• Anonym (Orolig kvinna)

    Bruna flytningar och molande värk-Varför?

    Hej

    Har sen snart 3 år ätit Provera dagligen, alltså inget úppehåll och därmed ingen mens. 

    Sen ett tag tillbaka träffade jag en ny man. Vi har varit försiktiga, dels med skydd av kondom och dagen efter piller och dels för att jag inte vill bli gravid. Har barn sen innan. 

    Men det blev ett tillfälle där vi missade kondomen men jag tog ett akut piller bara timmar senare. 

    Barnmorskan har sagt att Provera inte är godkänt som p-piller utan jag får den pga riklig mens. 

    Sen ett par veckor tillbaka fick jag väldigt ömma bröst. Det har avtagit lite nu. Men sen i måndags fick jag bruna flytningar, inga stora mängder utan räcker med trosskydd. Har även en molande värk i magen. 

    Var till gyn och de gjorde VUL men såg inget, inte ens ena äggstocken. Kolla med mikroskop på flytningarna men såg inget tecken på infektion eller bakterier. 

    Det enda hon sa va att jag skulle prova att sluta med Provera en månad. 

    Men får inget svar om varför. Jag har tidigare haft cellförändringar vilket jag meddelade. Men de sista två gångerna har det inte visat några förändringar.

    De sista dagarna har jag dessutom humörsvängningar. Gråter och blir arg om vartannat. Har tagit flera grav-test men de har visat negativt. 

    Någon som har varit med om liknade? Önskar svar <3

Svar på tråden Bruna flytningar och molande värk-Varför?