• Anonym (Ensam­)
    Sat 27 Feb 2021 08:53
    274 visningar
    15 svar
    15
    274

    Ensam igen

    Min pojkvän ville inte ses i helgen, tar det som att han inte är intresserad av att vara i förhållandet längre och ser det som att det är slut mellan oss. Jag är ensam igen och ska ge mig ut på dejtingsajter igen. Jag är 35 år och vill ha familj och barn, men tror inte att det kommer att bli så. Idag är jag ledsen.

  • Svar på tråden Ensam igen
  • Anonym (oio)
    Sat 27 Feb 2021 09:02
    #1

    Händer det ofta att han inte vill ses? VILL han inte, KAN han inte eller vill han ibland även träffa sina vänner?


    Bor ni långt ifrån varandra? 


    Jag tolkar det som att du inte har några starkare känslor för honom iom att du redan ska ge dig ut i dejtingdjungeln igen. Kanske bör du hellre fokusera på att hitta RÄTT man än att hitta någon som kan vara avelshingst. Ja, du är 35 och vill ha familj, kanske får du omvärdera din definition av familj. Skaffa barn på egen hand om barn är väldigt viktigt för dig. Antingen via insemination eller tillsammans med en kompis, eller tex en homosexuell man som också vill ha barn. 


     

  • Anonym (Ensam­) Trådstartaren
    Sat 27 Feb 2021 09:11
    #2
    Anonym (oio) skrev 2021-02-27 09:02:45 följande:

    Händer det ofta att han inte vill ses? VILL han inte, KAN han inte eller vill han ibland även träffa sina vänner?

    Bor ni långt ifrån varandra? 

    Jag tolkar det som att du inte har några starkare känslor för honom iom att du redan ska ge dig ut i dejtingdjungeln igen. Kanske bör du hellre fokusera på att hitta RÄTT man än att hitta någon som kan vara avelshingst. Ja, du är 35 och vill ha familj, kanske får du omvärdera din definition av familj. Skaffa barn på egen hand om barn är väldigt viktigt för dig. Antingen via insemination eller tillsammans med en kompis, eller tex en homosexuell man som också vill ha barn. 

     


    Nej det händer inte ofta att han inte vill ses, men av ngn anledning ville han inte ses i helgen och för mig är det som att förhållandet då är slut tyvärr
  • Sat 27 Feb 2021 09:18
    #3
    Anonym (Ensam) skrev 2021-02-27 09:11:58 följande:

    Nej det händer inte ofta att han inte vill ses, men av ngn anledning ville han inte ses i helgen och för mig är det som att förhållandet då är slut tyvärr


    Känns som att du drar på väldigt stora växlar. Är du alltid så dramatisk? Du skriver att det inte händer ofta men att han just denna helgen inte ville ses. Han kanske ville göra nåt annat? Bara vara själv och ta det lugnt?

    Att du direkt tycker att förhållandet är slut då och ska ut på dejtingsidor säger en hel del om dig, er relation och dina känslor.

    Hur länge har ni varit tillsammans? Hur gammal är han?
    I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • Anonym (oio)
    Sat 27 Feb 2021 09:18
    #4
    Anonym (Ensam) skrev 2021-02-27 09:11:58 följande:
    Nej det händer inte ofta att han inte vill ses, men av ngn anledning ville han inte ses i helgen och för mig är det som att förhållandet då är slut tyvärr
    Då är det inte han som är problemet, utan du. Ta tag i dig själv innan du ger dig in i dejtandet, du kommer alltid att bli besviken om en partner måste finnas till för dig hela tiden och inte ha ett eget liv. Du kommer att må bättre om du kommer tillrätta med det. Lycka till! 
  • Sat 27 Feb 2021 09:21
    #5
    Anonym (Ensam) skrev 2021-02-27 09:11:58 följande:
    Nej det händer inte ofta att han inte vill ses, men av ngn anledning ville han inte ses i helgen och för mig är det som att förhållandet då är slut tyvärr
    Nu vet jag ju inte vad han har sagt ..... men lite väl drastiskt att tro att relationen är slut bara för man inte vill ses en helg. Något jag lärt mig senaste åren ör att man måste vårda sina relationer med släkt och vännner också - det är inte sunt att försvinna helt i en parrelation. Han kanske behövde umgås med vänner den här helgen ?
  • Anonym (Ensam­) Trådstartaren
    Sat 27 Feb 2021 09:21
    #6
    Madida skrev 2021-02-27 09:18:44 följande:

    Känns som att du drar på väldigt stora växlar. Är du alltid så dramatisk? Du skriver att det inte händer ofta men att han just denna helgen inte ville ses. Han kanske ville göra nåt annat? Bara vara själv och ta det lugnt?

    Att du direkt tycker att förhållandet är slut då och ska ut på dejtingsidor säger en hel del om dig, er relation och dina känslor.

    Hur länge har ni varit tillsammans? Hur gammal är han?


    Jag har inte tid att vänta på veliga killar, vill han inte ses har han inte så starka känslor för mig och då får det vara tänker jag.

