Forum Sex & Sånt - Sex & samlevnad
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Är jag hemsk om jag köper sex?

Tor 4 mar 19:44 Läst 0 gånger Totalt 714 svar
    Tor 4 mar 19:44 -2 +3

Kan börja med att tala om att jag är 34 år och har en relativt normal kroppsbyggnad, tar hand om mig, har ett fungerade liv med jobb och bostad och aldrig haft något problem i livet.

Problemet är dock att hitta en tjej. Under alla dessa år har jag aldrig haft en flickvän och bara haft sex EN gång. Jag har inte suttit inne i hela mitt liv utan varit aktiv i politiskt ungdomsförbund fram till 30, varit på hammafester och krogbesök med kompisar och även varit volontär för olika saker och träffat folk.

Har även försökt leta på nätet dom senaste 13-14 åren men har inte hittat någon tjej där heller. Nyligen pratade jag en del med en tjej via "Facebook date" och tyckte det gick bra mellan oss med sedan så fort jag frågade om hon ville träffas så blockade hon mig.

Nu har jag kommit till tankarna: Ska jag köpa sex? Att aldrig få mänsklig kontakt gör riktigt jävla ont. Jag har verkligen försökt att göra ALLT men det går INTE. Jag uppfyller inte kvinnornas krav helt enkelt.

Är jag en hemsk människa för att jag vill betala för närhet?

• Anonym (Kfhti­w)
    Visa endast
    Tor 4 mar 19:53 #1 +1

Det kommer inte att hjälpa att köpa sex. Fundera istället på vad som får dig att inte våga släppa in kvinnor på djupet. Vad är du rädd för?

• Tor 4 mar 19:54 #2 +3

Ja, det är fel att köpa sex. Nej, det är inte närhet du får då. Du köper tillgång till en annan människas könsorgan. 
    Vi förstår alla det behov av närhet du har, det är ett grundläggande mänskligt behov. 
    Ett sätt som det har lösts av andra, behov av värme och närhet, är att skaffa sig ett husdjur. 

Ingen av oss har RÄTT att få sex av någon annan.

• Anonym (ja)
    Visa endast
    Tor 4 mar 19:58 #3

Kanske gå på massage? Det är bra med beröring och det är helt schysst och lagligt att köpa det. 

Närheten som du efterfrågar kommer du ju inte att få med en prostituerad ändå. Och mänsklig kontakt verkar du ju ha, du verkar ha ett normalt liv med arbete och vänner? 

• Tor 4 mar 19:59 #4 +1

Ja. När du köper sex begår du ett övergrepp på en annan människa. Ditt behov av närhet trumfar inte över en annan människas värde eller välbefinnande.

Leta efter tips om relationer och hur man skapar bra kontakt på andra sätt. Lyssna tex på podden Happy Dating med coachen Linnea Molander. Våga prata med vänner eller andra om lite feedback kring om du kan göra någon förändring med din framtoning eller annat.

Vi kvinnor är inga mystiska varelser som är svåra att förstå eller ouppnåeliga. Det du behöver göra är att lista ut vem du kan matcha med och hur du skapar kontakt.

• Anonym (Hane)
    Visa endast
    Tor 4 mar 20:02 #5
    uppepåfem skrev 2021-03-04 19:59:04 följande:

Vi kvinnor är inga mystiska varelser som är svåra att förstå

Nu tog du väl ändå i lite väl haha!
  • Tor 4 mar 20:08 #6

Din livssituation ger dig inte mer rätt att köpa sex. Ditt övergrepp är inte mildare än om en gift man med tre älskarinnor köper sex. Du får ingen närhet av en prostituerad som bara ligger med dig för pengar och troligtvis föraktar dig.

• Tor 4 mar 20:21 #7
    Anonym (Hane) skrev 2021-03-04 20:02:40 följande:

Nu tog du väl ändå i lite väl haha!

Haha, tänkte att den meningen kunde väcka lite irritation kanske :)

Men ärligt talat så används den inställningen lite väl ofta av män för att ursäkta svinigt beteende. Det finns ju trots allt väldigt många män som lyckas kommunicera och ha okomplicerade relationer till kvinnor, så man kan liksom inte skylla på det. Mannen skjuter ju sig liksom i foten genom att hävda att det är omöjligt att närma sig kvinnor.

Eller så kan vi säga såhär: jag som kvinna kan tycka att många män är obegripliga också och omöjliga att ha en vettig kontakt med. Men det beror nog på att vi inte matchar som personer mer än att vi är man och kvinna.
  • Tor 4 mar 20:27 #8
    Anonym (ja) skrev 2021-03-04 19:58:25 följande:

Kanske gå på massage? Det är bra med beröring och det är helt schysst och lagligt att köpa det. 

Närheten som du efterfrågar kommer du ju inte att få med en prostituerad ändå. Och mänsklig kontakt verkar du ju ha, du verkar ha ett normalt liv med arbete och vänner? 

Det gör jag faktiskt ibland. Men det är inte samma sak....

Vänner har jag knappt längre.

• Anonym (Hane)
    Visa endast
    Tor 4 mar 20:28 #9
    uppepåfem skrev 2021-03-04 20:21:41 följande:
    Haha, tänkte att den meningen kunde väcka lite irritation kanske :)

Men ärligt talat så används den inställningen lite väl ofta av män för att ursäkta svinigt beteende. Det finns ju trots allt väldigt många män som lyckas kommunicera och ha okomplicerade relationer till kvinnor, så man kan liksom inte skylla på det. Mannen skjuter ju sig liksom i foten genom att hävda att det är omöjligt att närma sig kvinnor.

Eller så kan vi säga såhär: jag som kvinna kan tycka att många män är obegripliga också och omöjliga att ha en vettig kontakt med. Men det beror nog på att vi inte matchar som personer mer än att vi är man och kvinna.
    Nu ska vi inte kapa tråden, men jag tror inte att man ska förstå sig på varandra fullt ut.
  • Anonym (-)
    Visa endast
    Tor 4 mar 21:07 #10 +3

Sluta var desperat! Jag letade och försökte i alldeles för många år innan jag insåg att jag klarar mig bra själv och kan ha ett bra liv utan att vara tillsammans med någon. Jag rår mig själv, åker på semester själv, njuter av att vara ensam i naturen, i skidspåret, i kajaken, på fjället. Min livskvalitet ökade med 500% efter att jag bestämde mig för att sluta hitta en tjej att bli tillsammans med. att acceptera att jag är oskuld och alltid kommer att vara det.

Låt inte livet rinna iväg, gör det bästa av det istället. Det är jobbigt att aldrig vara nära någon, det är sant, men det är ännu jobbigare att känna att livet rinner iväg utan att man gör nåt av det.

Logga in
Bli medlem
Svara i tråden...

Innehåll