Inlägg från: Mimmioo |Visa alla inlägg
  • Mimmioo

    Svartmögel på jobbet och gravid :(

    Hej alla!

    Har först nu märkt att det finns massa svartmögel på jobbet, är nu superorolig att det ska ha påverkat fostret något :( Är i vecka 19. Har jobbat där hela graviditeten men känner absolut inte för att vara där mer pga. möglet... har kontaktat chefen men ej fått något svar än. Någon som vet ifall det kan påverka fostret negativt?

    Mvh orolig blivande mamma

  • Svar på tråden Svartmögel på jobbet och gravid :(
  • Mimmioo

    Tack för era svar! Får hoppas att chefen ringer upp idag då, får försöka så tag på hen igen annars. Det har inte gjorts någon arbetsmiljöutredning... Vi har inget skyddsombud på jobbet, en som slutade som det sen har det inte tillkommit någon ny :/

  • Mimmioo
    Anonym (Ji) skrev 2021-02-28 10:14:31 följande:

    Hur mkt handlar det om?

    I princip alla har lite svartmögel hemma då det lätt växer i badrum.

    Kan du inte jobba hemma


    Har sett svartmögel i alla rum på jobbet... har tyvärr ingen möjlighet att jobba hemifrån annars hade jag gärna gjort det.
  • Mimmioo
    Anonym (Mögel och fosterskador) skrev 2021-02-28 13:48:32 följande:

    Som tonåring gick jag på en skola där de fanns svartmögel, problemet blev känt när jag började på skolan eftersom jag fick extrem migrän och då gjordes en mätning och skolan fick läggas ner och renoveras ( har även bott i ett hus med svartmögel, hela min familj va konstant sjuka men det värsta av allt är att allt är nog att alla våra djur födde missbildade ungar, kaniner, ormar, fåglar lite alla möjliga djur där till) men i vecka 19 borde du ju varit på rul och sett att det inte är några problem med fostret :)


    Usch, det lät ju inte alls bra. Otäckt vad det kan orsaka för hemskheter :/ Nä man hoppas ju verkligen att det inte hänt något med bebis pga av detta :(
Svar på tråden Svartmögel på jobbet och gravid :(