• Anonym (Undrande)

    Sover SÅ mycket bättre utan snarkande maken

    Min man blev sjuk för ett litet tag sen så vi tyckte det var bättre att han använde gästrummet medan han låg och hostade. Insåg efter några dagar att jag var mycket mer utvilad än vad jag vanligtvis är. Det normala för mig är nämligen att vara typ zombie på morgnarna. Efter lite funderande insåg jag att jag faktiskt väcks varenda natt av makens snarkande trots öronproppar och att det får betydelse för jag är tröttare än jag borde vara. Så vad gör man nu? Säger till maken att fortsätta sova i gästrummet så jag kan få sova ordentligt? Det lär han inte gilla. Hur har ni andra löst det?

  • Svar på tråden Sover SÅ mycket bättre utan snarkande maken
  • askyfullofstars

    Vi sover inte i samma sovrum av den anledningen. Jag stördes så enormt mycket av min makes snarkande. Med småbarn hemma så kände jag inte det var värt det, behöver min sömn för att orka ta hand om barn.

  • Anonym (Q)

    Min mamma och pappa sover i separata rum på grund av mammas snarkningar och har gjort sedan jag kan minnas. Även min svärmor och hennes man sov i separata rum när min svärfar var i livet.

    Jag och min sambo sover just nu i separata rum då vi har en bebis och jag tycker det är viktigt att min sambo som ska upp tidigt och orka jobba ska kunna känna sig utvilad.

    Med det sagt så menar jag att det inte är konstigt att sova i olika rum. Visst, det är inte lika mysigt men sover man mycket bättre så är det klart en fördel att sova separat än att man ska tvingas sova ihop bara för att man "ska" göra det när man är ihop. Det du kan göra är väl att vänta tills han somnar och sedan själv gå ut och lägga dig i gästrummet, om han nu tycker det är viktigare att ni sover ihop än att du ska få en bra natts sömn...

  • Anonym (Hehe)

    Min sambo sover i gästrummet främst på vardagar när han ska jobba. Han snarkar och väcker mig och dottern jämt. Har alltid sovit med öronproppar.

    Båda sover så mycket bättre. Vi utan snarkande och han utan buffande av mig. Vi är 28 och 30 år x)

  • Anonym (Teddy)

    Om mannen inte gillar att du sover mycket bättre utan honom får han väl göra nåt åt det. Snarkutredning!

    Jag tänker aldrig mer sova i samma rum som min sambo så länge han snarkar. Det gjorde jag alldeles för länge och sov katastrofalt. Ansvaret är snarkarens.

  • Anonym (Problem med detta.)

    Stör mig en del på hans snarkande men när vi har försökt sova i olika rum kan jag inte sova alls istället. Så störd av snarkande eller ingen sömn alls verkar vara min lott :( Bästa är om vi sover tillsamman men han inte somnar förrän jag har somnat.

  • Dexter dot com

    Självklart får din make acceptera att ni har skilda sovrum om han stör dig. Det handlar inte om att han ska gilla det utan att han ska respektera att du blir störd och behöver din sömn. Vad har han hittills gjort för att ta tag i sin snarkning?

  • Mint

    Tycker du kan säga som det är. Om han är vettig och tycker det är värdefullt att sova ihop kommer han se till att göra något åt snarkandet. Fungerar inte åtgärderna kan ni kanske somna ihop, och så går någon av er över till gästrummet när ni vaknar under natten?

    Hade ett ex som snarkade något vansinnigt. Helt sjukt vilka timmerstockar han kunde dra. Dock kunde han inte tänka sig att göra något åt det och blev kränkt om jag gick och la mig i soffan. Förhoppningsvis är din man lite rimligare än så.

  • sextiotalist

    Vi har haft varsitt sovrum sedan flera år. Både vår sömn och sexlivet blev bättre

Svar på tråden Sover SÅ mycket bättre utan snarkande maken