• Anonym (H)
    Sun 28 Feb 2021 12:38
    2407 visningar
    91 svar
    91
    2407

    Har min pojkvän o dennes kompisar konstig kvinnosyn?

    Är det jag som är känslig eller är det dom som beter sig som svin? Jag är 30 år, min pojkvän 31 och hans bästa kompis är 35 år. Jag har alltid tyckt att kompisen är aningen omogen. Varje gång jag träffat kompisen har han så fort hans flickvän inte är med påpekat att tjejer är komplicerade, o allmänt jobbiga. Min pojkvän kan med slänga ur sig kommentarer när vi är att ?fruntimmer? är krävande, jobbiga o Bla bla. Jag är absolut ingen krävande flickvän, snarare tvärtom, jag är heller inte svartsjuk av mig. Varken min pojkvän eller kompisen är speciellt romantiska av sig, skulle aldrig köpa blommor till sina respektive, påpekar hur löjligt allt sånt är.

    Till saken, har i helgen vart hemma på middag hos min pojkväns bästa kompis, till en början hade vi hur trevligt som helst, åt god mat, spelade spel, jag, min pojkvän , kompisen o dennes sambo. Även denna kvällen precis som alla andra kvällar sitter de o kollar på victoria secret show. De påpekar även hur otroligt snygga alla tjejerna är, de sätter på musik videos med Shakira, Christina Aguilera o påpekar hur sexiga o hur kära de vart i dom. När de har killkvöllar är det även detta som gör, sitter timmar o kollat på Victorias secret show.

    Kompisens sambo går sedan o lägger sig o kvar sitter jag med 2 killar varav den ene är min pojkvän. Min pojkvän behandlar allltid mig väl o med respekt, men när han är med kompisen ändrad han totalt. De sätter på en video med Rihanna o Christina Aguilera o börjar diskutera vem som är snyggast, min pojkvän ber även mig välja, jag säger att jag tycker Rihanna sjunger bäst varav han säger: inte vem som sjunger bäst, vem är du mest attraherad av?? Jag har försökt hålla masken hela kvällen men här utbrister jag: jag är inte attraherad av tjejer o det vet du!!

    Under kvällen får jag även höra om hur kompisen haft sex på kompisar ställen, men detta får absolut inte sambon höra för då blir hon sur o där är nästa snack igång, att tjejer blir så otroligt arga över att höra om det förflutna. O så får jag frågan om jag är känslig o hade blivit arg om jag fick höra vad min pojkvän gjort i sitt förflutna. De menar att man lever i den nya förhållandet nu o att det spelar ingen roll vad de gjort tidigare. O här pratar vi inte om att diskutera om vad de gjort för resor o liknande med sina ex, utan det handlar om jag hade blivit sur om att höra om sex stunder min pojkvän haft med sina ex, det ska man få höra tycker de, annars är man känslig. Jag svarade att jag bara inte förstår vad jag hade fått ut av att höra sådant.

    Jag vill tillägga att jag absolut inte är en svartsjuk tjej, jag är absolut inte krävande o låter min pojkvän åka på resor o liknande. Men är jag känslig som tycker att allt detta var respektlöst emot mig ? Jag tycker absolut man kan prata om ens förflutna men ska jag behöva höra om min pojkväns one nights stand o liknande? Eller ska sambon höra om hur hennes pojkvän haft sex uppe i ett högt torn med en annan?

    Jag börjar tycka att de har en liten konstig kvinnosyn. De Verkar tycka att tjejer är idioter o alllmänt jobbiga. O att sitta timme efter timme o påpeka hur snygga o sexiga alla modeller är? Är det normalt att göra när man är 30? Helt ok att tycka andra tjejer är snygga, men sitta o påpeka allt? Speciellt när ens respektive är med? Överreagerar jag??

    Jag har nu åkt hem till mig o känner mig allmänt ledsen. Dels för jag trodde verkligen inte att min pojkvän var såhär...

  • Svar på tråden Har min pojkvän o dennes kompisar konstig kvinnosyn?
  • Anonym (H) Trådstartaren
    Sun 28 Feb 2021 12:48
    #6
    Studentpappa skrev 2021-02-28 12:45:26 följande:

    Jag är mest förvånad över att de frivilligt tittar på Victorias secret vem fan gör det frivilligt? Sen låter de rätt efterblivna men det vet du antagligen om redan.


