• Anonym (Sportacus)

    Hårfin gräns mellan flirt och vänskap?

    Har en kvinnlig kollega som jag har en mycket bra relation till. Vi pratar ofta och om väldigt privata saker. Vi är båda mycket öppna mot varandra och känner stor trygghet att prata om känsliga saker, t o m intima och sexuella ämnen.

    Ska väl erkänna att jag kanske är lite småförtjust i henne men vet inte hur hon känner och är lite osäker på hur jag ska ta reda på det utan att det blir jobbigt om hon inte känner som jag. Jag vet inte om vi direkt flirtar med varandra men vi är rätt fysiska. Vi kramas ofta när vi pratar, hon verkar gilla när jag tar på henne och hon har t o m kramat mig på rumpan ett par gånger (men det berodde nog mest på att hon satt ner då).

    Kanske läser in för mycket i detta men tycker det är svårt att tolka situationen. Hon verkar gilla mitt sällskap och mina beröringar, men samtidigt känns det som om hon håller mig på behörigt avstånd. Jag tror inte att hon retas med mig medvetet. Eller så är det bara så att hon gillar uppmärksamheten men vill inte att det ska bli mer än så. Hade vi inte jobbat på samma ställe skulle jag frågat henne rätt ut, men nu tror jag inte att jag vågar då risken är att det kan bli dumt.

    Ska man bara låta det vara och hålla det på en vänskapsnivå vilket är trevligt men kanske lite frustrerande ibland?

  • Svar på tråden Hårfin gräns mellan flirt och vänskap?
  • Anonym (Vågarvinner.)

    Du har två val.

    1. Tig och undra för alltid vad som kunde ha blivit.

    2. Säg något och hoppas på en bra utveckling.

  • Denkmal81

    Du lallar alltså runt och tar på, och kramar, en kvinnlig kollega trots att din känsla är att hon vill hålla dig på behörigt avstånd? Jahadu.

  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Sportacus) skrev 2021-03-02 11:28:38 följande:

    Har en kvinnlig kollega som jag har en mycket bra relation till. Vi pratar ofta och om väldigt privata saker. Vi är båda mycket öppna mot varandra och känner stor trygghet att prata om känsliga saker, t o m intima och sexuella ämnen.

    Ska väl erkänna att jag kanske är lite småförtjust i henne men vet inte hur hon känner och är lite osäker på hur jag ska ta reda på det utan att det blir jobbigt om hon inte känner som jag. Jag vet inte om vi direkt flirtar med varandra men vi är rätt fysiska. Vi kramas ofta när vi pratar, hon verkar gilla när jag tar på henne och hon har t o m kramat mig på rumpan ett par gånger (men det berodde nog mest på att hon satt ner då).

    Kanske läser in för mycket i detta men tycker det är svårt att tolka situationen. Hon verkar gilla mitt sällskap och mina beröringar, men samtidigt känns det som om hon håller mig på behörigt avstånd. Jag tror inte att hon retas med mig medvetet. Eller så är det bara så att hon gillar uppmärksamheten men vill inte att det ska bli mer än så. Hade vi inte jobbat på samma ställe skulle jag frågat henne rätt ut, men nu tror jag inte att jag vågar då risken är att det kan bli dumt.

    Ska man bara låta det vara och hålla det på en vänskapsnivå vilket är trevligt men kanske lite frustrerande ibland?


    Så oproffsigt att ta på sina kollegor. 
  • Denkmal81
    Anonym (Lisa) skrev 2021-03-02 11:55:19 följande:

    Så oproffsigt att ta på sina kollegor. 


    Härlig stämning runt konferensbordet när TS våldkramar kollegorna.
  • Pope Joan II
    Denkmal81 skrev 2021-03-02 12:03:39 följande:
    Härlig stämning runt konferensbordet när TS våldkramar kollegorna.
    Nåja. Ts skriver ju att kollegan har kramat hen på rumpan, så gränserna verkar väl ha flyttats av dem båda. 
  • Karin7202

    Jag tycker att ni låter väldigt gränslösa båda två. Jag kan inte alls känna mig in i ett sådant beteende, så har inga råd förutom att ni borde sluta ta på varandra när ni är på arbetsplatsen, om inte annat så tycker nog era kollegor att det är olustigt.

Svar på tråden Hårfin gräns mellan flirt och vänskap?