• Wed 24 Feb 2021 16:38
    1221 visningar
    83 svar
    83
    1221

    Problem att hitta flickvän

    Hej FL. Jag är 34 år och jag har väldigt svårt att träffa en partner. Jag har aldrig haft någon heller.

    Jag är inte den mest attraktiva mannen i världen och jag är kortare än dom flesta svenska män i min ålder men sköter hygien och tänker på kläder och sådant en hel del. Ser respektabel ut. Ordnat liv med jobb, boende och allt sådant där och det har aldrig varit problematiskt.

    Nu i min ålder så är folk med sina partners och så och jag träffar aldrig singelkvinnor naturligt heller. På jobbet finns inga tjejer. På nätet så svarar inga kvinnor när jag skriver och Tinder och liknande får jag inga matchningar.

    Hur ska jag göra egentligen? Jag drömmer om familj och barn och sådant och vill leva ett ganska normalt liv.

  • Svar på tråden Problem att hitta flickvän
  • Wed 24 Feb 2021 17:42
    #7
    Anonym (Sanna) skrev 2021-02-24 17:30:26 följande:
    TS, om jag tänker på hur par i min krets har träffats, då är det:

    - Jobbet

    - Kyrkan

    - Gemensamma vänner

    - Dejtingappar

    - World of warcraft (jag är fullt allvarlig Han är från Nederländerna och flyttade hit för henne)

    - Universitetet

    Jobbet - Inga tjejer
    Kyrkan - Inte ett dugg religiös. Går det?
    Gemensamma vänner - Har typ inga vänner längre med åldern
    Dejtingappar - Testat i över tio år utan framgång
    Universitet - Pluggat klart


    Steven01 skrev 2021-02-24 17:30:36 följande:

    Tufft läge ts men du har gjort det viktigaste och det är att fråga om hjälp.
    Fundera på vad du brinner för och vad du är intresserad av. Om du inte vet det får du börja där annars sök dig till situationer och miljöer där du kommer till din rätt. Det kan vara föreningar eller andra intressegrupper.
    Det viktigaste är att du hittar en arena där just du skiner lite extra då ökar chansen att du träffar någon.


    Jag gillar ju sport, live hockey då. Men där går ju folk med sina vänner/bekanta. Jag är så jävla less på detta innesittande sedan covid19 att jag blivit sjukt deprimerad.  Knappt gjort något sedan i Mars.

  • Wed 24 Feb 2021 19:22
    #11
    Nathle skrev 2021-02-24 18:29:32 följande:

    1. Vad jobbar du med?
    2. Har du barn?
    3. Vart bor du ? Samt i vilken bostadsform?

    / 30 åring från stockholm


    1. IT-Tekniker kortfattat
    2. Nej eftersom jag aldrig haft en flickvän
    3. Stockholm. 10 min utanför city. Bostadsrätt.
  • Wed 24 Feb 2021 20:43
    #15
    Anonym (Hur) skrev 2021-02-24 20:28:29 följande:

    Hur kort är du då? Väldigt smal också?


    167cm. Väldigt smal är jag inte längre. Jag väger 63 kg så ganska normalvikt för min längd.
  • Wed 24 Feb 2021 22:16
    #22
    Anonym (Hur) skrev 2021-02-24 21:20:40 följande:
    Oj ok, väldigt kort alltså, trodde du med kort menade typ 175. 63 kg låter också lite. Jag är 170 och väger väl en 59 kg kanske. Du får det nog svårt på dejtingsajter med den längden. Satsa på att bli rik typ, ha ett hus, snygg bil osv
    Ja jag får det svårt på dejtingsiter. Därför jag gett upp det. Sedan tror jag inte på det där med rik fungerar heller.
  • Thu 25 Feb 2021 08:12
    #26
    Anonym (Gab) skrev 2021-02-25 05:57:26 följande:
    Min bror är 167cm. Jag har aldrig tänkt honom som en kort person. Här står tom väldigt kort!!

    Han är väldigt populär bland både män och kvinnor. Har så många vänner och bekanta och jätte fin familj.

    Det har knappast med längden att göra. Kanske utseendet eller ditt beteende som är udda?
    Jag ser mig som väldigt kort då jag alltid var kortast i klassen i skolan och sedan på jobbet. Nåja jag har en chilenare som är kortare faktiskt.

    Jag är lite blyg så det är ju också en nackdel. Men jag är inte socialt inkompetent. Sedan har jag blivit en ensamvarg då jag bott ensam sedan jag flyttade hemifrån för 13 år sedan.
    Anonym (2077) skrev 2021-02-25 07:02:53 följande:
    Avvakta. Vi har covid-19 nu. Då dejtar man inte.
    Och varför vill du ha flickHvän?
    Ha någon att mysa med. Kanske skaffa barn en dag?



  • Thu 25 Feb 2021 10:50
    #35
    Stårschan2 skrev 2021-02-25 10:09:10 följande:

    Jag blir faktiskt chockad över en del kommentarer här som är så elaka! Jäkla mobbarfasoner.