    Ja asså jag är väldigt chockad. Har inte träffat kompisarna så många gånger men samma sak varje gång, första gången var min pojkvän lugn o inte sa något men så visar det sig att han är likadan. Sen så sitter de o frågar om jag blir svartsjuk av att han kollar på snygga tjejer, för mig är det som att de försöker trycka ner en? Jag är helt mållös samtidigt som jag tänker att det är mig det är fel på....
  • Anonym (H) Trådstartaren
    Sun 28 Feb 2021 13:47
    #10
    Tecum skrev 2021-02-28 13:35:04 följande:

    Ja, otroligt att de är i 30-årsåldern! Kan bara säga att de inte är typiska för män, däremot för 18-åriga killar. TS bör ta ett allvarligt snack med sin pojkvän, även om det bara är jargong från hans sida (vilket är troligast) behöver han skärpa till sig och sluta vara illojal mot sin kvinna.


    När jag höjde rösten o sa att jag inte är attraherad av kvinnor blev han helt tyst o sen började han pussa på mig o klappa mitt ben för att kolla om allt var ok. Sen när vi la oss frågade han om jag var förstörd nu då han vet att jag tycker hans kompisar är omogna, sen direkt när vi vaknade kollade han igen om jag var förstörd. Så han vet mycket väl att jag inte gillade det o måste dubbelkolla att allt är ok, ändå gör han det
  • Anonym (H) Trådstartaren
    Sun 28 Feb 2021 14:51
    #16
    Anonym (Moa) skrev 2021-02-28 14:14:09 följande:

    Bjud hem kompisen med flickvän. Efter ni ätit sätter du på en film med bögporr eller någon film med manliga kroppsbyggare i tighta speedos. Tror dock att bögporr är lite effektivare. Killar brukar hata det. Diskutera högt killarnas utseende och deras storlek på könsorgan. Kommentera högt hur löjligt det är med killar som inte gillar att tjejer få se lite rejäla doningar.

    Skitlöjligt, jag vet, men på såna träbockar funkar det tyvärr inte med annat än att ge igen med samma mynt.

    Efteråt. När kompisen med flickvän gått hem ha ett snack med din pojkvän. Fattar han och ångrar att han betett sej dumt och omoget så kan du fundera på om ni ska fortsätta. Annars gå vidare.


    Tro mig, tanken har funnits.. men varför gör de såhär? O varför frågar de mig om jag blir svartsjuk Mm? O vad tror de jag hade fått ut av att höra om hans förflutna? Eller menar de seriöst att de hade gillat om deras flickvän talade om hamnat sex med ex o sådant? Det har verkligen fastar i min hjärna, att de på riktigt tycker att man ska prata om det förflutna. Ja man kan prata om det men på en annan nivå än sex! Varför ska jag ens veta hur o vart min pojkvän haft sex?
  • Anonym (H) Trådstartaren
    Sun 28 Feb 2021 14:59
    #17
    Anonym (oooo) skrev 2021-02-28 14:19:18 följande:

    Har du skrivit om det här förr? Tycker jag känner igen det där med pojkvän som är schysst med dig men sen har jätteomogna kompisar. 

    Mitt råd är oavsett att dumpa. och säg åt kompisens tjej också, hon tycker nog som du. De verkar ha fastnat i nån slags 14-åringsnivå på mognad. Jag vet tom 14-åringar som skulle framstå som mer mogna vid tjejsnack. Men vadå - titta på Victoria secrets shows? De har det ungefär som porr låter det som? 


    Ja det är samma kompisar... ja det verkar ju som att de använder det som porr.. visst, de kan sitta o kolla på det när de är själva om de nu tycker det är så underhållande, men man får väl ändå dra en gräns på vad som är ok när ens partner är med? Är de allmänt dumma i huvudet eller är de psykopater som gör detta för att förminska sina tjejer? Vissa killar påpekar ju andra tjejer för att köra över sin tjej. Sen Verksr det ju som att de tycker att man är känslig om man påpekar detta. Men som någon skrev, hade det vart tvärtom hade de blivit galna
  • Anonym (H) Trådstartaren
    Sun 28 Feb 2021 16:09
    #24
    Tecum skrev 2021-02-28 15:20:38 följande:

    Han verkar vara beroende av sina kompisar och angelägen att passa in i deras beteende och jargong. Du kan knappast begära att han ska bryta med dem. men däremot att han beter sig som en vuxen och inte bär sig illa åt när du och andra kvinnor är närvarande. Han måste inte uppträda som en idiot bara för att hans kompisar gör det. Berätta hur avtändande det är och att det skadar din tillit och på sikt er relation.


