 2021-03-04 20:29:40 följande:[/quote-nick]Nu får du allt bestämma dig, slår du bakut eller inte. I ditt första inlägg använde du exakt dessa ord "Jag slår bakut då hon aldrig ställt upp för oss o hon i rimlighetens namn borde kunna ordna med barnen med sin nya man som oxå har barn". Förresten, det stavas också, inte oxå.

    Vad biomamman är har jag redan förklarat, hon är en dålig förälder, läsa mina inlägg igen om du missade detta.

    Alla människor är inte i sitt fulla sinnes bruk. Men barnen ska inte hamna i klämm och känna sig oönskade. Nu beter sig biomamman illa, ni kan försöka prata vett med kvinnan. Men ni kan inte tvinga henne tyvärr. Det är då viktigt att barnen vet att pappa ställer upp när mamma inte gör de. Se lite mer än ditt eget ego.[/

    Nåväl, du har din åsikt och jag har min. Att jag skrev att jag slår bakut så var det riktat mot moderns beteende. Inte barnen.

    Tack för din rättstavning av ordet också. Trist att du inte är bekant med ordet oxå som flitigt används som en förkortning.

    Du verkar besatt av att jag skulle vara ego och häxa osv mot barnen. Dina inlägg är inte överhuvudtaget konstruktiva utan du går till personangrepp vilket visar att du inte har den mognad jag önskar hos personer att diskutera med.

    Jag börjar nästan tro att du är en sådan person som modern jag beskriver. Det kan förklara dina utspel.

    Sedan vill jag dock påpeka att barnens moder är ingen dålig mamma mot barnen dock beter hon sig illa mot oss. Så där hade du fel i dina antaganden.

    Pappan ställer alltid upp. Dock inte i 6 veckor då det är en omöjlighet pga hans jobb. Eller menar du att han under pågående pandemi ska säga upp sig och söka nytt jobb för att modern ska få hjälp?? Kanske helt enkelt vara arbetslös om ifall att modern får ännu ett problem som uppstår som han ( vi) ska lösa åt henne.

    Nä det hoppas jag inte att du menar. Om du menar ovanstående så är det DU som inte är vid dina sinnes fulla bruk.


    Nej, det används inte flitigt. Det ser bedrövligt och obildat ut att stava oxå. Det gör småbarn som lär sig skriva.

    Nehe, så helt plötsligt är hon en bra mamma. Hur ska du ha det?

    Jag bryr mig faktiskt inte ett dugg om dig utan hur barnen känner som hamnar i kläm pga er vuxna inte kan ta ansvar. Den informationen du angett kan jag vara dra slutsatsen att mamman inte ställer upp och är en trygg förälder. Till råga på detta har farsan träffat en kvinna som slå bakut när barnen behöver en trygg förälder. Helt bedrövligt måste jag säga av er vuxna.
  • Mon 8 Mar 2021 20:05
    #30
    +1
    talgoxe skrev 2021-03-08 19:29:31 följande:

    [quote=80990145][quote-nick]Emerencia skrev 2021-03-05 20:12:00 följande:[/quote-nick]Nej, det används inte flitigt. Det ser bedrövligt och obildat ut att stava oxå. Det gör småbarn som lär sig skriva.

    Nehe, så helt plötsligt är hon en bra mamma. Hur ska du ha det?

    Jag bryr mig faktiskt inte ett dugg om dig utan hur barnen känner som hamnar i kläm pga er vuxna inte kan ta ansvar. Den informationen du angett kan jag vara dra slutsatsen att mamman inte ställer upp och är en trygg förälder. Till råga på detta har farsan träffat en kvinna som slå bakut när barnen behöver en trygg förälder. Helt bedrövligt måste jag säga av er vuxna.[/

    Jag har aldrig sagt att hon är en dålig mamma.

    Nåväl, situationen är löst och mammans man tar oxå sitt ansvar nu på mammaveckan så nu finns det inte mer att diskutera.

    Tips till dig är att inte döma folk utan att veta hela historien.


    Tja, jag kan ju bara gå efter vad du skriver i din TS och kommande inlägg. Är inte synsk. Du får lära dig stava, bygga meningar och ha med relevant information om du vill ha hjälp med en situation över nätet. Bra lärdom för framtiden.
  • Mon 8 Mar 2021 20:06
    #31
    talgoxe skrev 2021-03-08 19:29:31 följande:

    [quote=80990145][quote-nick]Emerencia skrev 2021-03-05 20:12:00 följande:[/quote-nick]Nej, det används inte flitigt. Det ser bedrövligt och obildat ut att stava oxå. Det gör småbarn som lär sig skriva.

    Nehe, så helt plötsligt är hon en bra mamma. Hur ska du ha det?

    Jag bryr mig faktiskt inte ett dugg om dig utan hur barnen känner som hamnar i kläm pga er vuxna inte kan ta ansvar. Den informationen du angett kan jag vara dra slutsatsen att mamman inte ställer upp och är en trygg förälder. Till råga på detta har farsan träffat en kvinna som slå bakut när barnen behöver en trygg förälder. Helt bedrövligt måste jag säga av er vuxna.[/

    Jag har aldrig sagt att hon är en dålig mamma.

    Nåväl, situationen är löst och mammans man tar oxå sitt ansvar nu på mammaveckan så nu finns det inte mer att diskutera.

    Tips till dig är att inte döma folk utan att veta hela historien.


    Tja, jag kan ju bara gå efter vad du skriver i din TS och kommande inlägg. Är inte synsk. Du får lära dig stava, bygga meningar och ha med relevant information om du vill ha hjälp med en situation över nätet. Bra lärdom för framtiden.
Svar på tråden EXfru kräver att vi ska ha barnen