• Anonym (Lexie)

    Min skumma kollega- vad tror ni?

    Alltså jag bara undrar vad ni hade tänkt om denne man:

    45+, drog från fru och tre barn när minsta var 9 månader, för han pallade inte att leva med den kvinnan och barnen, han ville resa och vara romantisk.

    Säger att exfrun tyvärr är dum i huvet ekonomiskt, skuldsatt och t.ex. betalar på faktura för 29 spänn per faktura istället för att betala direkt utan avgifter.

    Själv är han reggad på 15 olika fordon, men häromdagen på jobbet när en bil stod i vägen och de efterlysta den per mail till alla med regplåt och registrerat namn, så var det "hans" fordon. Men då är alltså den bilen han just nu kör med reggad på en helt annan person??

    Han säger att han kommer att det bra förspänt som gammal men jagar alltid gratis mat och dammsuger skåpen på jobbet på gratis kalorier. När det bjuds är han helt skamlös, kan äta en halv tårta till frukost dagen efter om det blir över. Eller en hel 5 dar gammal vetelängd till lunch. Han bara trycker ner den med kaffe och fortsätter jobba.

    Hans kläder är ibland för små, lagom så man ser en hårig mage mellan knapparna, eller att skjortan fladdrar utanför brallorna.

    Varför har man 15 fordon och kör någon annans bil?
    Varför lever han som en luffare om han säger att han har det bra?

    Jag misstänker skumma affärer och svarta pengar.

  • Svar på tråden Min skumma kollega- vad tror ni?
  • Tow2Mater

    Vem säger han är reggad på 15 olika fordon? Han kanske driver en firma vid sidan av?

    Tror han ljuger om att ha det bra - hans exfru har spenderat allt han hade, och nu betalar han underhåll for tre barn till henne, så han har inte råd att äta och kopa kläder till sig själv. Kanske firman kan ge honom en del i framtiden, och det är det han menar.

  • Gameofthrones
    Anonym (Lexie) skrev 2021-02-26 18:29:05 följande:

    Alltså jag bara undrar vad ni hade tänkt om denne man:

    45+, drog från fru och tre barn när minsta var 9 månader, för han pallade inte att leva med den kvinnan och barnen, han ville resa och vara romantisk.

    Säger att exfrun tyvärr är dum i huvet ekonomiskt, skuldsatt och t.ex. betalar på faktura för 29 spänn per faktura istället för att betala direkt utan avgifter.

    Själv är han reggad på 15 olika fordon, men häromdagen på jobbet när en bil stod i vägen och de efterlysta den per mail till alla med regplåt och registrerat namn, så var det "hans" fordon. Men då är alltså den bilen han just nu kör med reggad på en helt annan person??

    Han säger att han kommer att det bra förspänt som gammal men jagar alltid gratis mat och dammsuger skåpen på jobbet på gratis kalorier. När det bjuds är han helt skamlös, kan äta en halv tårta till frukost dagen efter om det blir över. Eller en hel 5 dar gammal vetelängd till lunch. Han bara trycker ner den med kaffe och fortsätter jobba.

    Hans kläder är ibland för små, lagom så man ser en hårig mage mellan knapparna, eller att skjortan fladdrar utanför brallorna.

    Varför har man 15 fordon och kör någon annans bil?

    Varför lever han som en luffare om han säger att han har det bra?

    Jag misstänker skumma affärer och svarta pengar.


    Hur vet du att han är reggad på fordonen? Om det är du som har kollat upp så är det du som är skum. Så länge han inte gör nått olaglig framför dina ögon, slår ngn och man ser det.

    Låt han va. Och låt bli och kolla upp människor som du knappt känner.
  • Tecum

    Men om han har tillgång till svarta pengar skulle han inte leva som en lodis utan snarare leva över sina löneinkomster.

    tToligare då att han är jäkligt snål och kommer att dö som en fattiglapp med tio mille på banken...

  • Anonym (Lexie)
    Tow2Mater skrev 2021-02-26 18:57:04 följande:

    Vem säger han är reggad på 15 olika fordon? Han kanske driver en firma vid sidan av?

