• Anonym (Hanna­Sophia­)
    Wed 3 Mar 2021 17:09
    11659 visningar
    99 svar
    99
    11659

    Pröva utmanande bikini på resa

    EmmyPuff skrev 2021-03-03 16:31:24 följande:
    Planerar å åka på resa med några tjejkompisar i sommar (om de går) och e nyfiken på att pröva använda en liten stringbikini då 
    Kan man använda sån det varsomhelst? Och är det okej att ha sån? 
    Beror såklart på vart men vi har inte bestämt ännu men kanske Mallorca eller Barcelona. Iaf nånstans med bra stränder för vi vill sola och bada mycket. 
    Trivs bra med min kropp och skulle kännas spännande å pröva nån sån bikini tycker dom ser sexiga ut.
    Är väl många som har stringbikinis på badstränder utomlans men är det vanligt med såna som är så små?
    Är väldigt nyfiken på å skaffa nån sån men är osäker på hur mycket jag kan använda den men hade ju passat bra å pröva när man är utomlands isånnafall.
    Kommerr vara 20 år när vi reser förresten..
    Är det nån här som har testat använda sån bikini eller brukar använda?
    Hur känns det och är det annorlunda med såna som är så små?
    Har ni fått några negativa eller arga reaktioner?
    Klart att du kan bära en liten bikini! Detta är en trend som är väl etablerad i varmare länder och på gång även här, till trots för en oväntat stor portion Jante-tänk i Sverige.

    Jag har bara mött positiva reaktioner utomlands, skulle känna mig allt för påklädd i bikini med vanligt snitt.

    Beställer mina på tangaland24 och wickedweasel

    Bilder här www.familjeliv.se/forum/thread/80962544-vad-ar-er-installning-till-supersma-baddrakterbikinis

    Njut av värmen och låt solen smeka din kropp
  • Anonym (Hanna­Sophia­)
    Sat 6 Mar 2021 08:29
    #20
    +2
    EmmyPuff skrev 2021-03-06 00:31:35 följande:

    Oj vad många du hade  är alla bikinisar å använder du alla dom på stranden? Dom va fina iallafall!!


    Tack - är själv också nöjd med dem. Nästan alla är stringbikini men även några stringbaddräkter och några öppna baddräkter.

    Allt är ju inte beställt över natt, utan jag har plockat på mig det jag gillar över tid.

    Jag solar och badar allra helst naken, så om jag ska bära något plagg så är jag oftast bara glad ju mindre plagget är.

    Jag har ett antal basfärger, rött, vitt och svart som alla matchar att mixa. Sen har jag både överdelar och underdelar i olika storlekar och varianter, allt från lite större till små öppna eller enbart en stringtråd framifrån och bak genom eller över läpparna.

    Reaktionerna är nästan bara positiva, många frågar var man köper dem.

    Om du drar olika storlekar över bröst och rumpa är mitt tips att du handlar delarna för sig dvs inte som en hel bikini.

    Om du handlar inom EU slipper du till, extra skatter och får oftast lägre eller fri frakt. De flesta av mina kommer från den tyska siren du fick.

    Vill du känna dig mer påklädd på stranden när du går till baren eller på toa är en tunn strandtunika ett tips.

    Kolla lokala regler. På allmänna stränder är helnaket ofta förbjudet, men du kan ha en hur liten bikini som helst.

    I många städer får du böter om du har bikini på stan.

    Köp minst två om du vill, en riktigt liten som du själv länkade till och en lite större om du känner för det.

    Å handla tillsammans med dina väninnor, så kan ni dela på frakten, prova varandras och längta till sol och värme ihop!

    Berätta vad det blir och lycka till!!
  • Anonym (Hanna­Sophia­)
    Sun 14 Mar 2021 08:56
    #26
    Anonym (HannaSophia) skrev 2021-03-06 08:29:53 följande:

    Tack - är själv också nöjd med dem. Nästan alla är stringbikini men även några stringbaddräkter och några öppna baddräkter.

    Allt är ju inte beställt över natt, utan jag har plockat på mig det jag gillar över tid.

    Jag solar och badar allra helst naken, så om jag ska bära något plagg så är jag oftast bara glad ju mindre plagget är.

    Jag har ett antal basfärger, rött, vitt och svart som alla matchar att mixa. Sen har jag både överdelar och underdelar i olika storlekar och varianter, allt från lite större till små öppna eller enbart en stringtråd framifrån och bak genom eller över läpparna.

    Reaktionerna är nästan bara positiva, många frågar var man köper dem.

    Om du drar olika storlekar över bröst och rumpa är mitt tips att du handlar delarna för sig dvs inte som en hel bikini.

    Om du handlar inom EU slipper du till, extra skatter och får oftast lägre eller fri frakt. De flesta av mina kommer från den tyska siren du fick.

    Vill du känna dig mer påklädd på stranden när du går till baren eller på toa är en tunn strandtunika ett tips.

    Kolla lokala regler. På allmänna stränder är helnaket ofta förbjudet, men du kan ha en hur liten bikini som helst.

