• Anonym (Bipolär media?)

    Olika måttstockar

    Varför är det så att media tar på sig rollen som domare, jury och bödel på så olika sätt i dessa två fall:

    1. Gangstarapparen Yasin. Flera domar för våldsbrott, ett CV fyllt av skit och det bara lyser av bristande respekt för andra människor. Han har förmodligen kostat samhället miljoner, även oräknat det åtal för kidnappning och stämpling till mord som ännu inte är uppklarat. Knappast en helyllekille som driver välfärden framåt eller sätter bra exempel för ungdomar.

    Nu är han dock vänsterliberal medias gullegris och kallas för ?vår generations Ulf Lundell?... för det är ju väldigt arbetarklass att sjunga på rinkebyiska om våld och snutar som är grisar. Yasin hyllas.

    2. Rockbandet Mustaschs sångare Ralf Gyllenhammar. En dom för sexuellt ofredade (fylletryckte en ölflaska i urringningen på en groupie), som Ralf pudlar för och bett öppet om ursäkt för.

    Det blir ett jäkla liv när Mustasch vill ställa upp i Melodifestivalen (PK-epicentret på jorden?) och massmedia tävlar om att ventilera det olämpliga i att en rockstjärna som utfört (och sonat) detta horribla sexbrott ska få ställa upp i Mello, flera år senare.

    Ralf kanske (inte vet jag) är ett redigt misogynt praktarsle till rövhål, men han har sonat sitt brott. Dessutom har han varken kidnappat, rånat, våldtagit eller anstiftat några mord. Han har betett sig svinigt men det finns ju liksom grader i helvetet. Men nej, Ralf är social paria.

    Någon som vågar sig på en gissning om varför det blir såhär?

  • Svar på tråden Olika måttstockar
  • Anonym (v)

    Nu ser jag inte direkt så mycket hyllningar till Yasin än, alldeles för tidigt. Men så är han 23 vilket gör att han mycket väl kunnat mogna och lämna kriminaliteten bakom sig.


     


    Att en gubbe över 50 tycker att det är smart att ofreda någon och sedan håna offret är riktigt vidrigt. Det var ingen fylletryckning av någon flaska (återigen, en rejäl vuxen man) utan även upptryckning av tshirts som om allt vore ett kul skämt. Det var inte ens längesedan.

  • Anonym (ooo)
    Anonym (Bipolär media?) skrev 2021-02-24 12:03:41 följande:

    Varför är det så att media tar på sig rollen som domare, jury och bödel på så olika sätt i dessa två fall:

    1. Gangstarapparen Yasin. Flera domar för våldsbrott, ett CV fyllt av skit och det bara lyser av bristande respekt för andra människor. Han har förmodligen kostat samhället miljoner, även oräknat det åtal för kidnappning och stämpling till mord som ännu inte är uppklarat. Knappast en helyllekille som driver välfärden framåt eller sätter bra exempel för ungdomar.

    Nu är han dock vänsterliberal medias gullegris och kallas för ?vår generations Ulf Lundell?... för det är ju väldigt arbetarklass att sjunga på rinkebyiska om våld och snutar som är grisar. Yasin hyllas.

    2. Rockbandet Mustaschs sångare Ralf Gyllenhammar. En dom för sexuellt ofredade (fylletryckte en ölflaska i urringningen på en groupie), som Ralf pudlar för och bett öppet om ursäkt för.

    Det blir ett jäkla liv när Mustasch vill ställa upp i Melodifestivalen (PK-epicentret på jorden?) och massmedia tävlar om att ventilera det olämpliga i att en rockstjärna som utfört (och sonat) detta horribla sexbrott ska få ställa upp i Mello, flera år senare.

    Ralf kanske (inte vet jag) är ett redigt misogynt praktarsle till rövhål, men han har sonat sitt brott. Dessutom har han varken kidnappat, rånat, våldtagit eller anstiftat några mord. Han har betett sig svinigt men det finns ju liksom grader i helvetet. Men nej, Ralf är social paria.

    Någon som vågar sig på en gissning om varför det blir såhär?


