• Anonym (!)

    Män, om ni kunde föda barn: skulle ni?

    Om det i framtiden blir möjligt för män och kvinnor att dela på graviditet och barnafödande, skulle ni göra det då män? Alltså vara gravida och föda barnet?

  • Svar på tråden Män, om ni kunde föda barn: skulle ni?
  • Anonym (L)

    Frågade min man och hans svar: Neeeej..nej..nej!

    Vi har barn och jag tror min man är väldigt nöjd att jag har skött graviditeter och förlossningar.

  • Tow2Mater

    Vill ju inte ta din tråd OT, men jag tror om det i framtiden blir möjligt för män och kvinnor att baka barnet i en pod utanför våra respektive kroppar kommer många av oss oavsett kön att välja det. Var bara en tanke som slog mig...

  • est alors

    Om, han, mannen visste vad det innebär säger jag, utan att vara man, nej.

    Hur ska en man ens kunna svara på det, hur ska han veta hur det känns, är ?

  • Anonym (!)

    Jag menar mer: som kvinna vet man ju heller inte hur det känns innan. Är bara nyfiken på om man som man skulle vilja kunna bära och föda ett barn? Om man t ex tycker det verkar fint, häftigt, en grej man skulle vilja testa?

  • Anonym (!)

    Jag är kvinna och ville ABSOLUT inte föda, men det fanns inga alternativ haha...När jag pratade med sambon var han inte sugen på att föda, han trodde inte han skulle palla smärtan. Men jag hade gärna delat om det var möjligt.

    Finns ju kvinnor som ser sina förlossningar som det häftigaste i sina liv, kanske finns det också män som skulle vilja ha den möjligheten?

  • Anonym (Ruva sitt ägg)

    Män har ju sin G-punkt i rumpan så de skulle kanske gilla att föda ut därifrån? Om inte annat, kejsarsnitt?

    Tänk om de blev hormonella under deras tid som gravida, började gråta för saker hur lätt som helst, tröstäta, bli jättetrötta m.m? Tror det hade varit nyttigt för dem att testa på hur det är.

  • Anonym (Mamma och fru)
    Anonym (!) skrev 2021-02-27 18:36:35 följande:

    Jag är kvinna och ville ABSOLUT inte föda, men det fanns inga alternativ haha...När jag pratade med sambon var han inte sugen på att föda, han trodde inte han skulle palla smärtan. Men jag hade gärna delat om det var möjligt.

    Finns ju kvinnor som ser sina förlossningar som det häftigaste i sina liv, kanske finns det också män som skulle vilja ha den möjligheten?


    Nej, inte jag heller. Men som du säger, jag hade ju inget val. Och föräldraskap är ju så mycket mer än bara själva förlossningen.

    Jag hade en kollega som ville vara gravid hela tiden bara för att få uppleva förlossningen om och om igen. Då, för några år sedan, hade hon fått sex barn och jag har hört på omvägar att hon har fler idag.
  • Tecum

    Nej, absolut inte. Att slippa graviditet är en av de få fördelarna med att vara man.

  • Anonym (skulle aldrig)
    Anonym (!) skrev 2021-02-27 18:36:35 följande:

    Jag är kvinna och ville ABSOLUT inte föda, men det fanns inga alternativ haha...


    För mig med total förlossningsfobi, så hade jag aldrig någonsin velat prova om jag var man. Vilken lättnad att ens slippa fundera! Som kvinna kommer jag få kejsarsnitt istället. 
  • Anonym (Nope)

    "Aldrig i livet" var min mans svar. "Jag vill inte kissa på mig när jag springer".

    Jag förstår honom. Om jag kunde fått samma barn som jag har idag utan att behövt genomgå graviditet och förlossning skulle jag nog valt det. Jag avundas min man att han sluppit alla fysiska krämpor som jag dragits med men ändå har fått världens guldkorn.

  • Anonym (Antiglobalist)

    Nej. Jag tänker inte leva mot naturen bara för att ett sjukt samhälle gjort det möjligt.

  • Anonym (N)

    Själv hade jag som kvinna absolut valt bort det om jag hade kunnat. Förlossningen är en oerhört utsatt situation där man ska ligga uppfläkt och halvnaken inför andra människor utan möjlighet att kontrollera situationen. oerhörd smärta, risk att gå sönder. Och det värsta- risk att få en kropp som för evigt är förändrad, kanske risk för läckage av urin, gas, eller avföring som aldrig går till sig. Framfall, som gör sex obehagligt, tarmen svår att tömma, eller ger andra problem. Ett mage som blir ful och degig, underliv som förändrar utseende. Precis som att kvinnors underliv kan bli större efter en graviditet/förlossning- om en mans penis riskerade att bli mindre och ge mindre behagligt sexliv för resten av livet- så tror jag få män skulle ta risken. Vilket vi kvinnor inte kan undvika om det ska bli några barn i den här världen.

  • Anonvm
    Tow2Mater skrev 2021-02-27 18:18:37 följande:

    Vill ju inte ta din tråd OT, men jag tror om det i framtiden blir möjligt för män och kvinnor att baka barnet i en pod utanför våra respektive kroppar kommer många av oss oavsett kön att välja det. Var bara en tanke som slog mig...


    Detta alternativ ser jag som betydligt mer både vettigt och verklighetsförankrat.
  • Anonym (Hahaha)

    Min man har varit med på 3 av 4 förlossningar. Nej han skulle ALDRIG någonsin utsätta sig för det.

    QLDRIG säger han haha.

  • McIris

    Min man skulle kunna tänkt sig det. Men det är nog också för att jag fött 3 barn hyfsat lätt, snabbt och utan smärtlindring för att jag inte behövt det. Så han har ingen traumatiska känslor inför det. Kanske därför.

    Mina förlossningar är det bästa jag gjort! Aldrig varit med om nåt mer fantastiskt någonsin.

  • FtS70

    Påminner mig om en syrra på jobbet som berättade om hur de förlöst två gravida bögar i Alabama när hon jobbade där. Kan väl inte hända i Sverige än...

  • fluu
    Tow2Mater skrev 2021-02-27 18:18:37 följande:

    Vill ju inte ta din tråd OT, men jag tror om det i framtiden blir möjligt för män och kvinnor att baka barnet i en pod utanför våra respektive kroppar kommer många av oss oavsett kön att välja det. Var bara en tanke som slog mig...


    Och väldigt många kommer inte att göra det. Aldrig i livet att jag avstår den fantastiska upplevelsen i graviditet och förlossning. 
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Mimosa86
    fluu skrev 2021-02-28 19:42:52 följande:

    Och väldigt många kommer inte att göra det. Aldrig i livet att jag avstår den fantastiska upplevelsen i graviditet och förlossning. 


    Eller hur! Jag vill inte ha fler barn men saknar absolut graviditet och förlossning, bland det bästa jag varit med om (även om det gärning som fan). Tycker snarar synd om män som inte får uppleva detta haha
Svar på tråden Män, om ni kunde föda barn: skulle ni?