• Svar på tråden Ny programledare fråga doktorn
  • flygrl
    Anonym (Pelle) skrev 2021-02-22 20:14:59 följande:

    Äntligen ny programledare. Suzanne har alltid känts så malplacerad.

    Ett program som ska handla om hälsa men med en överviktig programledare sänder ut fel signaler när övervikt är en så vanlig åkomma idag.

    www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/R9OMK5/suzanne-axell-slutar-som-programledare-for-fraga-doktorn


    Jag tycker Suzanne Axell är jättebra och kommer deffo sakna henne. Hon är sansad, varm och trevlig och för min del behöver inte programledaren va perfekt i alla avseenden typ normalviktig. Är själv smal och vältränad men stör mig inte på att Suzanne är överviktig.

    Men Sofia Rågenklint som tar över är lite samma typ av personlighet som Suzanne så det blir nog bra det med.
  • Anonym (Pelle)
    flygrl skrev 2021-02-22 21:56:46 följande:

    Jag tycker Suzanne Axell är jättebra och kommer deffo sakna henne. Hon är sansad, varm och trevlig och för min del behöver inte programledaren va perfekt i alla avseenden typ normalviktig. Är själv smal och vältränad men stör mig inte på att Suzanne är överviktig.

    Men Sofia Rågenklint som tar över är lite samma typ av personlighet som Suzanne så det blir nog bra det med.


    Nej, en programledare behöver inte vara perfekt.

    Men jag tycker man ska placera en programledare utifrån vilken typ av program det är. I ett humor program passar Babben Larsson utmärkt. Men i ett program om hälsa fungerar hon inte.

    Det är samma sak i tävlingsprogram där man tar in tex Kajsa Bergqvist. Utmärkt.

    Men känns inte ansvarsfullt att ta in en överviktig programledare samtidigt som man ska prata hälsa och sjukdom. När övervikt leder till så mycket sjukdomar.
  • Mrs Moneybags
    Anonym (Pelle) skrev 2021-02-22 23:39:24 följande:
    Nej, en programledare behöver inte vara perfekt.

    Men jag tycker man ska placera en programledare utifrån vilken typ av program det är. I ett humor program passar Babben Larsson utmärkt. Men i ett program om hälsa fungerar hon inte.

    Det är samma sak i tävlingsprogram där man tar in tex Kajsa Bergqvist. Utmärkt.

    Men känns inte ansvarsfullt att ta in en överviktig programledare samtidigt som man ska prata hälsa och sjukdom. När övervikt leder till så mycket sjukdomar.
    Så tjocka får bara vara med om det är komedi? Lägg av...
    Det är inte programledaren det handlar om i Fråga doktorn, utan tittarna och gästerna. 

    Suzanne har varit jättebra, men nu är det dags för en ny programledare. Sofia blir säkert toppen. 
  • sextiotalist

    Suzanne har varit en suverän programledare. Ja, hon har en övervikt, men det påverkar inte hennes kunskaper. 

  • Anonym (Kvinna)

    Vad tycker du om tränare som är överviktiga? Finns många sådana män...

  • Anonym (ddd)

    Liite omoget inlägg av TS, kan jag tycka. Så folk "får" bara göra saker de är experter på,  etex har en kropp som ser ut att "veta" saker om kroppen?

    Jag är kvinna, får jag då inte säga något om manskroppen, även om jag är läkare (för jag har ju ingen egen erfarenhet av att ha en manskropp)? Var ska du dra gränsen för när någon ska anses rätt för en position? 

  • Anonym (S)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-02-22 23:39:24 följande:
    Nej, en programledare behöver inte vara perfekt.

    Men jag tycker man ska placera en programledare utifrån vilken typ av program det är. I ett humor program passar Babben Larsson utmärkt. Men i ett program om hälsa fungerar hon inte.

    Det är samma sak i tävlingsprogram där man tar in tex Kajsa Bergqvist. Utmärkt.

    Men känns inte ansvarsfullt att ta in en överviktig programledare samtidigt som man ska prata hälsa och sjukdom. När övervikt leder till så mycket sjukdomar.
    Så Kajsa är ok att ha med i ett tävlingsprogram eftersom hon kan hoppa höjd och tävla, men handlar det om övervikt, så ska inte en med övervikt och erfarenhet av det få vara med? 

    Förstår jag dig rätt? I det ena sammanhanget är det bra med erfarenhet, men inte i det andra?
  • flygrl
    Anonym (Pelle) skrev 2021-02-22 23:39:24 följande:

    Nej, en programledare behöver inte vara perfekt.

    Men jag tycker man ska placera en programledare utifrån vilken typ av program det är. I ett humor program passar Babben Larsson utmärkt. Men i ett program om hälsa fungerar hon inte.

    Det är samma sak i tävlingsprogram där man tar in tex Kajsa Bergqvist. Utmärkt.

    Men känns inte ansvarsfullt att ta in en överviktig programledare samtidigt som man ska prata hälsa och sjukdom. När övervikt leder till så mycket sjukdomar.


    Visst är övervikt ett allvarligt hälsoproblem i dagens samhälle men jag tror inte man underlättar för överviktiga att gå ner i vikt genom utesluta dom/göra dom osynliga. Och Suzanne Axell har mig veterligen aldrig förnekat riskerna med övervikt men däremot vart en väldigt bra och empatisk programledare för ett program som tar upp svåra ämnen kring sjukdom och hälsa, liv och död. Hon har gjort ett jävligt bra jobb helt enkelt och vart rätt person på rätt plats imho.

    Menar du att Kajsa Bergqvist borde va bra på leda tävlingsprogram för hon själv vart en framstående höjdhoppare eller hur menar du? En duktig expertkommentator i friidrottssändningar är hon ju.
  • Jemp
    Anonym (Pelle) skrev 2021-02-22 23:39:24 följande:

    Nej, en programledare behöver inte vara perfekt.

    Men jag tycker man ska placera en programledare utifrån vilken typ av program det är. I ett humor program passar Babben Larsson utmärkt. Men i ett program om hälsa fungerar hon inte.

    Det är samma sak i tävlingsprogram där man tar in tex Kajsa Bergqvist. Utmärkt.

    Men känns inte ansvarsfullt att ta in en överviktig programledare samtidigt som man ska prata hälsa och sjukdom. När övervikt leder till så mycket sjukdomar.


    Så hon saknar kompetens för att hon är överviktig, enligt dig?
  • Jemp

    Ok nu har jag googlat. Det är alltså en människa i pensionsålder med en till synes fullt normal kropp, och som nu ska vara med i Let's dance och träna x antal timmar/dag, som anses vara för överviktig för att ha kompetens npgatt leda ett program?

    Herregud, var är världen på väg? Med dessa fördomar och fettskräck?

Svar på tråden Ny programledare fråga doktorn