• Anonym (Liw)

    Våga träffa någon med fejkprofil?

    Träffade en kille på Tinder och gick över till Messenger för att kunna visa bilder. Hans fb som är kopplat till Messenger är en fejkprofil.

    Han är vansinnigt snygg och jag är helt sjukt tänd på honom.

    Han har skickat ett 20-tal bilder, både halvnaket, selfies, påklätt osv, det är definitivt samma person på bilderna.

    Vågar jag träffa honom? Naturligtvis på neutral mark först. Vi ska bara ha sex, så jag är inte ute efter något seriöst.

    Jag är så jäkla såld att jag känner att det inte gör något om han låser in mig i ett rum och använder mig som sexslav (klart det gör, jag är lite ironisk).

    Skulle ni våga? Ska jag våga?

  • Svar på tråden Våga träffa någon med fejkprofil?
  • Anonym (Piraten)
    Anonym (Liw) skrev 2021-03-06 23:57:48 följande:

    PCE - är det han?


    Nej. Men tänk dig för. Jag har gjort som du vill göra, träffat "honom". Länge. När pusselbitarna föll på plats ångrade jag mig djupt. Är klokare idag. Sex är viktigt men inte med vem som helst bara för att karisma och attraktion finns. Nixpix.
  • Anonym (Liw)
    Anonym (Piraten) skrev 2021-03-07 11:33:30 följande:

    Nej. Men tänk dig för. Jag har gjort som du vill göra, träffat "honom". Länge. När pusselbitarna föll på plats ångrade jag mig djupt. Är klokare idag. Sex är viktigt men inte med vem som helst bara för att karisma och attraktion finns. Nixpix.


    Tack! Ska försöka lyssna mer på mitt förnuft. Tror du att ett brottsligt förflutet är den enda anledningen till en fejkprofil?
  • Anonym (XXX)

    Men alltså, har han inte berättat för dig att det är en fejkprofil, och gett dig sitt riktiga namn före träffen? I så fall är det misstänkt.

    Jag har själv en fejkprofil på Facebook - ett påhittat namn och en profilbild på en kvinna på en målning som uppenbart inte kan föreställa mig, för att den är från 1800-talet.  Anledningen är, att jag till att börja med startade kontot enbart för att kunna kommentera under politiska artiklar. Detta var 14 år sedan. Under dessa år har jag sedan fått en del vänner - folk som har sett mina kommentarer har skickat vänförfrågan. Och vi har börjat prata även om andra saker. 

    Tre av dessa har jag sedan träffat IRL. Men då har jag i samtliga fall berättat för personen över mess, att jag heter något annat på riktigt, att jag bor i en annan stad än vad som står i min profil, och så har jag sagt att jag avslöjar bara mitt riktiga namn om personen ger mig sitt hedersord på att aldrig sprida att jag är "NN" på Facebook (eller tvärtom: skriva ut mitt riktiga namn på Facebook). Detta har alltid gått bra. (Det var en fjärde också, men han hörde aldrig av sig mer och avvännade mig, när jag berättade om det falska namnet. Hans förlust.)

    Kontentan var i alla fall, att man kan ha normalvettiga skäl att använda fejkprofiler, men detta måste redas ut innan man träffar någon IRL första gången. Annars är det något skumt i görningen. 

  • Anonym (XXX)
    Anonym (XXX) skrev 2021-03-07 14:43:24 följande:

    Men alltså, har han inte berättat för dig att det är en fejkprofil, och gett dig sitt riktiga namn före träffen? I så fall är det misstänkt.

    Jag har själv en fejkprofil på Facebook - ett påhittat namn och en profilbild på en kvinna på en målning som uppenbart inte kan föreställa mig, för att den är från 1800-talet.  Anledningen är, att jag till att börja med startade kontot enbart för att kunna kommentera under politiska artiklar. Detta var 14 år sedan. Under dessa år har jag sedan fått en del vänner - folk som har sett mina kommentarer har skickat vänförfrågan. Och vi har börjat prata även om andra saker. 

    Tre av dessa har jag sedan träffat IRL. Men då har jag i samtliga fall berättat för personen över mess, att jag heter något annat på riktigt, att jag bor i en annan stad än vad som står i min profil, och så har jag sagt att jag avslöjar bara mitt riktiga namn om personen ger mig sitt hedersord på att aldrig sprida att jag är "NN" på Facebook (eller tvärtom: skriva ut mitt riktiga namn på Facebook). Detta har alltid gått bra. (Det var en fjärde också, men han hörde aldrig av sig mer och avvännade mig, när jag berättade om det falska namnet. Hans förlust.)

