• Anonym (Lollo)

    Alla säger att jag är så duktig. Känner stora krav på mig i skolan :(

    Pluggar första året på högskolan. Har gått bra. Men jag är osäker på om jag verkligen kommer orka 3 1/2 år. Jag blir så stressad över att hela tiden få höra att jag är så duktig som jobbar å pluggar. Om jag inte skulle orka göra klart utbildningen ( inte pgr av lathet utan för att d blir gör tungt) känns det som jag skulle svika alla. Känner sån enorm press på mig..

  • Svar på tråden Alla säger att jag är så duktig. Känner stora krav på mig i skolan :(
  • Anonym (J)

    Du läser enbart på högskolan för din egen skull. Det finns inga krav förutom den du ställer på dig själv (och högskolans krav då för godkänt så klart).

    Omgivningen kan tycka vad de vill om dina val. Det har ingenting med dig att göra.

  • neverpreggo

    Det är en vanlig känsla men den brukar vara utan grund. Folk blir oftast inte besvikna alls om man hoppar av.


     


    Går det att dra ner på jobbet? För en högskoleutbildning i sig kan vara rejält jobbig även utan det.

  • Anonym (Nk)

    Dra ner på jobbandet, det är inte värt det att hoppa av utbildningen pga ett extrajobb tar för mkt tid och energi. Jobba ist mer på sommaren och ta fullt csn!

  • Anonym (Lollo)

    Jag jobbar inte alls mycket. Nån kväll i veckan

  • Anonym (ppp)
    Anonym (Lollo) skrev 2021-02-25 22:17:55 följande:

    Pluggar första året på högskolan. Har gått bra. Men jag är osäker på om jag verkligen kommer orka 3 1/2 år. Jag blir så stressad över att hela tiden få höra att jag är så duktig som jobbar å pluggar. Om jag inte skulle orka göra klart utbildningen ( inte pgr av lathet utan för att d blir gör tungt) känns det som jag skulle svika alla. Känner sån enorm press på mig..


    Måste du läsa på heltid? 
Svar på tråden Alla säger att jag är så duktig. Känner stora krav på mig i skolan :(