    TS - jag tror också att det kan vara en bra idé för dig att engagera dig i någon form av social hobby, där du kan träffa likasinnade. Nån gjorde sig lustig över att man bara träffar en viss typ av tjejer på vissa ställen, men det kan ju lika gärna vara positivt.

    Jag tycker att du har flera attraktiva drag. Fast jobb, ordnat liv och att du skriver korrekt svenska Hjärta är sådant som absolut skulle få mig intresserad om jag var ute på marknaden. Det finns helt säkert någon därute för dig, men du kanske bör fundera på hur du ställer dig till att träffa en ensamstående mamma. Ju äldre man blir, desto större är ju risken/chansen att träffa någon som redan har barn.


    Hm. En ensamstående mamma är ju egentligen inget jag önskar. Jag tror på kärnfamiljen.

    Jag har själv växt upp i en icke-kärnfamilj och alltid känt mig utanför då jag bara haft halvsyskon och plast-farmor/farfar och allt sådant. Jag önskar ingen att få växa upp så.
  • Thu 25 Feb 2021 13:26
    #47
    Kjell2 skrev 2021-02-25 11:03:59 följande:
    Hur tänker du göra för att utöka ditt sociala liv?
    Det har jag inget svar på ännu. Funderar på det.
    mari123 skrev 2021-02-25 13:16:22 följande:
    Du känner väl NÅGON kvinna i alla fall? Mamma, syster, moster, arbetskamrat...etc och då kan du fråga henne hur du ska skriva på Tinder och vilken bild du ska välja och VIPS så kanske det blir matchningar!? Nätdejting är ju en toppengrej! När du sitter och deppar där vid datorn så skänk en tanke till hur det var alldeles nyligen för den som var ensam. Man fick masa sig iväg till krogen eller dansbanan och var man riktigt ensam och utan pengar så kanske man kunde ringa "heta linjen" och höra ngn ropa....-"HALLÅ"..."HALLÅ"!
    Det är klart jag har det. Men jag vill inte säga "mamma jag har misslyckats med nätdejting i 10-15 år och jag undrar varför?"

    Nätdejting är en skitgrej som förstör mer än vad det hjälper. Förut gick människor ut och träffade varandra nu handlar allt om EN BILD.

    Jag skulle välja att vara 34 år på 80-talet istället framför idag alla dagar i veckan.
  • Thu 25 Feb 2021 14:31
    #54
    Erika71 skrev 2021-02-25 13:36:15 följande:
    Det finns väl inget som hindrar dig att göra som på 80-talet (undantaget Corona...)? Var du ute mycket på krogen innan pandemin? Träffade folk, minglade, gick runt på dansställen och bjöd upp?

    Jag tänker tvärt om, det är mycket lättare för introverta att träffa någon idag just pga nätet, man får introducera sig själv i lugn och ro och välja vad man vill få fram om sig själv. Och vad det gäller din mamma har hon nog koll på att du har misslyckats eftersom du uppenbarligen är singel sedan länge, be henne om hjälp!
    I mina yngre år vad jag ute mycket faktiskt. Och precis innan pandemin så började jag gå ut lite ensam. Tänkte fortsätta med det men sen har det varit slut med sådant.

    Fast ska man lyckas på nätet måste man främst ha ett snyggt ansikte för att få chansen. Konkurrensen är enorm för oss män.
    Paganini skrev 2021-02-25 13:39:18 följande:

    En del kvinnor tycker att män i vår ålder som inte haft sex eller relation går bort då man inte har nån som helst erfarenet och därför är olämplig som pappa att skaffa barn med. Men jag tror inte de är i majoritet. Jag vet inte vilka möjligheter du har att skaffa ett socialt liv men jag känner själv att utan det så kommer det aldrig att gå.
    Hoppas du lyckas bättre.


    Ja vi ses ju som "skadat gods" och "alla varningsklockor ringer" har man ju läst av kvinnor här på forumet om vuxna män som aldrig haft en partner eller sexliv.
    Anonym (Lina) skrev 2021-02-25 13:44:03 följande:

    Börja med nya fritidsaktiviteter där du kan träffa folk. Finns så mycket man kan välja på som t.ex. paddla kajak, dans, körsång, gym, bågskytte, klättring, fiske eller gå kurser. Kanske kan det vara intressant att engagera sig politiskt?


    Gym gör jag redan. Men seriöst så går 90% av alla runt där med sina hörlurar på sig som enstöringar. Politiskt var jag engagerad i fram tills 30 i ungdomsförbundet men lyckades inte där heller. Tjejerna var bara ute efter riksdagsledamöterna.
  • Thu 25 Feb 2021 14:33
    #55

    Ber om ursäkt om jag är lite bitter. Men jag närmar mig medelålders och aldrig haft en partner eller aktivt sexliv. Jag känner mig som ett träsktroll som ingen gillar.

