• Anonym (Gasse80)

    Min sambo kallar mig fula saker

    När vi började träffas för över 4 år sedan så var jag måttligt intresserad av honom, eftersom jag hade känslor för någon annan. Dock ändrades detta efter ett tag och efter många turer där jag inte var "redo" så blev vi slutligen sambor. Jag har både varit otrogen alldeles i början och vi har bråkat angående hans barn och mycket annat så det vore konstigt om inte han var trött på mig nu. Men han har ett otroligt tålamod och ger inte upp i första hand. Men senaste halvåret så har han blivit nästan likgiltig och bryr sig inte så mycket om jag går eller inte.

    Så fort vi blir ovänner och bråkar så kallar han mig för hora och att jag luktar hora. Han säger sällan att jag är snygg, även om 99% av befolkningen tycker att jag är det (ego jag vet!). Han kallar mig tvärtom tjock och att jag är egoist hela tiden. Nu har vi dessutom bara sex en gång i veckan och igår dissade han mig. Känns som att det enda vi hade var attraktionen till varandra, men även den är borta nu. Blir så ledsen, men har inte ork att lämna eftersom jag hela tiden skyller på att det var mitt fel från början. Hans barn gillar inte heller mig, eftersom de vill ha pappan för sig själv, så allt känns på något sätt kört.

  • Svar på tråden Min sambo kallar mig fula saker
  • sextiotalist
    Anonym (Gasse80) skrev 2021-03-02 15:23:11 följande:

    När vi började träffas för över 4 år sedan så var jag måttligt intresserad av honom, eftersom jag hade känslor för någon annan. Dock ändrades detta efter ett tag och efter många turer där jag inte var "redo" så blev vi slutligen sambor. Jag har både varit otrogen alldeles i början och vi har bråkat angående hans barn och mycket annat så det vore konstigt om inte han var trött på mig nu. Men han har ett otroligt tålamod och ger inte upp i första hand. Men senaste halvåret så har han blivit nästan likgiltig och bryr sig inte så mycket om jag går eller inte.

    Så fort vi blir ovänner och bråkar så kallar han mig för hora och att jag luktar hora. Han säger sällan att jag är snygg, även om 99% av befolkningen tycker att jag är det (ego jag vet!). Han kallar mig tvärtom tjock och att jag är egoist hela tiden. Nu har vi dessutom bara sex en gång i veckan och igår dissade han mig. Känns som att det enda vi hade var attraktionen till varandra, men även den är borta nu. Blir så ledsen, men har inte ork att lämna eftersom jag hela tiden skyller på att det var mitt fel från början. Hans barn gillar inte heller mig, eftersom de vill ha pappan för sig själv, så allt känns på något sätt kört.


    Och du fortsätter med honom för att?
    Har du ett självskadeproblematik som gör att du utsätter både dig och andra för detta negativa?
  • Tjernan

    Låter som ett osunt förhållande. Varför vill du inte göra slut? Oavsett vem som gjort vad så har ni ju det inte bra. Att kalla någon sådana ord, nej det gör man bara inte. Jag hade gått efter första gången.

  • Anonym (lll)

    4 år? Du blev ihop med någon som du inte ens var kär i i början? Jag förstår inte - det är liksom fel redan från start. 

  • Anonym (Gasse80)

    Jag önskar bara att jag hade mod och kraften att lämna. Vet inte vad som håller mig tillbaka? Jag har så svårt för att bli kär i någon, typ var 10:e år och när jag väl hittar någon så är det jättesvårt att släppa, för jag vet att jag inte kommer att hitta någon på jättelänge igen som jag attraheras av. Jag är galet attraherad av honom och det är väl därför jag är kvar, men även för att jag har det tryggt ekonomiskt och på många andra sätt.

    Hur tänker ni andra starka kvinnor för att få styrkan att lämna någon ni verkligen älskar?!