    Detta skadade vår relation mer än jag kunde tro.. känns som jag inte alls kan lita på honom. O varför har de tjejer om de nu tycker att vi bara är jobbiga o krävande för..

    Asså ju mer jag tänker på det desto argare blir jag. Vem fan frågar sin tjej vem jag blir mest attraherad av? O kräv svar ? O sitter o påpekar hur snygg varende tjej är? Jag är väl inte ens intresserad av att veta vad kompisen gjort o vart han haft sex? De behandlade mig som att jag vore deras killkompis för fan!

    Sen är det många i deras sällskap som har trekanter o grejer, men när vi är själva så är det min pojkvän som sitter i talar om för mig att han absolut inte vill ha sex med någon annan tjej o ha trekant. Jag har t.o.m. försökt testa honom men nej han står fast besluten vid att man inte har sex med någon annan.
  • Anonym (H) Trådstartaren
    Sun 28 Feb 2021 16:15
    #25
    Anonym (!) skrev 2021-02-28 16:06:17 följande:

    Den där kompisen måste ha något slags mindervärdeskomplex han försöker kompensera för genom att sitta och hävda sig på det där sättet. Fruktansvärt pinsamt beteende för en vuxen "man". Han ser säker sig själv som värsta karlakarlen fast allt han gör är att utstråla svaghet och ointelligents. 

    Om det blir någon nästa gång så tycker jag att du ska fråga honom om han har någon aning om hur pinsamt hans beteende är och vad han försöker kompensera för. Sen kan du fråga din pojkvän varför han väljer att ta efter en sån förlorare när han uppenbart kan bete sig bra annars. Varför ser han upp till en sån tönt? 

    Jag skulle bli totalt avtänd om min man höll på sådär och det skulle jag vara väldigt tydlig med. 


    Ja något måste vara otroligt fel hos kompisen iaf..de båda ser helt okej ut, däremot har de inte speciellt attraktiva kroppar om man säger så, båda rejäl ölmage, därför tycker jag absolut inte de ska sitta o kommentera modellernas kroppar!

    Just nu går mina tankar att jag inte haft nån aning om hur min pojkvän egentligen är.. men den starkaste magkänslan säger att han egentligen inte är sådan.. men vad vet jag.

    Nä asså jag är så chockad över kvällen igår.där o då att jag o höll inne tårarna.

    De tycker att hans sambo är känslig som hade blivit arg om hon fick höra vart han haft sex med sitt ex. Asså hur tänker de seriöst?? Visst, det förflutna är det förflutna o just här o nu har han sin sambo, men varför ska hon ens behöva höra en sak? O att sedan min kille frågar mig om jag är lika känslig? Vad får jag ens ut av att höra sådan sak?
  • Anonym (H) Trådstartaren
    Sun 28 Feb 2021 19:31
    #31
    Tage Tyrann skrev 2021-02-28 19:04:06 följande:

    Det låter som att dom skulle ha stannat i den mentala utvecklingen. Det där kanske man kan förvänta sig av tonnåringar men knappast såna som passerat 30. 

    Det är inte så att dom är cannabismissbrukare?


    Ja något allvarligt fel är det ju i deras utveckling eller iaf i den sociala förmågan o att inse hur man behandlar folk.

    Nä inte va jag vet iaf..
  • Anonym (H) Trådstartaren
    Mon 1 Mar 2021 04:09
    #38
    Emer66 skrev 2021-03-01 01:38:54 följande:

    Hur reagerar han om du berättar hur sexiga andra män är eller hur dina ex var i sängen?

    Det finns många människor som är helt okej med detta. Jag bland annat. Men där är vi väldigt olika. Det är lika normalt att INTE vilja höra.

