• Anonym (Icke)
    Tue 23 Feb 2021 16:13
    1017 visningar
    12 svar
    12
    1017

    Donera släkting

    Jag har vänner som gick i sådana tankar men backade sedan.
    Det som i så fall var aktuellt var för mannen att donera spermier. Men han kände faktiskt att han inte ville leva så nära ett barn som var biologiskt hans. Det skulle kunna bli så att detta barnet blev väldigt lika hans egna vilket han inte såg positivt på. Och sen fanns en rädsla för om barnet skulle fara illa på något sätt, om hans bror + fru skilde sig sen och barnet inte fick en bra uppväxt. Den typen av farhågor.

  • Anonym (Icke)
    Tue 23 Feb 2021 18:39
    #8
    Friger skrev 2021-02-23 16:23:17 följande:
    Livet har sina risker... tänk om ett av dina barn dödar ett annat av dina barn? Finns alltid en jävla massa om och men. Ibland får man bara chansa. Har du en vettig bror/syster och det verkar okej, så brukar det för det mesta vara okej.

    Dom flesta som behöver hjälp med att skaffa barn brukar inse det vid en "stabil" ålder. Jag vill inte säga lastgamla. Men du förstår vad jag menar... dom som lever ett ordnat liv vid den åldern brukar fortsätta med det.
    Jag skulle ändå vilja påstå att det vore skillnad. Syskonbarn är syskonbarn, jag personligen skulle inte vilja att de for illa. Men om de dessutom vore genetiskt mina barn, då svider det kanske lite extra... tror du inte? 
    Mina egna syskon är "vettiga" individer idag. Vad som helst kan hända. Så jag förstår resonemanget.
Svar på tråden Donera släkting