Inlägg från: Anonym (Orolig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Orolig)

    Hjälp, är personen död? Hur få veta?

    Fanns en person som jag tyckte väldigt mycket om. Pga tråkiga omständigheter har vi inte hörts på några år.

    Helt plötsligt är hon borttagen på mrkoll, hitta, eniro osv. Ja överallt där man annars kan hitta personer.

    Söker jag på hennes man lever han med en annan kvinna.

    Hur kan en person bara försvinna? Är hon död? Och hur tar man reda på det i så fall?

  • Svar på tråden Hjälp, är personen död? Hur få veta?
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Skyddad identitet) skrev 2021-03-06 01:44:19 följande:

    Behöver inte alls betyda något - alternativt söka i dödsattester eller vad det nu heter? Man kan behöva  att skydda sin identitet i vissa riskfyllda yrken eller ifall man är under hot.  


    Hot-kanske?

    Riskfyllt yrke-nej
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (D) skrev 2021-03-06 01:51:24 följande:

    Kolla med folkbokföringsregistret som Skatteverket sköter.


    Hur?
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (D) skrev 2021-03-06 03:03:36 följande:

    Nej, det finns ingen e-tjänst du måste rings, maila eller besöka ett skattekontor.


    Skit då, kollade hennes FB. Hon har inte uppdaterat på 2 månader, då att ?mer skit kommer till henne? och att hennes företag gått i konkurs
  • Anonym (Orolig)
    flygrl skrev 2021-03-06 03:32:39 följande:

    Låter som din vän har det tufft men förhoppningsvis lever ändå. Hoppas du kan få kontakt med henne!

    Tänkte annars tipsa om Familjesidan www.familjesidan.se där man kan söka på aktuella dödsannonser och även en bit bakåt. Har själv hittat en person den vägen som jag inte visste om den levde eller dött (hittade hennes dödsannons... :/ ).


    Tack, ja hon har haft det tufft. Varit eller kanske fortfarande är missbrukare. Dömd för narkotikabrott för 2 år sedan, förlorade jobbet. Hennes man dömdes i somras... och nu har de visst separerat och företaget i konkurs. Jag vet inte riktigt hur mycket hon klarar.

    Sökt massor, men vet inte om hon bytt efternamn. Men söker man personnummer finns hon inte alls. Men hittar heller inga dödsannonser
  • Anonym (Orolig)
    Fjäril kär skrev 2021-03-06 07:41:47 följande:

    Ta kontakt med hennes exman då och fråga?


    Känner inte honom och med tanke på vad han är dömd för så känns det inte som ett alternativ
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Stalker) skrev 2021-03-06 05:25:31 följande:

    Hon kanske har skyddad identitet då du stalkar henne?


    Du kanske skall ta reda på vad stalka betyder innan du skriver
  • Anonym (Orolig)
    Tow2Mater skrev 2021-03-06 17:02:24 följande:

    Personen kanske flyttat utomlands.


    Möjligt, fast försvinner man helt då?
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Anna) skrev 2021-03-06 18:51:44 följande:

    Säkert skyddad identitet då försvinner man. Tips är om du har hennes personnr så kan du skicka post till henne via skatteverket. Du kan kolla deras sida.


    Troligast är att hon inte svarar. Kan man få skyddad identitet av annan anledning än att det finns ett stort hot emot en? Har för mig att det är ganska svårt att få.

    Kanske bara får invänta att hon uppdaterar sin FB.
  • Anonym (Orolig)
    Kjell2 skrev 2021-03-06 20:01:19 följande:

    Ja, vissa jobb får det.


    Okej, Dock har hon inget sådant jobb.
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Lilly) skrev 2021-03-06 20:07:57 följande:

    Du har hittat hennes FB,kan du skriva meddelande till henne genom FB?


    Hon varken svarar eller läser tyvärr.

    Finns en lång historia bakom, dock kan jag förstå att hon skäms och inte svarar.

