• Whyyouthugme

    HALSMANDELSTENAR

    Hej jag har under några år nu haft problem med mina halsmandel stenar. Lukten som kommer från dom specifikt.

    Då lukten stör både mig och andra.

    Det här problemet har get mig en social ångest och gjort så att jag hamna i en djup depression.

    Tror ni att dom kommer låta mig operera bort dom endast pga av att jag har problem med lukten. Då det är mitt största problem då jag inte kan ha ett socialt liv pga dom.

    ( har också haft problem med allt från huvud värk, ont i öronen och ont i halsmandlarna. men det var inte tillräckligt för att få opera bort dom)

  • Svar på tråden HALSMANDELSTENAR
  • Anonym (Hals)

    Nu har vi halsmandelvävnad ner i halsen så det kan bildas stenar även efter bortopererande av mandlar.

    Har du lagt om kosten? Skippat alla mjölkprodukter, inget gluten, inget socker, ingen alkohol etc? Sköljt med nässköljare m saltvatten dagligen? Allt detta hjälper.

    Om du gjort allt detta o endå vill operera bort dom med allt vad det innebär (smärta from hell, risk för stor blödning som i vissa fall leder till döden, risk att stenar endå bildas i halsen) så ja, du kan få operera bort dom om du träffar rätt läkare o förklarar dina problem.

  • Anonym (Hals)
    Whyyouthugme skrev 2021-03-04 17:20:20 följande:

    Testat allt! Vet inte vad mer jag kan göra.


    Isf gör det. Jag har gjort det o det var värt för mig. Vet inte var du bor men om sthlm har jag hört att sofiahemmet tillåter. Men förklara verkligen hur otroligt dåligt du mår. Berätta allt du gjort för att bli av m skiten. Berätta att det handikappar socialt o även vilka o vad andra sagt om lukten. Så att det framkommer att det inte bara är du som reagerar.

    Det är dock en riskabel o vidrig operation så jag hade (o har) provat allt innan...
Svar på tråden HALSMANDELSTENAR