    I många städer får du böter om du har bikini på stan.

    Köp minst två om du vill, en riktigt liten som du själv länkade till och en lite större om du känner för det.

    Å handla tillsammans med dina väninnor, så kan ni dela på frakten, prova varandras och längta till sol och värme ihop!

    Berätta vad det blir och lycka till!!


    Hittade du något fint och vad blev det?
  • Anonym (Hanna­Sophia­)
    Sat 24 Apr 2021 11:00
    #28
    Anonym (TPL) skrev 2021-03-14 19:25:52 följande:

    Spelar ingen roll för vems skull ni har dem, tonårskillar måste ändå ligga på mage på stranden.


    Hur går det för dig & väninnorna?
  • Anonym (Hanna­Sophia­)
    Sat 24 Apr 2021 15:21
    #30
    silver33 skrev 2021-04-24 15:16:54 följande:

    Mer string åt alla!

     

    Jag kör string till sommaren igen (man)!


    Det gör du alldeles rätt i! Njut av solen och värmen
  • Anonym (Hanna­Sophia­)
    Sat 24 Apr 2021 15:37
    #33
    Mimosa86 skrev 2021-04-24 15:33:06 följande:

    Alltså... fy sjutton vilka osmakligt fula bikinis haha,

    Om man vill fladdra med blygdläpparna varför inte köra helt naken i stället på nudistststränder? Inte ens dessa snygga tjejer fick det att se bra ut.

    Jag skulle inte bli arg om jag såg dig strutta runt i detta på en strand, full i skratt förmodligen. Kul inslag liksom. Däremot hade jag tyckt det var olämpligt om det är en strand där det leker mycket barn.


    Vi gillar olika. Olika är bra.
  • Anonym (Hanna­Sophia­)
    Sat 24 Apr 2021 16:07
    #35
    Mimosa86 skrev 2021-04-24 16:02:03 följande:

    Absolut. Men varför varför varför vill man visa så mycket av muttan och blygdisarna?

    Tycker även mankinis är fula men respekterar såklart de som tycker det är snyggt och sexigt.

    För mig väcker de ingen ilska men mycket humor så kör på. Ett gott skratt förlänger livet


    Kanske förklaringen är så enkel att var och en av oss har egna preferenser.

    Kanske för att vi vi vill, vi kan, vi får, vi gillar.

    Varför? Varför inte?

    Kul att det gör det glad, att du skrattar
  • Anonym (Hanna­Sophia­)
    Thu 6 May 2021 10:46
    #39

    Håll ut - det blir sol och värme även i sommar!

  • Anonym (Hanna­Sophia­)
    Thu 6 May 2021 11:37
    #41
    Dirtyminded skrev 2021-05-06 11:20:56 följande:

    Bästa stället för en bikiniunderdel... 


  • Anonym (Hanna­Sophia­)
    Thu 6 May 2021 11:40
    #43
    1 Lola Montez skrev 2021-05-06 11:39:31 följande:

    Åhh dina söta fötter...

    ... älskar verkligen dina små fina bikinis :b


    Puss puss puss
  • Anonym (Hanna­Sophia­)
    Fri 11 Jun 2021 12:10
    #52
    +1
    Anonym (Carro) skrev 2021-06-09 23:45:49 följande:

    Kör om du vill, jag solade själv topless o i string på stranden i Helsingborg idag.

    Inte många mer än jag men några till gjorde samma vad jag såg:), tycker själv det är sexigt så bryr mig inte riktigt om vad andra tycker.


    Kan bara haka på - släpp fram solen på din kropp när den nu äntligen är här - i en liten fin string eller helt naken!
  • Anonym (Hanna­Sophia­)
    Fri 11 Jun 2021 15:11
    #55
    Anonym (Klä på dig människa) skrev 2021-06-11 14:41:12 följande:

    Så du solar i stort sett naken, inte för att du inte vill ha ränder utan för att vara sexig?

    Har jag förstått det rätt?


    Blir bara så nyfiken kring din fråga, kan du utveckla lite hur du tänker?
  • Anonym (Hanna­Sophia­)
    Wed 14 Jul 2021 07:57
    #57
    EmmyPuff skrev 2021-07-14 01:40:23 följande:

    Oj glömde av att ja inte hade svarat här hoppsan 

    Vi har inte bokat resan än men blir nog snart hoppas vi men har iaf köpt två bikinisar nu som ja skulle vilja ha på resan.. 

    Domhär köpte jag

    www.brswimwear.com/all-bikinis/54-turquoise-micro-bikini.html

    www.brswimwear.com/all-bikinis/62-mini-micro-pink-bikini.html

    Den blåa e inte lika liten som den rosa..tänkte att ja skaffar två olika stilar å ena täcker lite mera så ja kan variera. 

    Men har prövat dom hemma en del å trivs jättebra me hur dom ser ut på mig å hur de känns å använda. Skulle va så häftigt å ha dom på resan sen..


    Grattis till två fina små bikini! Vad beställde dina väninnor, eller har de små bikini redan?