    Ett av hennes brott hon dömts för utförde hon genombrott lura bla mig. Avslöjade aldrig henne förän hon åkt fast och hade inget med hennes rättegång att göra. Men hon la enormt mycket tid på att grundlura mig.

    Egentligen borde jag hata henne, men känner efter alla de långa samtal vi hade då ändå någon formgav omtanke om henne. Kollar ibland vart hon tagit vägen och om hon lever... denna gången var hon dock helt borta.
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Lilly) skrev 2021-03-06 20:22:08 följande:

    Om hon sitter inne då och är inte inskriven nånstans ?Du kan ringa till Skatteverket och fråga vart hon bor annars,bra om du vet hennes födelsedatum då.


    Det borde jag ha. Får testa det.

    Hennes man åkte dit för att haft div droger hemma samt odlat. Svårt att tro att hon som fru och med den bakgrund hon har som missbrukare varit helt oskyldig och ovetande om detta.

    Hon la upp på sin FB en skärmdump från MRkoll (där det står att Xxxx har dömts en eller flera gånger) och skrivit att ?nu kommer mer skit?.

    Så mycket möjligt att hon också åkt fast. Hon har ju åtminstone en tidigare dom på sig. Eftersom hon är borttagen på MR koll kan jag ju dock inte kolla om hon dömts igen.
  • Anonym (Orolig)
    flygrl skrev 2021-03-07 01:27:36 följande:

    Ok, hon verkar svår att hitta men hon verkar också va en person med stora problem som också drabbar andra som dig så jag tycker nog du ska tänka igenom det där noga med att återknyta kontakten med henne. Akta dig så du inte råkar ännu mer illa ut än du tydligen redan har! Men men det är din sak förstås. Just sayin. :/


    Jag kommer inte att återknyta kontakten igen, ingen risk. Men bryr mig om henne, på något sätt ändå. Och vill inte att hon skall vara död eller råkat illa ut
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (*-*) skrev 2021-03-07 06:32:13 följande:

    Har du kollat www.ratsit.se/

    ?

     

    Annars om du har personnummer och åker till skattemyndigheten så kan du slå på deras datorer där. I alla fall var det så för några år sedan. Allt på skattemyndigheten läggs inte ut på Internet av olika anledningar.

    Men i en förening jag var aktiv i förut så ville vi t.ex få tag i alla från ett visst år. Vi hade personnummer och folk hade flyttat runt över hela landet. Det var enkelt att söka i skattemyndighetens lånedator dator och få info och nuvarande adress.


    Hon är borttagen från ratsit, Eniro, hitta, mrkoll, bolagsfakta osv. Dvs alla ställe man brukar få upp människor på. Vilket är superkonstigt. Söker jag hennes namn får man bara upp en fd adress eller att ?personen är bortagen?. Det är som hon aldrig funnits
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (*-*) skrev 2021-03-07 10:05:24 följande:

    Och skattemyndigheten?

    Prova sök

    <namn eller födelsedatum> site:www.familjesidan.se/


    Får ta skattemyndigheten till veckan (har jobbhelg).

    Familjesidan fanns hon heller inte på.
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Nae) skrev 2021-03-07 12:25:46 följande:

    Hon kan ju ha bytt namn. alltså förnamn också.


    Kanske men personnumret borde ändå stämma
  • Anonym (Orolig)
    Anonym skrev 2021-03-07 20:42:08 följande:

    har du de fyra sista?

    mänga som är födda på samma datum


    Jag har de 4 sista, de hjälper dock inte till så mycket vid en vanlig googling då dessa inte brukar visas
  • Anonym (Orolig)
    flygrl skrev 2021-03-10 20:38:55 följande:

    Du verkar ha ett stort hjärta som fortfarande bryr dig så mycket om henne som behandlat dig så illa. Respekt. Verkligen.


    Tack, jag vill ju att hon ska ha det bra och komma ur sitt missbruk. Även om jag inte kan/vill gå in och stötta i egenskap av vän.
Svar på tråden Hjälp, är personen död? Hur få veta?