• Anonym (Orolig)

    Hur har era missfall i v.7+ skett?

    Vecka 7 nu, går in i vecka 8 på lördag och inget blod eller något som tyder på missfall trots ett flertal missfall innan. För varje dag som går så blir jag mer orolig för hur ett senare missfall än vad jag är van vid kommer kännas.

    Alla mina missfall har skett typ precis när hjärtat ska börja slå, så de har fysiskt sett varit väldigt enkla, blött i knappt en vecka och inte behövt åka in eller så. Men vad jag förstått så blir ju missfallen oftast värre ju senare det är.. Har en känsla av att det kanske sker i vecka 9 då det tydligen ska vara som störst risk då.

    Behöver därför förbereda mig lite mentalt, hur har era missfall varit som skett efter vecka 7? Och om ni även haft tidiga i vecka 5-6, hur har skillnaden då varit?

  • Svar på tråden Hur har era missfall i v.7+ skett?
  • Anonym (4)

    M.f 1 v11: blödde enorma mängder ett dygn, hade vansinnigt ont, blödde sen mindre och mindre i 2,5 vecka
    M.f 2 v.6: blödde lite mer än vanlig mens, lite ont, men kort tid
    M.f 3 v.6-7: blödde mycket, lite ont en dag, blödde totalt 4 veckor- det var tvillingar
    M.f 4 v.14. krystvärkar, enorma mängder blod, fick åka in, blödde sen i 7 veckor, fick järnbrist

  • Anonym (Q)

    Utförde ett tidigt ultraljud i vad jag trodde var v. 11 för att fastställa vilken vecka jag verkligen var i då jag hade haft hormonspiral och hade inte riktigt haft vad jag kunde kalla en riktig menstruation innan jag blev gravid. Väl där så fick jag reda på att det inte fanns något hjärtslag och att fostret storleksmässigt var i vecka 7. Fick återkomma veckan efter och då konstaterades det att ingenting hade hänt och hade fostret till och med hade börjat tillbakabildats.  

    Det var ett riktigt hårt slag i magen ska jag säga. Jag hade haft en liten ljusbrun blödning två veckor tidigare men då det är vanligt så försökte jag tänka positivt. Blödningen gick över väldigt fort också. Alla andra symtom fortsatte som vanligt och bara några dagar efter jag varit på ultraljudet så började brösten ömma. Kroppen fortsatte helt enkelt som den var gravid. 

Svar på tråden Hur har era missfall i v.7+ skett?