• Anonym (Nyfiken)

    Fattar inte...

    Är nyfiken...undrar nån som har en förklaring.

    Var tillsammans med en kille ca 6 mån sedan, i ett år. Vi hade det ganska bra, men var aldrig så öppen i kommunikationen. Han var kall, jag sa ifrån, han tog distans och allt rann ut...fick ingen avslutningssnack, eller förklaring...

    Jag har inte kontaktat honom, eller varit efter honom. Tvärtom, har träffat andra killar. Gillar aldrig hans bilder på fb eller nåt. Han brukar gilla mina storys, missar aldrig något.

    Har råkat se honom 2 gånger sedan dess. Första gången sa han bara hej, och såg nervös ut, och gock snabbt därifrån.

    Idag låtsades han att inte se mig. Bara gick snabbt iväg. Fattar inte varför han beter sig så här, jag bits inte, vi är inte ovänner, inget konstigt liksom.

    Är han kär i mig, eller hatar han mig? Har verkligen tänkt på det idag.

  • Svar på tråden Fattar inte...
  • Anonym (Fegis)
    Anonym (mmm) skrev 2021-02-24 20:15:24 följande:

    Jag inser att du inte kommer ta in något jag skriver, men jag gör ett sista försök:

    Att vara otydlig, att inte veta själv vad man vill, är INTE att ha en personlighetsstörning eller att vara trasig, som du uttrycker det. 


    Nä, de vet ja oxå, men man får inte veta helheten här..därför skriver ja bara de ja tror utifrån de hon uppger..de ju ganska tydligt tycker ja..men visst fan kan ja ha fel :)
  • Anonym (Fegis)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2021-02-24 20:16:40 följande:

    Han såg mig :) jag har hunnit dejta 2 och det går jättebra för mig. Självklart reagerar man och bryr sig när en man varit nära i ett år vänder ansiktet och går och om två veckor skickar en hjärta-reaktion på en story jag lägger upp.

    Varför överreagerar jag? Är du kall och har aldrig känslor eller?


    +1 till dig
  • Anonym (mmm)
    Anonym (Fegis) skrev 2021-02-24 20:14:40 följande:
    Nä, ja skriver dialektiskt..
    Det gör du inte...sedan använder du fel ord också, om vi nu ska fortsätta att vara petiga. Du menar att du skriver på dialekt. 
    Dialektiskt = argumentera med tes och antites, nå en syntes osv. 

    Du skriver slarvigt, och det gör inte de flesta vuxna, ergo min tes om att du är ca 14. Men det spelar ingen roll för den här tråden spårar ur. 
  • Anonym (Fegis)
    Anonym (Elin) skrev 2021-02-24 20:10:05 följande:

    Han kanske inte ens såg dig, var fokuserad på egna tankar, stressad eller vad som helst. Du överreagerar enormt. Fortsätt försök dejta andra så du kommer över honom.


    De här e nåt ja avskyr hos mänskligheten..ni tror att om man dejtar andra så går "såren" över.. nä.. älskar man någon på riktigt så kan man inte ge sina privata delar till någon annan..de e fan nåt ni måste fatta..
  • Anonym (Fegis)
    Anonym (mmm) skrev 2021-02-24 20:22:14 följande:

    Det gör du inte...sedan använder du fel ord också, om vi nu ska fortsätta att vara petiga. Du menar att du skriver på dialekt. 

    Dialektiskt = argumentera med tes och antites, nå en syntes osv. 

    Du skriver slarvigt, och det gör inte de flesta vuxna, ergo min tes om att du är ca 14. Men det spelar ingen roll för den här tråden spårar ur. 


    Vilket tyder på att du e okunnig :)
  • Anonym (Fegis)
    Anonym (mmm) skrev 2021-02-24 20:22:14 följande:

    Det gör du inte...sedan använder du fel ord också, om vi nu ska fortsätta att vara petiga. Du menar att du skriver på dialekt. 

    Dialektiskt = argumentera med tes och antites, nå en syntes osv. 

