• Anonym (Vill flytta)

    Flytta till annat land

    Hej!

    Jag och min fru planerar att flytta till ett annat land i sommar om allt går vägen. Vi har två barn (5 och 7). Vad anser ni om att flytta under pandemin? Vi reser bara om vi vuxna får vaccin först. Landet är långt borta och det krävs två flygresor för att ta sig dit.

    Är orolig för att utsätta barnen för Corona på flygplatserna och på flygplanen. Tycker ni att vi bör vänta till pandemin är över?

  • Svar på tråden Flytta till annat land
  • Anonym (??)
    Anonym (Vill flytta) skrev 2021-02-28 11:10:18 följande:

    Hej!

    Jag och min fru planerar att flytta till ett annat land i sommar om allt går vägen. Vi har två barn (5 och 7). Vad anser ni om att flytta under pandemin? Vi reser bara om vi vuxna får vaccin först. Landet är långt borta och det krävs två flygresor för att ta sig dit.

    Är orolig för att utsätta barnen för Corona på flygplatserna och på flygplanen. Tycker ni att vi bör vänta till pandemin är över?


    Ja vad tror du själv att folk kommer svara? 
  • Tow2Mater

    Tycker ni kan flytta. Stora livsbeslut som kräver planering är helt ok med vaccin. Själv skulle jag resa och hälsa på släkt i sommar om jag hade kunnat hunnit få vaccin, men det verkar inte gå som det ser ut just nu. En sak att inte resa på nöjesresor, men det handlar det ju inte om.

  • Anonym (Hm)

    Flytta! Sverige befinner sig i en likt rävsax o den kommer klippa igen inom en nära tid. Så ta er bort härifrån innan! Vill med flyttaed kan inte det. Så får dras med när allt faller.

  • Anonym (Ronja)

    Om ni planerar att flytta till ett annat land med två barn måste ni häl ha planerat flytten i flera månader så det är ju omöjligt för någon annan att svara på. Hur ser läget ut i landet ni ska till, lockdowns? Får barnen gå i skolan och kommer ni kunna jobba? Kommer ni ens in i landet?

  • Anonym (Mm)
    Anonym (Hm) skrev 2021-02-28 23:50:57 följande:

    Flytta! Sverige befinner sig i en likt rävsax o den kommer klippa igen inom en nära tid. Så ta er bort härifrån innan! Vill med flyttaed kan inte det. Så får dras med när allt faller.


  • Anonym (Mm)
    Anonym (Hm) skrev 2021-02-28 23:50:57 följande:

    Flytta! Sverige befinner sig i en likt rävsax o den kommer klippa igen inom en nära tid. Så ta er bort härifrån innan! Vill med flyttaed kan inte det. Så får dras med när allt faller.


    En från systemkollaps SD som talar precis som dina nazipolare på 80-talet. Ingen skillnad på talesättet då som nu. Du borde flytta dock, Sverige klarar sig bra utan WT.
  • Anonym (FF)
    Anonym (Mm) skrev 2021-03-01 10:12:34 följande:
    En från systemkollaps SD som talar precis som dina nazipolare på 80-talet. Ingen skillnad på talesättet då som nu. Du borde flytta dock, Sverige klarar sig bra utan WT.
    Vilka fördomar...
  • Anonym (.)
    Anonym (FF) skrev 2021-03-01 10:16:12 följande:
    Vilka fördomar...
    Hen svarade på ett helt irrelevant och verklighetsfrämmande inlägg, som nästan alltid kommer från SD.are. Så det är nog mer en kvalificerad gissning än en fördom.
  • Anonym (FF)
    Anonym (.) skrev 2021-03-01 10:19:12 följande:
    Hen svarade på ett helt irrelevant och verklighetsfrämmande inlägg, som nästan alltid kommer från SD.are. Så det är nog mer en kvalificerad gissning än en fördom.
    "mer en kvalificerad gissning än en fördom" är precis tvärtom vad många fördromsfria anser vara giltig argumentation.
Svar på tråden Flytta till annat land