    Vi har varit tillsammans i typ 8 mån och han är 33
  • Sat 27 Feb 2021 09:23
    #7

    Jag tror du kommer må bäst av att vara ensam ett tag framöver då din ömdömesförmåga bara blir sämre och sämre i takt med att din desperation växer. Hur länge har du varit ensam som längst?

  • Anonym (Solsk­en)
    Sat 27 Feb 2021 09:29
    #8
    +2

    Det är nog bäst att ni gör slut, då.

    Du måste jobba med dig själv, du låter för omogen och osjälvständig för att ha förhållanden.

    Han behöver få träffa någon som inte hänger upp hela sin tillvaro på honom.

  • Anonym (J)
    Sat 27 Feb 2021 09:31
    #9
    +2
    Anonym (Ensam) skrev 2021-02-27 09:21:22 följande:

    Jag har inte tid att vänta på veliga killar, vill han inte ses har han inte så starka känslor för mig och då får det vara tänker jag.

    Vi har varit tillsammans i typ 8 mån och han är 33


    He dodged a bullet...

    Men chansen är liten att du hittar någon som har inga intressen , ingen familj , inga vänner och vill bara umgås med sin nya flickvän dygnet runt.

    Kanske den incelkillen som startar klagotråder på FL hela tiden?
  • Sat 27 Feb 2021 09:57
    #10
    Anonym (Ensam) skrev 2021-02-27 09:21:22 följande:

    Jag har inte tid att vänta på veliga killar, vill han inte ses har han inte så starka känslor för mig och då får det vara tänker jag.

    Vi har varit tillsammans i typ 8 mån och han är 33


    Din stress för att hinna få barn verkar ta väldigt stor plats just nu. Du ska inte jaga en avelshingst utan en man du har roligt med. Som får dig att må bra, känna dig trygg och samtidigt ger dig fjärilar i magen

    Din barnlängtan tänker jag får vara en egen del. Du kan alltid skaffa barn på egen hand. Risken är annars stor att du som nu bara jagar dig fram bland männen för att hitta någon att skapa familj med.
    I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • Anonym (Beno)
    Sat 27 Feb 2021 10:37
    #11

    A och O när det gäller att "ge sig ut på dejtingsajter" är att FÖRST se till att man mår bra och TRIVS med att leva själv. Du har fan inte att göra på en dejtingsajt om du är där för att hitta en man som ska "lösa" ditt liv och "göra dig lycklig". Då slösar du garanterat bort både hans och din egen tid. Det är klart att många helst inte vill vara singel, men det är inte samma sak som att man vill vara i en tvåsamhet för att man behöver någon. Se till att du inte behöver någon annan än dig själv först. Knacka på en mans dörr SEN.

  • Anonym (Beno)
    Sat 27 Feb 2021 10:40
    #12
    Anonym (Ensam) skrev 2021-02-27 09:21:22 följande:
    Jag har inte tid att vänta på veliga killar, vill han inte ses har han inte så starka känslor för mig och då får det vara tänker jag.

    Vi har varit tillsammans i typ 8 mån och han är 33
    Oerhört omoget uttalande. Har du tänkt att han ska sitta i ditt knä alla helger framöver. Vänligen gör honom då en tjänst och gör slut så han slipper råka ut för det. Jag vet precis hur det känns och det är inget man önskar ens sin värsta fiende. Du är dessutom för omogen för att ha barn. Du har mycket att lära om både relationer, andra människor och dig själv. Inget illa menat, men rena, klara fakta som är något du just nu verkar behöva.
  • Anonym (???)
    Sat 27 Feb 2021 11:48
    #13
    Anonym (Ensam) skrev 2021-02-27 09:11:58 följande:
    Nej det händer inte ofta att han inte vill ses, men av ngn anledning ville han inte ses i helgen och för mig är det som att förhållandet då är slut tyvärr
    Men ett förhållande tar väl inte slut för att man inte vill/kan ses EN helg! Snacka om offerkofta. 

    Ni har ändå varit ihop rätt länge så det verkar märkligt om det här skulle betyda att han menade att det är slut. Du gör givetvis som du vill men om detta är ett mönster du haft ett tag så är det en rimlig förklaring till varför du inte får till ett längre förhållande. 
  • Anonym (A)
    Sat 27 Feb 2021 18:37
    #14
    Anonym (Beno) skrev 2021-02-27 10:37:08 följande:
    A och O när det gäller att "ge sig ut på dejtingsajter" är att FÖRST se till att man mår bra och TRIVS med att leva själv. Du har fan inte att göra på en dejtingsajt om du är där för att hitta en man som ska "lösa" ditt liv och "göra dig lycklig". Då slösar du garanterat bort både hans och din egen tid. Det är klart att många helst inte vill vara singel, men det är inte samma sak som att man vill vara i en tvåsamhet för att man behöver någon. Se till att du inte behöver någon annan än dig själv först. Knacka på en mans dörr SEN.
    +1
  • Sun 28 Feb 2021 09:42
    #15

    Vilken konstig tolkning du gör.

Svar på tråden Ensam igen