    Kul iatt du känner dig som en prinsessa - sträck på ryggen & skjut fram brösten, så är stranden eller poolen din!

    Vi är många som gillar micro bikini och den solbränna du får.

    Skriv och berätta också när ni kommit hem efter resan hur det var och kändes.
  • Anonym (Hanna­Sophia­)
    Sat 17 Jul 2021 00:03
    #63
    Anonym (Haggishj) skrev 2021-07-16 22:12:30 följande:

    Helt ärligt hade jag nog reagerat, inte argt eller av avundsjuka. Stringen är inget större problem men herregud muffen!! Ska du verkligen ha den fladdrandes så där som bilderna visar?? Jag hade nog gapskrattat för det ser fanimig inte riktigt klokt ut.

    Däremot ska du inte bry dig om sådana som jag, vi är helt enkelt olika individer och du ska köra på det som känns rätt för dig. Go for it!


    Det är ju superbra med den självinsikt du ändå visar - att du inte skulle ha valt just detta, men att det kan passa fint på andra.

    Gott att du har så nära till ett gapskratt - då lever du längre.

    Stringbikini är skönt. Kul att fler och fler upptäcker det
  • Anonym (Hanna­Sophia­)
    Sat 17 Jul 2021 09:25
    #66
    Anonym (Glänt) skrev 2021-07-17 00:26:41 följande:

    Alltså, det är verkligen skitfult och skulle jag se dig på stranden skulle jag asgarva, men oavsett vad andra tycker eller tänker så ska du köra på det du vill!


    Hur tänker du där? Varför skulle du 'asgarva'?

    Vad slags bemötande och respekt för andra år det?
  • Anonym (Hanna­Sophia­)
    Sat 17 Jul 2021 12:03
    #69
    Anonym (Glänt) skrev 2021-07-17 11:25:51 följande:

    Jag bryr mig varken om vad andra har på sig eller vad andra tycker om mig eller vad jag har på mig.

    Ja, jag skulle asgarva för att det ser för jävligt ut i mitt tycke. Bakom ryggen dock.


    För att vara en som inte bryr sig är du förvånansvärt aktiv i tråden.

    Så roligt för dig att du får asgarva lite då och då iallafall.

    Det väger upp det negativa och gör livet lättare
  • Anonym (Hanna­Sophia­)
    Sat 17 Jul 2021 15:22
    #73
    Anonym (Klä på dig människa) skrev 2021-07-17 14:48:42 följande:

    Ser för jävligt ut. Hade också gapskrattat.


    Olika preferenser helt enkelt. Plats för mångfald.
  • Anonym (Hanna­Sophia­)
    Sat 17 Jul 2021 16:47
    #76
    +1
    Anonym (X) skrev 2021-07-17 16:23:10 följande:

    Det verkar vara viktigt för många att tydligt berätta hur man skrattar bakom ryggen. Vilket trångsynt land vi lever i. Allt som har med skönhet, sexighet, kvinnlighet som sticker ut måste direkt motarbetas av den bittra fettreserven som inte orkar göra något själva för att se bra ut.


    Kloka ord från dig. Märkligt att kvinnlighet, skönhet, sensualitet och sexighet motarbetas i vårt land, men hyllas, njuts av och uppskattas mycket t ex i Medelhavet. Räcker med att komma till Tyskland, så är man mycket mer laid back.

    Vad är idén med att ha onödigt mycket tyg när man vill släppa fram solen?

    Och har du tänkt på att de som är uttalade vänner av nakenhet eller riktigt små badkläder ALDRIG klagar på de som bär större plagg..?! Säger kanske något om acceptans & tolerans..

    Sträck på ryggen, skjut fram brösten, njut av livet och bär din string med stolthet. Det gör jag 100 %
  • Anonym (Hanna­Sophia­)
    Sun 18 Jul 2021 04:47
    #79
    +2
    EmmyPuff skrev 2021-07-18 00:42:38 följande:

    Tack känns väldigt modigt å ha skaffat såna bikinisar. Har varit nyfiken ganska länge på å testa såna å de kmr kännas spännande å ha dom på semestern sen. Trivs jättebra när ja prövat dom hemma iaf men de känns ganska annorlunda när dom e så små..


    Så härligt att du äntligen får stilla din nyfikenhet och du har en bra känsla när du provar hemma.

    Tycker absolut att du ska passa på att njuta i dina nya bikini och grunda en fin solbränna redan här innan du reser iväg.

    Hur var det nu, var ni några väninnor som beställde tillsammans så stick till ett fint ställe och kom igång ihop!

    För egen del tycker jag att det är snyggast att vara välfriserad ipå både mus och i rumpa, men det har du säkert redan koll på.

    Pytteliten bikini blir snabbt en skön vana vännen, så vänta inte - ut & njut nu bums ! =)
  • Anonym (Hanna­Sophia­)
    Sun 18 Jul 2021 07:59
    #81
    Bingen skrev 2021-07-18 07:04:57 följande:

    Så fint o bra skrivet


Svar på tråden Pröva utmanande bikini på resa