    1. Jag har inte läst speciellt mycket positivt om denne kille - vad menar du att media har lyft fram?

    2. Du kan inte se det märkliga i att vuxna män trycker upp en t-shirt för att skoja bort en våldshandling som deras sångare begått som han dessutom blev dömd för? Ja, han har sonat sitt brott och det är bra, men att då inte ha omdömet att fatta att man fan inte trycker upp en T-shirt med händelsen, är totalt obegripligt. Hade ingen i bandet ett filter här, var det ingen som fattade att det bara visar att de tyckte hela grejen var nys? Att de tycker det är helt ok att trycka upp en ölflaska mellan någons bröst, mot dennes vilja? 
  • Elis73

    Komplicerat när saker ska dömas både i domstol och sedan i allmänhet/media. Du kommer aldrig att hitta ett svar som är 100% sanning.....

    Men några infallsvinklar:

    - Gullar alla med Y? Tyckte mig se en omfattande debatt om ifall han skulle plockas bort från Spotify och diskas för pris i P3-gold (tror jag att det var).
    - Varför blev debatten om Y het när han häktades för stämpling för kidnappning? Han är ju redan dömd för andra brott som är värre. Borde inte debatten om Spotify, ect skett redan tidigare?
    - Är det omöjligt att sona ett brott och gå vidare? Är man bränd för alltid om man är dömd?
    - Vilka brott diskar någon från Mello för all framtid? Mord, misshandel, rattfylla, parkeringsböter? Skalan är lång....
    - Kan vi spela Michael Jackson och andra stora artister, som nu i efterhand inte verkar ha rent mjöl i påsen?

    Mina punkter är alltså inte några svar - utan bara frågeställningar som jag själv funderar på. Ogillar stark både det Y gjort och det M sångare gjort. Men jag vet inte om det sätter dem offside resten av livet.

  • Anonym (Lol)

    Förväntar du dig rättvisa i Sverige vars en stor del av politikerna anser att vita människor ska utrotas Lol

  • Anonym (Peter)

    1. Visa gärna dessa hyllningar, och då specifikt från vänsterhåll.

    2. Med tanke på merchet som kom ut och intervjuer Ralf gett så ångrar han ju enbart att han blev påkommen.

    ...och Mello som pk-center? Vilket samhälle lever du i?

  • Anonym (Peter)
    Anonym (Lol) skrev 2021-02-24 16:18:03 följande:

    Förväntar du dig rättvisa i Sverige vars en stor del av politikerna anser att vita människor ska utrotas Lol


    ?

    Vilka politiker tänker du på, och vilka uttalanden stöder du påståendet på?

    (för det var väl inte ännu ett sånt där svepande och överdrivet påstående för att vara edgy?)
  • Anonym (Lol)
    Anonym (Peter) skrev 2021-02-24 16:29:40 följande:
    ?

    Vilka politiker tänker du på, och vilka uttalanden stöder du påståendet på?

    (för det var väl inte ännu ett sånt där svepande och överdrivet påstående för att vara edgy?)
    HAHAHAHAHAAHAHAHAHA Du är uppenbarligen en sosse =P Somna om 
  • Anonym (Bipolär media?)
    Anonym (Peter) skrev 2021-02-24 16:27:48 följande:

    1. Visa gärna dessa hyllningar, och då specifikt från vänsterhåll.

    2. Med tanke på merchet som kom ut och intervjuer Ralf gett så ångrar han ju enbart att han blev påkommen.

    ...och Mello som pk-center? Vilket samhälle lever du i?


    Vi kan ju börja med MP-V-FIs högborg SVT:

    www.svtplay.se/video/29206194/exklusivt-yasin

    I ett okritiskt och exklusivt reportage hyllas den spännande unge mannen för sitt otroliga bidrag till kulturhistorien.

    Samma kanal får normkritisk pk-hicka av att en rockartist svinat med en groupie backstage. Då får man inte vara med i Mello minsann, oavsett om man tvingats till offentlig avbön år efter att brottet är utrett, böter betalda och man ju kan tycka att det är av begränsat intresse för Melodifestivalen i stort huruvida Ralf är ett arschle eller inte. Jag menar att det nog är mera regel än undantag att b-artister med hybris beter sig illa.

    Ja, Mello är ett ordentligt pk-mecka. Här göre man sig icke besvär om man är vit, man, medelålders eller gillar rock.
  • Fiona M
    Anonym (Bipolär media?) skrev 2021-02-24 18:48:53 följande:

    Ja, Mello är ett ordentligt pk-mecka. Här göre man sig icke besvär om man är vit, man, medelålders eller gillar rock.


    Mello är helt fel scen om man gillar rock till att börja med, så den biten kändes ju konstig att anmärka på.
Svar på tråden Olika måttstockar