• Anonym (Ledsen tjej)

    Drömmer att han ska döda mig

    Drömmer konstiga drömmar om nätterna att min pappa hatar mig och vill döda mig.. denna dröm återkommer rätt så ofta. Jag är idag 30 år och har bra kontakt med min pappa.. så tycker detta är märkligt, vad vill denna dröm säga mig?? Hade en helt okej uppväxt. Föräldrar som brydde sig om mig och så. Men min pappa fick ofta raseriutbrott och bråkade med min mamma rätt så ofta. Han skrek hemska saker och kastade saker och slog även sönder saker. Dock så slog han aldrig min mamma. Minns att jag va ledsen och tyckte det var obehagligt speciellt när min mamma skrek o sprang ifrån honom vissa gånger. Dom sa jämnt att dom skulle separera men gjorde aldrig det. Minns när jag var 5-6 år att jag tog fram alla nallar i mitt rum o röjde till det och min pappa hade precis städat. Han skrek och blev helt hysterisk och jag grät och och grät och han ångra sig och bad om ursäkt senare på kvällen när jag hade somnat. Kan inte minnas att han slagit mig men minns att han hotade med att jag skulle få stryk och sånt. Kan det vara därför jag drömmer sånna här drömmar??? Förstår inte och de ger mig så mkt ångest

  • Svar på tråden Drömmer att han ska döda mig
  • Lilant

    Oarbetet trauma från barndomen, drömmar visar sig ofta hemskare än vad det var i verkligheten :) kan känna igen mig om vet hur hemskt det är själv lider jag också av att känna smärtan av att bli dödad vissa nätter är det ju värre än andra

  • Anonym (Y)

    Jag har precis likadant, jag drömmer riktigt otäcka drömmar där han jagar mig och ska döda mig, ibland försöker jag försvara mig men han är helt omöjlig att skada. Någon gång har jag drömt att jag dödat honom i självförsvar men han återuppstår och är ännu värre, alltså så sjuka drömmar som jag bara inte fattar hur det kan bli så otäck brutalt. Min far söp och var inte alltid snäll men vi har en ok relation idag. Men drömmarna stör mig verkligen så jag förstår precis hur du känner.

  • Anonym (Sad)

    Jag är också plågad av drömmar om min pappa, inte att han ska döda mig, men att han får raseriutbrott och hindrar mig från att göra det jag håller på med. Och det som jag drömmer är också det som jag växt upp med och upplever än idag. Han kan vara riktigt djävlig. Drömmar är väl ett sätt att beatbeta undantryckta känslor. Jag reagerar på att du skriver att du haft en bra uppväxt. Men det låter ju hemskt det han utsatt dig och din mamma för. Känner du inget agg? Känner du inget behov av att få upprättelse? Det är en uppriktig fråga, jag är så förbryllad över hur olika vi människor är. Endel kan förlåta  vad som helst och gå vidare. För mig har ilskan nästan ätit upp mig inifrån över vad han gjort. 

Svar på tråden Drömmer att han ska döda mig