  • Anonym (Gasse80)

    Jag var intresserad av honom men eftersom jag fortfarande inte hade helt avslutat mitt destruktiva förhållande med mitt ex så var jag inte "där" så som han var. Och nu känner jag att det är tvärtom jag som är mer på än han.

  • Anonym (Hurra)

    Och vad hindrar HONOM från att lämna då om allt är så dåligt med dig? Varför säger han om sig själv att han är en idiot som är tillsammans med en hora? Om du är en hora - då är han en torsk alltså säger han. Har någon tvingat honom att vara tillsammans med en hora? Har han självskadebeteende som varje dag återkommer hem där han bosatt sig tillsammans med och bildat familj med en "hora"? Har han ingen självkänsla alls?Acceptera inte att bli kallad det. Be torsken lämna "horan". Han säger ju att han själv är en person som är sambo med en hora - vad är det för någon idiot som bildar familj med en "hora"? Be honom lämna. Han säger så för att han är sjuk.

  • Anonym (Mi)
    Anonym (Gasse80) skrev 2021-03-02 15:55:19 följande:

    Jag var intresserad av honom men eftersom jag fortfarande inte hade helt avslutat mitt destruktiva förhållande med mitt ex så var jag inte "där" så som han var. Och nu känner jag att det är tvärtom jag som är mer på än han.


    Och nu är du i ett nytt destruktivt förhållande. Lämna och bygg upp ditt eget liv innan du släpper in någon ny.
  • Anonym (Hmmm....)

    Fattar verkligen inte varför ni ens flyttat ihop från början? Du var inte redo och dessutom (framförallt!!) funkade det inte med hans barn. Hade du inget boende?

    Ja, ni bör separera snarast. Det är en dysfunktionell hemmiljö för hans barn!

  • Anonym (Gasse80)
    Anonym (Hurra) skrev 2021-03-02 16:12:45 följande:

    Och vad hindrar HONOM från att lämna då om allt är så dåligt med dig? Varför säger han om sig själv att han är en idiot som är tillsammans med en hora? Om du är en hora - då är han en torsk alltså säger han. Har någon tvingat honom att vara tillsammans med en hora? Har han självskadebeteende som varje dag återkommer hem där han bosatt sig tillsammans med och bildat familj med en "hora"? Har han ingen självkänsla alls?Acceptera inte att bli kallad det. Be torsken lämna "horan". Han säger ju att han själv är en person som är sambo med en hora - vad är det för någon idiot som bildar familj med en "hora"? Be honom lämna. Han säger så för att han är sjuk.


    Han säger att han inte kommer att lämna mig utan kommer behandla mig precis så som han anser att jag behandlat honom i 4 år, dvs bara tänkt på mig själv! Han säger att han kommer sluta ge mig bekräftelse och kärlek och ingen närhet och till slut lämnar jag självmant. Detta säger han när han är arg såklart. När allt är bra så vill han inte att jag lämnar och han ger såklart kärlek och uppvaktar mig med saker etc.

    Han tycker att jag är en stor egoist men han är själv egoist. Det går inte att prata med honom när han bestämt sig för att störa sig på något.

    Vi flyttade ihop på hans initiativ och tjatande och trots att hans barn ogillade det så stod han fast vid att jag ska bo där. Jag har initierat särboskap men det vägrar han. Jag har en lägenhet som jag hyr ut.
  • sextiotalist
    Anonym (Gasse80) skrev 2021-03-02 16:30:07 följande:
    Han säger att han inte kommer att lämna mig utan kommer behandla mig precis så som han anser att jag behandlat honom i 4 år, dvs bara tänkt på mig själv! Han säger att han kommer sluta ge mig bekräftelse och kärlek och ingen närhet och till slut lämnar jag självmant. Detta säger han när han är arg såklart. När allt är bra så vill han inte att jag lämnar och han ger såklart kärlek och uppvaktar mig med saker etc.

    Han tycker att jag är en stor egoist men han är själv egoist. Det går inte att prata med honom när han bestämt sig för att störa sig på något.

