• Anonym (Ts)

    Krav på omedelbar attraktion vid nätdejting?

    Jag har reflekterat och märkt att det krävs omedelbar attraktion om man nätdejtar jämfört med att träffa någon irl där man successivt lär känna varandra.

    Jag var på dejt idag och kände inte en direkt attraktion. Ska jag ändå ge det en chans trots att hans ansikte inte tilltalade mig? Vi matchar på mycket annat...

  • Svar på tråden Krav på omedelbar attraktion vid nätdejting?
  • Anonym (***)
    Anonym (Ts) skrev 2021-02-28 19:54:33 följande:

    Jag har reflekterat och märkt att det krävs omedelbar attraktion om man nätdejtar jämfört med att träffa någon irl där man successivt lär känna varandra.

    Jag var på dejt idag och kände inte en direkt attraktion. Ska jag ändå ge det en chans trots att hans ansikte inte tilltalade mig? Vi matchar på mycket annat...


    Du gör som du själv vill. 
  • Anonym (eee)
    Anonym (Ts) skrev 2021-02-28 19:54:33 följande:

    Jag har reflekterat och märkt att det krävs omedelbar attraktion om man nätdejtar jämfört med att träffa någon irl där man successivt lär känna varandra.

    Jag var på dejt idag och kände inte en direkt attraktion. Ska jag ändå ge det en chans trots att hans ansikte inte tilltalade mig? Vi matchar på mycket annat...


    Jag tycker inte det är någon skillnad på hur man fick kontakt, när man väl ses. Då är det ju IRL och känns det inget speciellt så gör det inte. Om du vet att du brukar vara långsam på att känna känslor, då kanske det är bra med fler dejter men annars skulle jag säga att man "vet" efter en dejt. Man vet i af tillräckligt för att säga om det är intressant med en fortsättning eller inte.

    Jag har vid flertalet tillfällen bokat in en dej till, tom flera ibland, just för att jag tyckte att jag skulle vara lite mer open minded, men det har vid alla tillfällen slutat med att jag snarare fick bekräftat att det inte var rätt, vilket jag kände redan efter första dejten. Det här gjorde att jag sedan litade mer på min magkänsla och kunde avgöra efter en dejt. Mötte så småningom mannen jag är gift med idag och där var det ingen tvekan om att det fanns intresse och attraktion direkt. 
  • ToniErdmann

    Det blir som en anställningsintervju.

    Stämmer det inte på första mötet blir man bortsorterad till förmån för annan sökande.

    Människor blir som förbrukningsvaror. Lätta att ersätta.

  • Anonym (Anna)

    Håller med fullständigt. Lite som att sitta och bläddra i Ikea-appen och leta efter en ny soffa. Man åker och provsitter, men hittar alltid något litet fel på soffan så man letar vidare innan man ens hunnit hem från Ikea. Man tar sig inte tid att känna in ordentligt. 

    Att utveckla känslor och känna attraktion och utveckla känslor tar tid för mig, och den tiden får man inte via dejtsida tycker jag. Där ska man bestämma sig direkt. Hur kan man säga att man är kär i någon utan att känna personen? De som är snabba med det tror jag är mer kära i känslan, bekräftelsen och konceptet med en partner än i själva partnern. 

  • Anonym (Ja)

    Omedelbar attraktion eller ingen fler dejt för min del iaf.

  • smulpaj01
    Anonym (Ja) skrev 2021-03-01 12:20:30 följande:

    Omedelbar attraktion eller ingen fler dejt för min del iaf.


    Håller med här! Enkelt
  • Anonym (Greger)
    Anonym (Ja) skrev 2021-03-01 12:20:30 följande:

    Omedelbar attraktion eller ingen fler dejt för min del iaf.


    Får jag inte ligga på första dejten så hoppar jag en andra.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Greger) skrev 2021-03-01 13:27:40 följande:

    Får jag inte ligga på första dejten så hoppar jag en andra.


    Hahaha lysande strategi
  • Anonym (Hen)

    Hur nätdejting fungerar:

    Kvinnor: Fyller han alla mina krav och kan dessutom bli en bra pappa åt mina eventuella barn - ja, då det blir en andra dejt!


    Män: Är hon tillräckligt fin att ligga med? - ja, då blir det en andra dejt!

  • ToniErdmann
    Anonym (Hen) skrev 2021-03-01 13:56:19 följande:

    Hur nätdejting fungerar:

    Kvinnor: Fyller han alla mina krav och kan dessutom bli en bra pappa åt mina eventuella barn - ja, då det blir en andra dejt!

    Män: Är hon tillräckligt fin att ligga med? - ja, då blir det en andra dejt!


    Ungefär så ha. Klarar han av mina krav? Hur många kryss får han?

    Han: Hon är ju egentligen inte min stil, men jag tar det jag får.
Svar på tråden Krav på omedelbar attraktion vid nätdejting?