• Anonym (Lollo­)
    Tue 2 Mar 2021 19:29
    1803 visningar
    7 svar
    7
    1803

    Bra förlossningsupplevelser Akademiska?

    Jag födde på Ackis och det gick hur bra som helst. Ringde och bollade på telefon två gånger innan vi åkte in, bra stöd på telefon, bra stöttning när vi väl bestämde oss för att åka in. En barnmorska som bröt lite, hon förstod inte alltid när jag och partnern skämtade, det subtila liksom, men var gullig, respektfull, proffsig. En jättehärlig undersköterska, som jag senare kräktes på, men hon tog inte illa upp jag hade inte då mycket ideer om hur jag ville föda, men de var inkännande, kom med förslag utan att pusha på till nåt som kändes obekvämt. Undersköterskan hjälpte mig med andningen när det var som tuffast.

    Det var fullt på BB så vi blev kvar på förlossningen 4-5 timmar, men de hämtade mat och passade upp på mig. Sen upp till BB där jag hade en barnmorskestudent som jag fattade det som hade färre patienter då hon inte var klar, så hon hade verkligen tid, även om hon inte var påträngande. Åkte hem efter ett dygn.

    Det är klart att det spelar in att min förlossning gick bra och lagom snabbt rent fysiskt, men jag är nöjd med hela upplevelsen.

    Varmt lycka till!

Svar på tråden Bra förlossningsupplevelser Akademiska?