  • Thu 25 Feb 2021 16:31
    #60
    Kjell2 skrev 2021-02-25 14:38:37 följande:
    Du har fått massor med råd och tips i denna tråd. Är det något du tagit åt dig och tänker göra?
    Ja jag måste skaffa en hobby där tjejer ingår. Jävligt tufft nu däremot.
    Mimosa86 skrev 2021-02-25 14:56:15 följande:
    1) letar du bland kvinnor på din egen utseende nivå?

    2) anledningen att kvinnor helst vill ha en man som varit i tidigare relationer beror främst på att en annan kvinna då indirekt godkänt honom som lämplig partner. Som kvinna är relation med en man det farligaste man kan göra, det kostar faktiskt kvinnor livet att välja fel. Därför vill man reka att det inte är en farlig eller konstig människa man blir ihop med. Sexuellt? Visst, ju äldre man blir vill man ju inte ha någon tafatt. Men kan säga av egen erfarenhet att de män med minst sexuell erfarenhet jag varit med har definitivt varit de bästa. Lyhörda och inkännande.

    Så jag hade inte haft problem att dejta någon som inte legat med så många tjejer (tvärt om fördelaktigt med en återhållsam man) men en man som inte varit i relation... det hade jag nog inte vågat just pga av den anledningen att det kan vara en farlig förbindelse.
    1. Jag är öppen. Men jag letar ju inte bland topptjejerna såklart, för där har jag ingen chans. Det enda jag inte klarar är övervikt. Jag är själv normalviktig och tar hand om mig.

    2. Men då blir det ju som med vissa som söker jobb och aldrig får ett jobb. Ingen arbetsgivare vill vara den första, om det inte är en 19-åring såklart. Sedan finns det ju drös med tjejer som gillar kriminella och farliga män, även fast såklart inte majoriteten gör det.



  • Thu 25 Feb 2021 17:04
    #63
    Kjell2 skrev 2021-02-25 17:01:28 följande:
    Vill du utstråla mindre bitterhet undvika att säga och skriva sånt.
    lejonet87 skrev 2021-02-25 16:31:13 följande:

    Ja jag måste skaffa en hobby där tjejer ingår. Jävligt tufft nu däremot.1. Jag är öppen. Men jag letar ju inte bland topptjejerna såklart, för där har jag ingen chans. Det enda jag inte klarar är övervikt. Jag är själv normalviktig och tar hand om mig.

    2. Men då blir det ju som med vissa som söker jobb och aldrig får ett jobb. Ingen arbetsgivare vill vara den första, om det inte är en 19-åring såklart. Sedan finns det ju drös med tjejer som gillar kriminella och farliga män, även fast såklart inte majoriteten gör det.


    Vad funderar du på för hobby?

    Några semesterplaner för sommaren?
    Jadu jag har inte kommit fram till något ännu. Jag vill ha en stor övervikt kvinnor. Och då kommer jag inte på något intressant....

    Jag skulle vilja åka till Prag. Senast var jag i Miami och det var helt OK. Men i år om jag reser blir det inom Europa. Om man ens får resa...
  • Thu 25 Feb 2021 21:21
    #67
    Kjell2 skrev 2021-02-25 18:45:54 följande:
    Välj något du tycker verkar intressant istället för att fokusera på att det ska vara hög andel tjejer. 
    Men det är ju främst en tjej jag vill träffa. Jag vill inte börja med något där det är 90% killar. Då händer ingenting.
    Anonym (Edit) skrev 2021-02-25 21:02:23 följande:

    Vad har du för intressen? Det var genom ett gemensamt intresse jag lärde känna min man. Känner även par som mött varandra genom bland annat spelföreningar (inklusive spel online) och lajv.


    Du kan även nämna för dina vänner/bekanta att du letar efter någon, kanske känner de nån singeltjej och kan hjälpa er träffas (blinddejt eller gemensam sammankomst), hade jag gärna gjort.


    Jag gillar sport (hockey o fotboll) som jag går ofta på (när man får).

  • Thu 25 Feb 2021 21:36
    #69
    Kjell2 skrev 2021-02-25 21:24:34 följande:
    Ok, vad blir det? Ridning? Jazzdans? Körsång?
    Har inte kommit på något ännu...
  • Fri 26 Feb 2021 16:29
    #74
    Anonym (Har du bra ekonomi?) skrev 2021-02-26 05:09:16 följande:

    Har du bra ekonomi? (Ok lön, en del sparat, inga lån eller krediter) om svaret är ja, så tycker jag du skall åka till Ukraina och hämta en fru därifrån.


    Ja jag har ordnad ekonomi. Bara bolån.

    Det är nog inte bara att åka och hämta....
  • Sat 27 Feb 2021 22:40
    #76
    mari123 skrev 2021-02-26 16:39:09 följande:
    Nä du måste väl bjuda till en smula förstås. Fin middag och så berättar du om hur bra du har det i Sverige! 
    Det är inte bara att gå ut på stan och bjuda ut en tjej där heller...
Svar på tråden Problem att hitta flickvän