• Thu 25 Feb 2021 20:18
    336 visningar
    2 svar
    2
    336

    Behöver hjälp med funderingar kring en Tinder-dejt

    Behöver hjälp med funderingar kring en dejt jag haft på Tinder.

    Vi träffades på Tinder. Småskrev en tid. Övergick sedan till telefonsamtal. Allt flöt på bra och hon bjöd hem mig på middag.

    Vi pratade, åt och umgicks. På hennes initiativ hade vi sedan umgänge. Vi båda trivdes och kände att det var en bra start vi fått.

    De närmaste två veckorna träffades vi ett antal tillfällen. Både hos henne och mig.

    Vi träffades, åt och och drack, spelade spel och hade "umgänge" vid många tillfällen. Allt kändes bra och vibbarna var tydliga.

    En morgon skickar hon ett SMS med saker jag ska köpa till kvällens middag.

    Någon timme senare skickar hon ett nytt SMS och berättar att vi inte kan ses på kvällen, då hennes barnbarn ska komma på besök.

    Därefter går det inte att få kontakt med henne mer. Hon svarar inte på SMS. När jag ringer möts jag omgående av mobilsvar.

    Efter en tid tänker jag att jag ska göra ett sista försök att nå henne och slår en signal. Möts då omgående åter av ett mobilsvar.

    Blir misstänksam att hon inte har mobilen påslagen under så pass lång tid. Ber en vän ringa henne från sin mobil. Då går signalerna fram och något mobilsvar tycks inte starta.

    Så då visar det sig att hon bara kopplat mitt mobilnummer mot mobilsvaret, övriga nummer kommer fram till hennes mobil.

    Jag kan förstå att hon hittat någon annan att dejta, tyckte inte jag var tillräckligt intressant eller hittat någon annan orsak till att hon inte vill träffas mer.

    Det har jag absolut inga problem med eller att hon vill avsluta kontakten.

    Det är hel ok, något man får acceptera och som ingår i spelreglerna.

    Men varför kan man inte bara säga det rakt ut, istället för att göra sig helt okontakbar? Vi är båda 50+ och inga 20-åringar. Tycker man kan förvänta sig mer av en vuxen dejt. Speciellt när vi umgåtts intensivt och intimt i två veckor.

    Men vad jag läst på nätet så verkar det inte vara ovanligt att det blir så här. Men ibland kan jag tycka detta beteende är så pass avvikande att det blir lite obekvämt.

    Känner man att det inte känns rätt, så måste man ju kunna avsluta lite värdigt tycker jag. Men det verkar inte vara många som gör det längre. Utan det känns som att slit och släng tyvärr blivit norm i dejtingvärlden. ????

    Men förstår inte hur en vuxen människa kan agera på det viset riktigt? ????

  • Svar på tråden Behöver hjälp med funderingar kring en Tinder-dejt
  • Sat 27 Feb 2021 13:56
    #2

    Tack för seriöst och bra svar.

    Det är nog som du skriver. Desto större tillgång till något, desto mindre blir värdet. Så det blir mycket slit och släng känns det som.

    Men det känns även som att många glömmer att det är en medmänniska de har att göra med. Det kan kännas lite märkligt.

    Men som du skrev, bara att kämpa vidare. ????

Svar på tråden Behöver hjälp med funderingar kring en Tinder-dejt