    Det jag tycker är mest märkligt i din historia är att han är ursäktande mot dig, men ändå beter sig som han gör. Han måste ju alltså fatta att du blir obekväm. Men är tydligen för feg för att säga ifrån till sin vän.


    Jag har aldrig nämnt en sådan sak då jag inte ser anledningen till att han ska veta en sådan sak o tr jag själv tycker förhållandet blir förstört om han hade sagt en sådan sak. Tanken finns dock att plötsligt säga: just ja, du ville veta om mig förflutna o sedan rabbla upp massa.

    Ja under kvällen frågade han om jag var okej när han såg att jag började bli arg, så skulle han pussa på mig sen o så fort kompisen gått frågade han om jag var förstörd nu, likaså när vi lagt oss o även direkt på morgonen.
  • Anonym (H) Trådstartaren
    Mon 1 Mar 2021 07:21
    #41
    Anonym (elephant) skrev 2021-03-01 06:32:22 följande:

    Äh, en övergångsfas mellan ungkarlsliv och familjeliv.

    Singel-killar i grupp. Jag lovar dig att det kan låta både det ena och det andra. I en period mellan singelliv och familljeliv så kan man hamna i det gamla igen när man träffar kompisarna. Det är ju det du har upplevt nyss.

    För han är ju knappast sådan när han är ensam med dig, eller hur?

    Han vet redan att du ogilla det. Betona det igen. Säg att du önskar att han ändrar inställning en del. Men kom ihåg att du ber honom distansera sig från sin gamla grupp.

    Ett rimligt aleternativ är att han träffar sina kompisar ensam. Så slipper du höra det eventuella snacket.


    Men samtliga av dom har ju förhållande o även barn, det är enbart min pojkvän o jag som inte har barn. Eller menar du när de träffas i grupp igen?

    När vi är ensamma är han hur underbar som helst. Skulle aldrig påpeka någon tjej på tv. Det är därför jag blir så himla förvirrad. Hans beteende hemma hos kompisen är jag totalt chockad över! Att hans ens skulle uttrycka sig på ett sådant sätt har aldrig funnit för mig. Det var det totala omvända.

    Att öppet sitta o snacka om gamla ragg de träffat ute på krogen o grejer. Behöver de hävda sig på jäkla mycket? O vad får jag ens ut av att veta att kompisen tindrar upp en jäkla 10 poängs tjej en gång. Serilst, har de så sjukt dålig självkänsla? Är ju inte direkt så att jag sitter o talar om alla min super likes jag kunde få på tinder. Jag känner igen detta beteendet, men det var när jag var i 15 års åldern o ville hävda mig så..
  • Anonym (H) Trådstartaren
    Mon 1 Mar 2021 08:30
    #43
    Anonym (*) skrev 2021-03-01 07:57:40 följande:

    Jag tror inte du kommer någon vart genom att fortsätta ställa de här frågorna till dig själv. Din pojkvän och hans kompis är omogna, helt enkelt, eller så glider de tillbaka till sitt omogna tonårsbeteende när de träffar varandra.

    Gör som flera har sagt i tråden - prata med din pojkvän och förklara hur illa du tycker om beteendet. Fråga varför han bara beter sig så här när han är med sin kompis. Sedan tycker jag också att du gott kan testa att prata om snygga män och tidigare sexuella erfarenheter i deras närvaro, för att se vad de tycker om det. Samt fråga om din kille blir svartsjuk. Visa lite olika bilder på attraktiva män och fråga vem din kille är mest attraherad av.


    Nä jag kommer nog ingen vart... är bara så otroligt t.o.m. inombords o ledsen.. börjar tveka på om jag ens skulle kunna lita på honom vilket jag alltid gjort innan.

    Vi skrev lite nu på morgonen o så frågade han om jag sovit gott. Sa att jag sovit lite dåligt o att jag inte känner mig på så bra humör, han frågade direlt om han gjort något. Hoppas han är medveten om det.

    Vet inte hur jag ska ta upp det bara. Hade velat ge någon liten pik. Nästa gång han o jag kollar tv sjölva kanske jag ska fråga vem av killarna på tv han tycker är mest attraktiv
  • Anonym (H) Trådstartaren
    Mon 1 Mar 2021 09:06
    #48
    Anonym (Biobonus) skrev 2021-03-01 08:47:34 följande:

    Självklart ska du berätta att du tycker det är konstigt och otrevligt att han uppför dig så annorlunda tillsammans med sin kompis. Fråga om han är medveten om det själv och vad han tror att det beror på. Gör klart för honom att du inte är intresserad av att vara ihop med den 16-åriga versionen av honom. Ha ett vuxet samtal om detta helt enkelt, inte bara klaga eller säga att du blir ledsen.