    Vi flyttade ihop på hans initiativ och tjatande och trots att hans barn ogillade det så stod han fast vid att jag ska bo där. Jag har initierat särboskap men det vägrar han. Jag har en lägenhet som jag hyr ut.
    Då tycker jag att du ska prata med din hyresgäst och säga att du vill flytta tillbaka, och avslutar relationen. Det kommer aldrig bli bättre
  • Anonym (Ano)
    Anonym (Gasse80) skrev 2021-03-02 15:33:50 följande:

    Jag önskar bara att jag hade mod och kraften att lämna. Vet inte vad som håller mig tillbaka? Jag har så svårt för att bli kär i någon, typ var 10:e år och när jag väl hittar någon så är det jättesvårt att släppa, för jag vet att jag inte kommer att hitta någon på jättelänge igen som jag attraheras av. Jag är galet attraherad av honom och det är väl därför jag är kvar, men även för att jag har det tryggt ekonomiskt och på många andra sätt.

    Hur tänker ni andra starka kvinnor för att få styrkan att lämna någon ni verkligen älskar?!


    Både du och han förtjänar att leva i relationer där man ömsesidigt visar varandra kärlek, omtanke och respekt. Där man är lyhörd och pratar om sånt som är svårt eller jobbigt. Man måste vara villig att kompromissa och ge och ta.

    Låter som att ni saknar det. Är det något ni kan bygga upp genom att prata tror du? Att vara förälskad är en förutsättning men ändå en liten byggsten i det som är ett förhållande.

    Jag har aldrig behövt lämna någon jag älskar. Däremot har vi fått jobba väldigt hårt med vårt förhållande för ingenting går på räls när det är två personer med olika utgångspunkter som ska leva tillsammans.
  • Anonym (Exet)
    Anonym (Gasse80) skrev 2021-03-02 15:33:50 följande:

    Jag önskar bara att jag hade mod och kraften att lämna. Vet inte vad som håller mig tillbaka? Jag har så svårt för att bli kär i någon, typ var 10:e år och när jag väl hittar någon så är det jättesvårt att släppa, för jag vet att jag inte kommer att hitta någon på jättelänge igen som jag attraheras av. Jag är galet attraherad av honom och det är väl därför jag är kvar, men även för att jag har det tryggt ekonomiskt och på många andra sätt.

    Hur tänker ni andra starka kvinnor för att få styrkan att lämna någon ni verkligen älskar?!


    Det är en process,det går inte på en dag.Jag stannade länge med mitt ex,och det var skadligt förhållande.Men mina svalnade lite i taget,jag hade svårt att fortsätta vara kär och lita på honom.Så en dag fick jag nog och flyttade innan jag hade fått ett eget hem.Har aldrig ångrat att jag flyttade ut.Nu gäller det med mig själv,att kunna gå vidare och aldrig tillåta att någon man behandlar mig illa.Styrka till dig och tänk på dig själv!
  • Mimosa86
    Anonym (Gasse80) skrev 2021-03-02 16:30:07 följande:

    Han säger att han inte kommer att lämna mig utan kommer behandla mig precis så som han anser att jag behandlat honom i 4 år, dvs bara tänkt på mig själv! Han säger att han kommer sluta ge mig bekräftelse och kärlek och ingen närhet och till slut lämnar jag självmant. Detta säger han när han är arg såklart. När allt är bra så vill han inte att jag lämnar och han ger såklart kärlek och uppvaktar mig med saker etc.

    Han tycker att jag är en stor egoist men han är själv egoist. Det går inte att prata med honom när han bestämt sig för att störa sig på något.

    Vi flyttade ihop på hans initiativ och tjatande och trots att hans barn ogillade det så stod han fast vid att jag ska bo där. Jag har initierat särboskap men det vägrar han. Jag har en lägenhet som jag hyr ut.


