• Anonym (Vad händer)

    Positivt äl test igen?!

    Fick första positiva äl testet nu i lördags kväll plus värk och äl sekret, på söndag var det även positivt. Testet igår måndag var dock negativt. Idag fick jag den där värken igen och testade av ren nyfikenhet..POSITIVT! Vad händer?!

  • Svar på tråden Positivt äl test igen?!
  • Anonym (Jj)

    Positivt ägglossningstest är ingen som helst garanti för att man faktiskt får ägglossning. Det visar bara att kroppen är på gång med att försöka ägglossa inom de närmsta dygnen. Oftast lyckas det men inte alltid. Misslyckas det försöker kroppen ofta igen senare. Därför kan man få positiva test flera gånger samma cykel.

    Ägglossningssekret och känningar/smärta är inte heller någon garanti. Ägglossningsflytningarna kommer av hormonerna som ökar inför försök till ägglossning och smärtor kan man ha både innan, under och/eller efter ägglossning.

  • Anonym (Vad händer)
    Anonym (Jj) skrev 2021-02-23 20:27:26 följande:

    Positivt ägglossningstest är ingen som helst garanti för att man faktiskt får ägglossning. Det visar bara att kroppen är på gång med att försöka ägglossa inom de närmsta dygnen. Oftast lyckas det men inte alltid. Misslyckas det försöker kroppen ofta igen senare. Därför kan man få positiva test flera gånger samma cykel.

    Ägglossningssekret och känningar/smärta är inte heller någon garanti. Ägglossningsflytningarna kommer av hormonerna som ökar inför försök till ägglossning och smärtor kan man ha både innan, under och/eller efter ägglossning.


    Nä jag vet att tempande är enda sättet att veta om ägget lossar. Men jag jobbar nätter ibland och kan därför inte tempa varje dag, tråkigt nog. Mrn så min kropp kan ev. försöka ägglossa på nytt nu alltså om den misslyckades förra gången? Är det vanligt att ägglossningen misslyckas/skjuts fram är då min fråga?
Svar på tråden Positivt äl test igen?!