    Jag kommer nog börja med att fråga vad han egentligen höll på med o frpga om han själv tycker det är respektfullt att sitta o fråga sin tjej vem som jag tycker är med attraktiv o sedan tala om vem han själv väljer. O fråga vad han själv får ut av att veta alla mina sexuella erfarenheter o vill han gärna veta ska jag berätta.

    Är jag känslig på något sätt? Självklart får man tycka andra tjejer är snygga, men är det normalt att uttrycka sig så som han gjorde när jag, hans tjej är med? Att påpeka hur sexiga alla är o vem som är mest attraktiv?
  • Anonym (H) Trådstartaren
    Mon 1 Mar 2021 14:50
    #54
    Anonym (Elena) skrev 2021-03-01 14:18:51 följande:

    Jag blir väl mest förvånad att de inte bara kollar på Victorias Secret Fashion Show, men att de alltid gör det? Blir man inte less av att se samma sak igen och igen? Visst att VS hade sin show i 23 år, men det var väl bara en per år, så det är ju inte så många shower att kolla på. Nån gång måste de ju bli less att se samma musiknummer om och om igen, oavsett hur snygga modellerna är. 


    Ja det kan man ju tycka. De kollar ju inte bara för modellerna utan även för musiknummerna likaväl som att de kan sätta på andra musikvideos, men vs show är en stor del, o jag hade inte haft något emot det, men när de började kommentera exakt alla! Min pojkvän sa tex: spelar ingen roll vad Shakira gör, det blir alltid sexigt. O där sitter jag? Även om jag inte är svartsjuk av mig, ska jag behöva höra såna saker? O speciellt när jag Kanske bara träffat kompisen 6 gånger, jag kände mig mer som en kompis än flickvän.
  • Anonym (H) Trådstartaren
    Mon 1 Mar 2021 15:20
    #56
    Anonym (K) skrev 2021-03-01 15:16:39 följande:

    Fast du väljer ju själv att titta på det och höra det. Ingen tvingar dig.

    Du sitter här och ställer frågor som är totalt irrelevanta, så länge du tillåter detta pågå. Och han gör det för att det fungerar, inget händer. Du ställer inga krav, du gör inte slut, du bara velar och undrar varför de tycker det är kul att titta på samma sak hela tiden.


    Det är inte riktigt grejen i sig att de kollat på de, de kan sitta o kolla vilket jag själv tycker är allmänt omoget, men problemet är snarare att de sitter o kommenterar när flickvännen är med, det är de som jag tycker är respektlöst.
  • Anonym (H) Trådstartaren
    Mon 1 Mar 2021 18:55
    #73
    Anonym (ME) skrev 2021-03-01 18:50:47 följande:

    Som många säger - prata med din pojkvän och red ut vem han är. Och var tydlig med att du inte vill vara ihop med personen han blev i helgen. Och är det hans riktiga jag så vet du var du står och behöver göra.

    Kan han umgås med kompisarna utan att bli som dem - så du kan fortsätta umgås med dem? Eller är det ok att han hänger med dem utan dig annars? Mycket beror väl på hur ofta de umgås.


    Jag kommer prata med honom nästa gång vi ses, vill inte ta på telefon. Kommer fråga vad han höll på med o tala om att jag tycker det är respektlöst att sitta o tala om hur snygga ala tjejer är samt vem han tänder på. Kommer tala om att jag gick dit för en rolig kväll o att jag inte ska behöva ta sådant samt fråga vad jag skulle få ut av att veta vart o med vem han haft sex med. O kommer även fråga varför man ens måste hävda sig på ett sådant sätt.

    De umgås väldigt mycket, varje helg. Därför har jag vart glad senaste tiden då de även involverat mig o jag såg fram emot att lära känna kompisen o dennes sambo mer, men nu vettefan om jag är sugen på det.
Svar på tråden Har min pojkvän o dennes kompisar konstig kvinnosyn?