    Tycker er relation har för mycket bagage för att det ska kunna bli bra. Antingen parterapi delux eller lämna. Ingen av er verkar ju må bra av förhållandet.

    Jag hade flyttat ut, tillbaka till mitt boende. Älskar man varandra och vill ha ett liv tillsammans så hittar man tillbaka. Men varför inte bara börja att flytta ut och få perspektiv på tillvaron? Du är ju inte låst vid honom ekonomiskt eller via barn.
  • Anonym (lll)
    Anonym (Gasse80) skrev 2021-03-02 15:33:50 följande:

    Jag önskar bara att jag hade mod och kraften att lämna. Vet inte vad som håller mig tillbaka? Jag har så svårt för att bli kär i någon, typ var 10:e år och när jag väl hittar någon så är det jättesvårt att släppa, för jag vet att jag inte kommer att hitta någon på jättelänge igen som jag attraheras av. Jag är galet attraherad av honom och det är väl därför jag är kvar, men även för att jag har det tryggt ekonomiskt och på många andra sätt.

    Hur tänker ni andra starka kvinnor för att få styrkan att lämna någon ni verkligen älskar?!


    Är du ens säker på att det är älska du gör? Det låter liksom inte så på beskrivningen av er relation. Är det inte mest att du är ängslig att bli ensam? 
  • Anonym (lll)
    PastorSvinvold skrev 2021-03-04 16:46:46 följande:

    Jag tycker nog att du får acceptera att han som man kan ha den uppfattningen. Du har bevisligen varit otrogen och du tycks fokusera väldigt mycket på yta runt dig själv.

    Gissar att avsaknad av personligt djup och därtill otrohet kan göra mannen, Guds avbild, frånvänd och likgiltig.

    Sen kanske det är så att du gått upp i vikt och det gör ju sitt till.

    Du får respektera din mans känslor och försöka bättre dig.

    Det är Guds vilja.


    måste du spamma forumet med dina konstiga inlägg? 
  • Anonym (sätt igång!)

    Man kan inte leva med en människa som kallar en hora, det begriper du väl?

    Samla ihop ditt mod nu, du fixar detta.

    Han är inte den siste mannen på jorden och även om han vore det så hade inte jag varit intresserad, så kan vi väl säga.

    Detta är första dagen på vägen mot ett bättre liv.

  • fornminne
    PastorSvinvold skrev 2021-03-04 16:46:46 följande:
    Jag tycker nog att du får acceptera att han som man kan ha den uppfattningen. Du har bevisligen varit otrogen och du tycks fokusera väldigt mycket på yta runt dig själv. Gissar att avsaknad av personligt djup och därtill otrohet kan göra mannen, Guds avbild, frånvänd och likgiltig. Sen kanske det är så att du gått upp i vikt och det gör ju sitt till. Du får respektera din mans känslor och försöka bättre dig. Det är Guds vilja.

    Det finns ingen gud och det är bara torsdag idag! Till TS: Gör slut och flytta hem till dig igen, det där är bara destruktivt för er båda.
  • Anonym (Gasse80)

    Vi har bråkat hela helgen. Han ser bara fel på mig och jag frågar honom varför han är kvar då! Han kan inte längre säga att han älskar mig, vilket gör såå ont. Samtidigt så vill han inte vara den som gör slut.

    Jag är så långt nere i botten och har så svårt för att lämna och sedan stå för det. Har gjort det så många gånger tidigare i mitt liv och alltid mått fruktansvärt dåligt och ångrat mig och velat få tillbaka männen. Därför jag drar mig för detta.

    Jag tror att jag har kraftig separationsångest, typ borderline. När jag är i relationen och allt är bra, då ställer jag till det och bråkar. Sen när männen tröttnar så blir jag desperat och vill inte bli lämnad utan kämpar febrilt för att bli älskad. Det betyder att först är jag älskad men jag förstör, sedan när de slutar älska så börjar jag älska. 

Svar på tråden Min sambo kallar mig fula saker