    Kontentan var i alla fall, att man kan ha normalvettiga skäl att använda fejkprofiler, men detta måste redas ut innan man träffar någon IRL första gången. Annars är det något skumt i görningen. 


    Tillägg: anledningen till min fejkprofil, är alltså a) att jag inte vill riskera att bli anmäld för idiotlagen "Hets mot folkgrupp", och b) att jag inte vill att alla jag känner IRL, ska få reda på vad jag har för politiska åsikter. Detta var ännu mer viktigt för 14 år sedan när jag startade det kontot - då kunde man fortfarande både förlora jobbet och bli utesluten ur sin fackförening (om man arbetade i vården), bara för att man var Sd.
  • Anonym (Liw)
    Anonym (XXX) skrev 2021-03-07 14:43:24 följande:

    Men alltså, har han inte berättat för dig att det är en fejkprofil, och gett dig sitt riktiga namn före träffen? I så fall är det misstänkt.

    Jag har själv en fejkprofil på Facebook - ett påhittat namn och en profilbild på en kvinna på en målning som uppenbart inte kan föreställa mig, för att den är från 1800-talet.  Anledningen är, att jag till att börja med startade kontot enbart för att kunna kommentera under politiska artiklar. Detta var 14 år sedan. Under dessa år har jag sedan fått en del vänner - folk som har sett mina kommentarer har skickat vänförfrågan. Och vi har börjat prata även om andra saker. 

    Tre av dessa har jag sedan träffat IRL. Men då har jag i samtliga fall berättat för personen över mess, att jag heter något annat på riktigt, att jag bor i en annan stad än vad som står i min profil, och så har jag sagt att jag avslöjar bara mitt riktiga namn om personen ger mig sitt hedersord på att aldrig sprida att jag är "NN" på Facebook (eller tvärtom: skriva ut mitt riktiga namn på Facebook). Detta har alltid gått bra. (Det var en fjärde också, men han hörde aldrig av sig mer och avvännade mig, när jag berättade om det falska namnet. Hans förlust.)

    Kontentan var i alla fall, att man kan ha normalvettiga skäl att använda fejkprofiler, men detta måste redas ut innan man träffar någon IRL första gången. Annars är det något skumt i görningen. 


    Okej, tack!

    Han har nu sagt att jag ska få hans namn och identitet innan vi träffas, men jag har inte fått det än..
  • Anonym (???)

    Ni kan för all del boka träff ute nånstans, bland folk, och så är du där i god tid innan, gömd någonstans så att du kan se när han kommer men han inte kan se dig. Är det då han som är på bilderna så vet du i alla fall att de var sanna och du kan väl att gå fram eller inte. 

    Jag brukade inte stämma träff med någon förrän man pratat i telefon eller online med bild, när jag nätdejtade. Förstås också få namn + lite mer info så att man visste att det var sant.

  • Anonym (Magkänslan)
    Anonym (Liw) skrev 2021-03-07 14:47:50 följande:

    Okej, tack!

    Han har nu sagt att jag ska få hans namn och identitet innan vi träffas, men jag har inte fått det än..


    Låter märkligt att han kan ge dig bilder på sig själv, men inte berätta vad han heter. Låter som att han inte vill att du ska kunna söka på honom i diverse register.
  • neverpreggo

    " Jag har antikroppar"..


    Om du vill vara naiv och inte videochatta innan träff med någon som du vet har fejkprofil är det ett val som du gör. Du väljer att utsätta dig för risker som är enkla att undvika.

  • Anonym (XXX)
    Anonym (Magkänslan) skrev 2021-03-07 14:59:05 följande:
    Låter märkligt att han kan ge dig bilder på sig själv, men inte berätta vad han heter. Låter som att han inte vill att du ska kunna söka på honom i diverse register.
    Ja, jag misstänker också detta. Om han inte har någon annan aktivitet på kontot - typ obekväma politiska eller religiösa åsikter - som kan vara anledningen till att han vill vara anonym. 
  • Maja8006

    Hmmm!

    Jag pratade med en man för något år sedan. Superskum typ en catfish! Mr Ash eller något sånt. Han hade tydligen flera damer varav en kom jag i kontakt med. Han snärjde in sig i lögner b la till en sa han att han föddes i Portugal och verkligheten kom han ifrån Iran. Som sagt han blev tagen på bar gärning men visst blev jag ledsen. Han hade faktiskt en tatuering på överarmen. Lycka till ändån! Träffa honom och avgör sen!

Svar på tråden Våga träffa någon med fejkprofil?