    Du skriver slarvigt, och det gör inte de flesta vuxna, ergo min tes om att du är ca 14. Men det spelar ingen roll för den här tråden spårar ur. 


    Tråden spårar ur för att de alltid finns gestapo personligheter som inte ser längre än näsan räcker.. du har ingen koll, vilket e jäävligt tydligt. Du lägger dig i men ja tror inte du förstår innebörden av psykologi.. alla kan läsa :)
  • Anonym (dumheterärdumheter)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2021-02-24 19:13:50 följande:

    Jag har inte kontaktat honom, eller varit efter honom. Tvärtom, har träffat andra killar. Gillar aldrig hans bilder på fb eller nåt. Han brukar gilla mina storys, missar aldrig något.

    Har råkat se honom 2 gånger sedan dess. Första gången sa han bara hej, och såg nervös ut, och gock snabbt därifrån.

    Idag låtsades han att inte se mig. Bara gick snabbt iväg. Fattar inte varför han beter sig så här, jag bits inte, vi är inte ovänner, inget konstigt liksom.

    Är han kär i mig, eller hatar han mig? Har verkligen tänkt på det idag.


    Du visar att du ser honom som en främling. Han behandlar dig som den främling du ser honom som. Vidare analyser onödiga.
  • Anonym (Blomman)

    Tror inte han var seriös med dig och mår illa av att veta att du tog det på allvar...

    Vanligt beteende i dessa sammanhang

  • Anonym (xxx)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2021-02-24 20:16:40 följande:
    Han såg mig :) jag har hunnit dejta 2 och det går jättebra för mig. Självklart reagerar man och bryr sig när en man varit nära i ett år vänder ansiktet och går och om två veckor skickar en hjärta-reaktion på en story jag lägger upp.

    Varför överreagerar jag? Är du kall och har aldrig känslor eller?
    Har du själv känslor, du skriver ju att du ignorerar honom? Du väljer att ignorera honom, men han får inte ignorera dig. 

    Sedan är det väl ganska klart att han har dålig självkänsla, om du såg dig som bättre än honom när ni var ihop.
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (xxx) skrev 2021-02-26 13:13:20 följande:

    Har du själv känslor, du skriver ju att du ignorerar honom? Du väljer att ignorera honom, men han får inte ignorera dig. 

    Sedan är det väl ganska klart att han har dålig självkänsla, om du såg dig som bättre än honom när ni var ihop.


    Vi gjorde slut båda kan man säga. Men det började med att han var kall, höll avstånd, ville inte ses...så jag tog upp det...och sa att jag går vidare, typ gjorde slut, men skrev att jag saknade honom och tyckte om honom. Fick inget svar ens. Han var iskall. Därför jag inte tog kontakt mer.
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Blomman) skrev 2021-02-26 12:55:33 följande:

    Tror inte han var seriös med dig och mår illa av att veta att du tog det på allvar...

    Vanligt beteende i dessa sammanhang


    Tror också som du säger.

    Men då ljög han väldigt mycket i början, ojj vilka planer han hade för oss båda.
  • Anonym (Blomman)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2021-02-26 16:50:10 följande:

    Tror också som du säger.

    Men då ljög han väldigt mycket i början, ojj vilka planer han hade för oss båda.


    Det är ett vanligt beteende för att få som de vill. Är "röd flagga" över ett sådant beteende. Stora planer byggda på lös grund...

    Har själv varit exakt där och säkert många andra!!
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Blomman) skrev 2021-02-26 19:39:24 följande:

    Det är ett vanligt beteende för att få som de vill. Är "röd flagga" över ett sådant beteende. Stora planer byggda på lös grund...

    Har själv varit exakt där och säkert många andra!!


    Har också dejtat andra, som i början är jätteintresserade, men sen avtar det. Har själv också kännt så. Typiskt.

    Det som jag undrade med denna kille var beteendet efteråt. Han verkar aktivt följa mig på ig och fb, skickar hjärtor osv. Men när han ser mig ute springer han nästan iväg och spelar cool. Det var han som gjorde slut dessutom.
Svar på tråden Fattar inte...