• Tue 23 Feb 2021 10:08
    634 visningar
    6 svar
    6
    634

    Börja förskolan i april eller besöka öppen förskola utomhus till augusti?

    Har ni fått erbjudande om plats nu i april? Det brukar ju vara svårt mitt i terminen. Är inte alls rädd för covid från förskolan - alla på vår förskola har lämnat och hämtat utomhus sedan i oktober och det verkar inte vara en stor smitthärd. Det blir ju dock kanske en mer naturlig uppstart i augusti.

  • Tue 23 Feb 2021 10:17
    #3
    ilovebamse skrev 2021-02-23 10:14:56 följande:

    Bor som sagt i en mindre stad och vi bor dessutom utanför stan så närmaste förskola är ute på landet. Äldsta pojken provade börja förskolan när han var 3år. Men funkade inte då han inte var social alls av sig då med andra barn. Han va tidig

    med det intellektuella och sen med det sociala. Och där får man alltid en plats. Inte så populärt för dem i stan att söka till den förskolan. Så är inte orolig över att inte få en plats till dem.

    Här har smittan ökats och är som högst just på skolor och förskolor nu. Bland personalen mest. Mer än under förra året säger dem. Därför blir jag så orolig och vet inte vilket som är bäst. Hur hade du gjort?


    Då hade jag väntat till augusti. Då har kanske åtminstone några i personalen eller man själv också hunnit få vaccin.
  • Tue 23 Feb 2021 19:01
    #5
    ilovebamse skrev 2021-02-23 13:56:56 följande:

    Tack för svar Tack för svar. Hade du åkt till öppen förskola eller fortsatt vara helt isolerad hemma?


    Är inte rätt person att svara på det för vi bodde utomlands under föräldraledigheten så har aldrig gått till öppen förskola, men om det bara är utomhus och man kan hålla avstånd så är det väl okej. Problemet blir ju att tanken är att barnen ska leka med andra barn där och då lär väl deras föräldrar vara ganska nära en själv ändå.
Svar på tråden Börja förskolan i april eller besöka öppen förskola utomhus till augusti?