    Tror han ljuger om att ha det bra - hans exfru har spenderat allt han hade, och nu betalar han underhåll for tre barn till henne, så han har inte råd att äta och kopa kläder till sig själv. Kanske firman kan ge honom en del i framtiden, och det är det han menar.


    Fem sekunder på Ratsit säger det. Jag blev nyfiken då han kom farande i en skrotig bil ena veckan och sen en helt annan veckan efter.

    Det var länge sen de delade på sig för äldste sonen är nära 30 så underhåll borde det inte vara längre.
  • Anonym (Lexie)

    Och jag undrar egentligen mest hur vanligt det är att vara så motorgalen när man vänder på slantarna, eller kan det kanske lika gärna vara tio renoveringsobjekt á 5000 kr liksom?

    Blir sjukt nyfiken på hur han bor, nånstans ute på landet. Han säger att det är en bit bortom helvetet typ och det för mig är ju också lite weird.

    Men men, det får vara hans ensak.

  • Tow2Mater
    Anonym (Lexie) skrev 2021-02-26 20:38:48 följande:
    Fem sekunder på Ratsit säger det. Jag blev nyfiken då han kom farande i en skrotig bil ena veckan och sen en helt annan veckan efter.

    Det var länge sen de delade på sig för äldste sonen är nära 30 så underhåll borde det inte vara längre.
    Han fick barn som typ 16-åring då...

  • Anonym (Teddy)
    Anonym (Lexie) skrev 2021-02-26 18:29:05 följande:

    Alltså jag bara undrar vad ni hade tänkt om denne man:

    45+, drog från fru och tre barn när minsta var 9 månader, för han pallade inte att leva med den kvinnan och barnen, han ville resa och vara romantisk.

    Säger att exfrun tyvärr är dum i huvet ekonomiskt, skuldsatt och t.ex. betalar på faktura för 29 spänn per faktura istället för att betala direkt utan avgifter.

    Själv är han reggad på 15 olika fordon, men häromdagen på jobbet när en bil stod i vägen och de efterlysta den per mail till alla med regplåt och registrerat namn, så var det "hans" fordon. Men då är alltså den bilen han just nu kör med reggad på en helt annan person??

    Han säger att han kommer att det bra förspänt som gammal men jagar alltid gratis mat och dammsuger skåpen på jobbet på gratis kalorier. När det bjuds är han helt skamlös, kan äta en halv tårta till frukost dagen efter om det blir över. Eller en hel 5 dar gammal vetelängd till lunch. Han bara trycker ner den med kaffe och fortsätter jobba.

    Hans kläder är ibland för små, lagom så man ser en hårig mage mellan knapparna, eller att skjortan fladdrar utanför brallorna.

    Varför har man 15 fordon och kör någon annans bil?

    Varför lever han som en luffare om han säger att han har det bra?

    Jag misstänker skumma affärer och svarta pengar.


    Skilde han sig från frun för att han ville resa och vara romantisk hahaha. Så många frågor: vart reste han? Är han romantisk?
  • Anonym (4)

    Varför har du 15 sekunder att lägga på honom mha Ratsit? Är du en stalker?

    Hur fan kan man ens intressera sig? Är inte ditt livs 15 sekunder värda mer för dig än för honom?
    Är inte hans fria intressen värda mer än 15 sekunder för dig?

  • Anonym (Hmmm....)
    Anonym (4) skrev 2021-02-27 01:57:09 följande:

    Varför har du 15 sekunder att lägga på honom mha Ratsit? Är du en stalker?

    Hur fan kan man ens intressera sig? Är inte ditt livs 15 sekunder värda mer för dig än för honom?

    Är inte hans fria intressen värda mer än 15 sekunder för dig?


    Hon är tokkär i honom men tyvärr var han inte så romantisk på resan?
  • Anonym (koiph)

    Min pappas revisor var sådan. Gillade allt som var gratis, snörde ihop sina skor med ett upphittat hampasnöre när de gick isär mellan ovanläder och sula. Sparade kuvert och andra papper att ha som anteckningspapper . det var helt onödigt att köpa osv. 


    Han var god för en jäkla massa pengar när han dog. Tyvärr hann han aldrig njuta av dem då han dog innan han gick i pension. 

Svar på tråden Min skumma kollega- vad tror ni?