• Anonym (Vill ha barn)

    Sex 4-5 dagar innan ägglossning

    Någon som blivit gravid av sex 4-5 kanske 6 dagar innan ägget lossar?

    Hur stora är dom chanserna? Jag ägglossade i söndags enl. temp och test. Hade sex samma natt och innan det 4 dagar innan positivt test.

    Spelar det någon roll när under den fertila tiden man ha sex OM ägget (och sperman) är av god kvalite?

  • Svar på tråden Sex 4-5 dagar innan ägglossning
  • Anonym (:))
    Anonym (Vill ha barn) skrev 2021-02-23 16:47:17 följande:

    Någon som blivit gravid av sex 4-5 kanske 6 dagar innan ägget lossar?

    Hur stora är dom chanserna? Jag ägglossade i söndags enl. temp och test. Hade sex samma natt och innan det 4 dagar innan positivt test.

    Spelar det någon roll när under den fertila tiden man ha sex OM ägget (och sperman) är av god kvalite?


    Under förutsättning att du har fertilt sekret och spermierna är friska och bra kan de leva upp till 6 dygn, så om ni hade sex 4 dygn innan ÄL är chanserna hyfsta goda. Men då, som sagt, under förutsättning att allt är som det ska. Hade du sex samma dag som du hade ÄL finns det en chans till där; ägget överlever 12-24 timmar efter ÄL, så hade ni sex inom 12 timmar efter ÄL, och spermierna är av god kvalitet, så ligger ni bra till :)
  • Anonym (:))
    Anonym (Vill ha barn) skrev 2021-02-23 16:47:17 följande:

    Någon som blivit gravid av sex 4-5 kanske 6 dagar innan ägget lossar?

    Hur stora är dom chanserna? Jag ägglossade i söndags enl. temp och test. Hade sex samma natt och innan det 4 dagar innan positivt test.

    Spelar det någon roll när under den fertila tiden man ha sex OM ägget (och sperman) är av god kvalite?


    Så som svar på din fråga om det spelar roll när man har sex så har man allra störst chans om man har sex under dygnet före ÄL, men man kan alltså bli gravid om man har sex så tidigt som 5-6 dygn före ÄL till och med ett knappt dygn efter ÄL
  • Anonym (Jag)

    Jag! Ca 5 dagar före. Enda gången den månaden jag hade sex. Blev en tjej :)

  • Anonym (Vill ha barn)
    Anonym (Jag) skrev 2021-02-23 18:37:09 följande:

    Jag! Ca 5 dagar före. Enda gången den månaden jag hade sex. Blev en tjej :)


    Men åh! Den där turen vill jag också få ju! :)
  • Anonym (Flicka här med)

    Hade sex 3-4 dagar innan ägglossning och inget efter det.Blev en efterlängtad dotter här.

Svar på tråden Sex 4-5 dagar innan ägglossning