• Wed 24 Feb 2021 09:04
    3950 visningar
    7 svar
    7
    3950

    Ligga med ex?

    Tror jag eventuellt råkade hamna i fel kategori, jag hoppas det inte gör något.

    Lite bakgrundsinformation: Jag och min pojkvän gjorde slut för drygt 3 månader sedan, jag inser nu i efterhand att han inte är mannen i mitt liv. Jag vet inte om jag kommit över honom helt och hållet, men jag har insett att jag inte vill ha ett förhållande med honom och inte bygga upp någon relation igen. Jag har haft lite småkontakt med honom på ett vänskapligt sätt i drygt 3 veckor, och för några dagar sedan blev vi båda lite sexuellt frustrerade. Det ledde till att vi skrev lite sexuellt med varandra. Han kom då med förslaget att vi skulle träffas för att ha sex, att inga känslor skulle vara inblandade. 

    Nu till frågan: Är det en bra ide?

    Jag saknar att känna mig sexig, och jag saknar närhet och sex. Jag är en sån person som inte kan ligga med vilken kille som helst, därför känns det som att jag borde ta chansen att ligga med honom, då jag annars inte vet när jag kommer få ligga igen. Jag vet att han har kommit över mig helt, jag är övertygad om att jag också gjort det, men hur kan man vara helt säker?

    Ska jag ta chansen och sen lära mig av mina eventuella misstag eller ska jag vänta väldigt länge innan jag kan få chansen igen? Jag vet att sex inte är allt, men jag är bara människa, jag saknar känslan att känna mig sexig och närheten av sex. 

    Om ni var i min situation, vad hade ni gjort? Jag har inga tidigare erfarenheter av detta. 

  • Svar på tråden Ligga med ex?
  • Wed 24 Feb 2021 13:09
    #4
    Anonym (mmm) skrev 2021-02-24 09:15:48 följande:

    Nej! Bara nej!

    Bara för att det kliar i skrevet behöver man verkligen inte ha sex med någon man precis dumpat! 
    Du vill ju inte något med honom, men vad vill han? Han kanske hoppas att ni ska bli ihop igen tex, även om han inte säger det. Då blir det extra besvärligt att ha en sån relation. 

    Eller så villl ni båda bara ha sex men det är sällan en bra idé med just ett (färskt) ex. 


    Han vill inte ha en kärleksrelation med mig alls, tror ganska starkt på att han höll i relationen för sexets skull. Det var han som slutade visa intresse och jag bestämde då för att det inte funkar.
  • Wed 24 Feb 2021 13:17
    #5

    Vill bara förtydliga att det känns som att jag inte kommer få ligga eller få känna närhet på väldigt länge om jag inte tar chansen, det är det som känns jobbigt i situationen.

Svar på tråden Ligga med ex?