• Anonym (Vadhä­nde)
    Wed 24 Feb 2021 10:39
    853 visningar
    5 svar
    5
    853

    Jag har ingen sexlust

    Alltså, jag har tappat min sexlust...

    iofs kanske inte så konstigt jag vet inte. Alltid varit väldigt sexuell men blev gravid och ville inte ha sex då.. sen nu är bebis två månader och ja jag ammar. Hört att det kan påverka.. gjorde också kejsarsnitt och går igenom två ganska jobbiga saker i mitt liv som kanske bidrar. Men märker att min sambo vill ha sex så blir stressad och får lite dåligt samvete. Blev helt stel när han rör mig ibland för jag känner att ånej nu vill han kanske ha sex ???? hoppas detta går över ... nån som känner igen sig ? Älskar han sååå mycket och saknar honom och hans beröring men så fort han är nära stöter jag honom ifrån mig :(

  • Svar på tråden Jag har ingen sexlust
  • Wed 24 Feb 2021 10:53
    #1

    Två månader är ganska kort tid efter en förlossning. Din kropp återhämtar sig och du ammar osv, mindre sömn och kanske inte känner sig så sexig... Ta det lugnt. Det kan ta några månader till innan det tänder till. han får ge sig till tåls!
    Så finns såklart risken att du inte hittar samma sexlust som innan, ett känt fenomen. Men efter första barnet brukar det komma! Ge det ett par månader till!

  • Wed 24 Feb 2021 12:32
    #2
    Anonym (Vadhände) skrev 2021-02-24 10:39:00 följande:

    Alltså, jag har tappat min sexlust...

    iofs kanske inte så konstigt jag vet inte. Alltid varit väldigt sexuell men blev gravid och ville inte ha sex då.. sen nu är bebis två månader och ja jag ammar. Hört att det kan påverka.. gjorde också kejsarsnitt och går igenom två ganska jobbiga saker i mitt liv som kanske bidrar. Men märker att min sambo vill ha sex så blir stressad och får lite dåligt samvete. Blev helt stel när han rör mig ibland för jag känner att ånej nu vill han kanske ha sex ???? hoppas detta går över ... nån som känner igen sig ? Älskar han sååå mycket och saknar honom och hans beröring men så fort han är nära stöter jag honom ifrån mig :(


    Berätta exakt hur du känner. Att du älskar honom. Att du vill få tillbaka din sexlust och att du blir stressad. Säg också att du saknar hans beröring men tycker det är jobbigt när din kropp inte är redo för sex.

    Amning påverkar jättemycket. Det är faktiskt helt naturligt att ha mindre sexlust när man just fått barn. Det kan inte du rå för. Skulle du kunna tillfredsställa honom bara ibland?

    Det är viktigt hur ni går ingenom detta. Börja inte ställa upp med din egen kropp om det inte känns bra. Då kan sexusten bli lidande.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (mamma till tre)
    Thu 25 Feb 2021 15:47
    #3

    Jag har helt tappat sexlusten under hela perioden då jag har ammat.....tyvärr. Så maken fick snällt leva i celibat ett år efter varje barn. Jag skulle föreslå att ni pratar om det och kommer överens om att prata om det med jämna mellanrum, så att det inte blir ett stressmoment ni går och tänker på var för sig.

  • Anonym (Hand)
    Thu 25 Feb 2021 15:55
    #4
    Anonym (mamma till tre) skrev 2021-02-25 15:47:39 följande:
    Jag har helt tappat sexlusten under hela perioden då jag har ammat.....tyvärr. Så maken fick snällt leva i celibat ett år efter varje barn. Jag skulle föreslå att ni pratar om det och kommer överens om att prata om det med jämna mellanrum, så att det inte blir ett stressmoment ni går och tänker på var för sig.

    Inte ens en hjälpande hand?
  • Anonym (tips)
    Thu 25 Feb 2021 15:59
    #5

    Köp en fleshlight och använd på honom.

Svar på tråden Jag har ingen sexlust