• Anonym (ledse­n)
    Sun 28 Feb 2021 19:47
    1007 visningar
    13 svar
    13
    1007

    Orgasmen försvinner

    Har varit ihop med en man sen 1,5 år. Jag är kvinna. Vi är särbos, har en fin relation och älskar varandra. Vi är båda mellan 30-40 år.

    Sexlivet fungerar inte alls som vi skulle önska. Han har ett betydligt större behov av sex än vad jag har. Jag känner i princip aldrig någon lust spontant utan de gånger vi har sex är det för att jag bara bestämmer mig, för hans och vår skull, och så får lusten väckas under resans gång. Han är omtänksam, snäll och väldigt mån om att jag ska ha det bra.

    Av någon anledning har mina orgasmer försvunnit varje gång de senaste månaderna. Det känns som att jag ska komma men nästan precis i samma ögonblick så bara försvinner allt. Borta. Antingen det, eller så blir det som att jag kommer fysiskt men utan lustkänslor. Helt meningslöst.

    Detta blir ett större och större problem. Nu är det nästan som att det börjar låsa sig totalt i mitt huvud. Sist vi skulle ha sex gick ingenting överhuvudtaget för mig, det kändes inte ens skönt. Kände mig mest stressad, ledsen och fattar inte varför det blir så här. Samtidigt blir intresset för sex mindre och mindre eftersom det inte ger mig så mycket mer än besvikelse. Även om det är mysigt att göra det skönt för honom och det kan jag ju göra utan att jag själv "får" sex.

    Jag onanerar sällan och de få gånger jag gör det är det för att jag tänker att lust kanske föder lust. Så om jag onanerar kanske jag får mer sexlust sen. Då har jag inget problem att komma alls. Visserligen är jag helt avslappnad då, helt utan krav eller förväntningar. Däremot är det nog så att de krav och förväntningar jag upplever kommer från mig själv och inte min pojkvän. Varför gör jag så?

    Övrigt som kan tilläggas är att jag är väldigt oroligt lagt, stressad och trött då jag har två små barn på halvtid och jobbar heltid.

    Ska inte skriva mer för att försöka hålla det kort. Fråga om det är något viktigt jag har utelämnat.

    Alla synpunkter och tankar uppskattas!

  • Svar på tråden Orgasmen försvinner
  • Anonym (?)
    Sun 28 Feb 2021 21:23
    #1

    Jag känner delvis  igen mig i din beskrivning men för mig är det medicinbiverkningar så jag undrar - äter du några mediciner? 

  • Anonym (Samma­)
    Mon 1 Mar 2021 13:17
    #2

    Jag känner igen mig i att orgasmen försvinner för frun. Hon upplever liksom att det är på gång och närmar sig men sen klingar det bara av och hon förblir otillfredsställd. Det har blivit allt vanligare tyvärr så nu är det rätt länge sen hon kom. Det gör också att hon vill ha sex mera sällan. Jag har inga bra lösningar tyvärr.

  • Mon 1 Mar 2021 19:50
    #3

    Är du djupt kär i den här mannen? Annars kanske det är det som saknas.

  • Anonym (ledse­n) Trådstartaren
    Mon 1 Mar 2021 20:40
    #4
    Anonym (?) skrev 2021-02-28 21:23:12 följande:

    Jag känner delvis  igen mig i din beskrivning men för mig är det medicinbiverkningar så jag undrar - äter du några mediciner? 


    Nej, inga mediciner. För ett år sen hade jag hormonspiral men mådde inte bra av den så tog bort den ganska snabbt.
    Anonym (Samma) skrev 2021-03-01 13:17:28 följande:

    Jag känner igen mig i att orgasmen försvinner för frun. Hon upplever liksom att det är på gång och närmar sig men sen klingar det bara av och hon förblir otillfredsställd. Det har blivit allt vanligare tyvärr så nu är det rätt länge sen hon kom. Det gör också att hon vill ha sex mera sällan. Jag har inga bra lösningar tyvärr.


    Har det alltid varit så för din fru? Förstår att det måste vara jobbigt även för dig.
    KimLinnefeldt skrev 2021-03-01 19:50:41 följande:

    Är du djupt kär i den här mannen? Annars kanske det är det som saknas.


    Nej, det är inte det som felas. Vi har våra upp- och nergångar men älskar varandra och vill vara med varandra.

    Jag önskar verkligen att sexlivet kunde fungera bättre. Sex är ju trots allt viktigt eftersom man kommer närmare varandra på ett så intimt sätt.



  • Anonym (Kille­)
    Mon 1 Mar 2021 21:23
    #5

    Oj. Du beskriver nästan exakt samma jag upplever också.

    Allt känns skönt det bygger upp men sen kommer över en tröskel o poff blir allt kört.

  • Anonym (Samma­)
    Tue 2 Mar 2021 08:23
    #6
    Anonym (Kille) skrev 2021-03-01 21:23:17 följande:

    Oj. Du beskriver nästan exakt samma jag upplever också.

    Allt känns skönt det bygger upp men sen kommer över en tröskel o poff blir allt kört.


    Du som kille tappar orgasmen alltså?
  • Anonym (Samma­)
    Tue 2 Mar 2021 08:30
    #7
    Anonym (ledsen) skrev 2021-03-01 20:40:18 följande:
    .
    Anonym (Samma) skrev 2021-03-01 13:17:28 följande:

    Jag känner igen mig i att orgasmen försvinner för frun. Hon upplever liksom att det är på gång och närmar sig men sen klingar det bara av och hon förblir otillfredsställd. Det har blivit allt vanligare tyvärr så nu är det rätt länge sen hon kom. Det gör också att hon vill ha sex mera sällan. Jag har inga bra lösningar tyvärr.


    Har det alltid varit så för din fru? Förstår att det måste vara jobbigt även för dig.


    Det har förändrats över tiden. När vi var nygifta fick hon inte orgasm. Jag trodde då att hon aldrig hade haft, men hon berättade sen senare att hon hade fått orgasm med tidigare partners. I alla fall, efter några år lossnade det för henne och det hände ibland att det gick för henne. Det blev småningom oftare och det var kanske en sorts topp när hon var i 40-årsåldern med orgasm över hälften av gångerna. Småningom började det vända neråt igen och blir svårare, och nu är det det vanliga att hon blir otillfredsställd. 

    Jo det är ju jobbigt att inte kunna göra det tillräckligt skönt för henne. Det sänker mitt självförtroende också.

  • Anonym (Man32­)
    Tue 2 Mar 2021 09:28
    #8

    Men är du stressad och pressat så är det ju inte konstigt att det låser sig. Låter helt normalt tycker jag. När mitt ex dumpade mig för en annan kille efter massa år tillsammans så var det skitsvårt i början när jag skulle ligga med tjejer. Hände att jag fejkade att jag kom osv. Med min nuvarande tjej tog det också tid. Först när jag blev trygg med henne och allt runt omkring så funkade det igen. Kan det inte vara lite samma sak här? Du har det stressigt privat och har börjat tänka på att det inte går. Då låser det sig. Det går ju bra när du är själv och avslappnad :)

    Kan ni börja med att kanske onanera tillsammans? Utan press på penetration? Har ni ett badkar med strålar? Eller jacuzzi? Det är en orgasmgaranti för min tjej :) underbart att få titta på...sex kan vara så mycket mer än in och ut. Min tjej kommer lättast om jag slickar henne. Så det gör jag gärna och ofta. Ibland kommer hon av enbart in och ut sex. Oftast när spänningen och stämningen byggs upp under dagen/kvällen. Men de är kanske 1 gång på 15. Man får hitta sina sätt. Men försöka inte tänka för mycket

  • Anonym (Kille­)
    Tue 2 Mar 2021 10:31
    #9
    Anonym (Samma) skrev 2021-03-02 08:23:38 följande:
    Du som kille tappar orgasmen alltså?
    Ja exakt. Det är skönt resan upp till en bit innan orgasmen. 
    Sen kan det bar som att trycka på en knapp bli en helt annan känsla. Svårt att förklara men en känsla som att någon bara tryckte på off knappen. Jag har fortfarande sex men inget händer och det är inte lika skönt längre heller. 

    Ska jag komma i det här läget krävs det massor av stimulering på gränsen till jobbigt och det blir något forcerat i så fall. Genom vanlig penetration är det då mycket svårt. 

    Det här händer då och då men blivit mer den senaste tiden. 
  • Anonym (Samma­)
    Tue 2 Mar 2021 10:48
    #10
    Anonym (Kille) skrev 2021-03-02 10:31:41 följande:
    Ja exakt. Det är skönt resan upp till en bit innan orgasmen. 
    Sen kan det bar som att trycka på en knapp bli en helt annan känsla. Svårt att förklara men en känsla som att någon bara tryckte på off knappen. Jag har fortfarande sex men inget händer och det är inte lika skönt längre heller. 

    Ska jag komma i det här läget krävs det massor av stimulering på gränsen till jobbigt och det blir något forcerat i så fall. Genom vanlig penetration är det då mycket svårt. 

    Det här händer då och då men blivit mer den senaste tiden. 
    Hur gammal är du?
  • Anonym (Pille P)
    Tue 2 Mar 2021 10:52
    #11
    Anonym (ledsen) skrev 2021-03-01 20:40:18 följande:
    Nej, inga mediciner. För ett år sen hade jag hormonspiral men mådde inte bra av den så tog bort den ganska snabbt.




    annat preventivmedel då?
  • Anonym (Kille­)
    Tue 2 Mar 2021 12:51
    #12
    Anonym (Samma) skrev 2021-03-02 10:48:26 följande:
    Hur gammal är du?
    snart 40
  • Anonym (Samma­)
    Thu 4 Mar 2021 10:56
    #13
    Anonym (Kille) skrev 2021-03-02 12:51:52 följande:
    snart 40
    Ok. Ingen ålder... Jag kan också ha svårt att nå orgasm men då är det inte så att det försvinner plötsligt utan mera som att jag känner ganska tidigt att jag inte kommer att nå fram. Om det börjar närma sig lyckas jag nästan alltid få det att gå.
Svar på tråden Orgasmen försvinner