• Anonym (Pelle)

Dejting fungerar inte. Varför ?

Jag får till en 5-6 dejter per år via Tinder. Jag har nu nätdejtat i 4-5 år och problemet jag har är att ingen tjej vill träffa mig igen. Det börjar att tära på självförtroendet.

Jag vet att Tinder är sjukt svårt då kvinnor har så många killar att välja mellan. Så man måste verkligen sticka ut. Men har man fått till en dejt har man ju ändå kommit en bit på vägen.

Så min undran är.

Vilka har varit anledningarna att ni inte vill träffa killen på en andra dejt ?

• Svar på tråden Dejting fungerar inte. Varför ?
  • Anonym (..)

Jag är just nu i situationen att ta ställning till om jag ska gå på en andra dejt med en kille från Tinder. Jag kan kanske tänka mig det men det som skulle göra att jag inte gör det är att han satte press på mig och ställde massa frågor som man liksom skulle ha massa smarta, uttänka svar på. Och skrev sen efter första dejten att han hoppas höra mer från mig nästa gång, så det var liksom en röd tråd genom det hela. Jag ska prata och visa mig så insiktsfull osv. Blir ganska pressande och oavslappnat. 

Har träffat en annan Tinder-kille två gånger men då har det bara varit för sex vilket är lite lättare. 

• Anonym (Pelle)
    Anonym (..) skrev 2021-03-08 19:00:41 följande:

Jag är just nu i situationen att ta ställning till om jag ska gå på en andra dejt med en kille från Tinder. Jag kan kanske tänka mig det men det som skulle göra att jag inte gör det är att han satte press på mig och ställde massa frågor som man liksom skulle ha massa smarta, uttänka svar på. Och skrev sen efter första dejten att han hoppas höra mer från mig nästa gång, så det var liksom en röd tråd genom det hela. Jag ska prata och visa mig så insiktsfull osv. Blir ganska pressande och oavslappnat. 

Har träffat en annan Tinder-kille två gånger men då har det bara varit för sex vilket är lite lättare. 

Skulle ha massa smarta och uttänkta svar på ? 
    Nej, han låter inte som  mig heller.  
    Jag håller med om att det lät pressande.  Jag ställer frågor men jag kräver inte att hon ska värsta utläggningen på dom.   Däremot är det ju trevligt om man får lite frågor tillbaka. Så det inte känns som en one-way-street.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Kräsen) skrev 2021-03-08 18:45:58 följande:

Jag har en bekant som väger runt 160kg och hon har inga problem att hitta män. Hon är fet- absolut!- men söt i ansiktet, har ett jättevackert leende, supertrevlig, snäll, vänlig, social. Kort sagt en genomgemytlig människa. Att "alla" män föredrar 20 år yngre trådsmala modellsnygga tjejer är ju rent påhitt. Halva befolkningen är överviktiga, men halva befolkningen inte singlar. 

Men jag anar att vi kan skriva till dödagar och du kommer ändå inte förstå. 

De finns män som går igång på tjockisar också och män som går igång på personligheten. 
    De finns män för allt.
    Min uppfattning är att kvinnor är lite mer enkelspåriga till utseendet.  Men det blir väl så på dejtingsidor...
  • Anonym (Kräsen)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-08 19:07:27 följande:
    De finns män som går igång på tjockisar också och män som går igång på personligheten. 
    De finns män för allt.
    Min uppfattning är att kvinnor är lite mer enkelspåriga till utseendet.  Men det blir väl så på dejtingsidor...
    Du förstår inte att kvinnors smak också är helt olika. Det finns nån för alla helt enkelt. Men grunden är hur man är som person- inte hur man ser ut. 
  • Erika71
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-08 19:07:27 följande:
    De finns män för allt.
    Känner du några kvinnor överhuvudtaget? Har du någonsin pratat med några (utan att ha några romantiska tankar) och lyssnat och diskuterat livet? Det känns som att du tror att kvinnor resonerar olika än män, att vi letar efter något annat och tänker på något annat sätt än vad män gör.

Män kan ofta ha lättare att ses utan att behöva känna så mycket, kanske för att de hoppas på sex, men de flesta män när det kommer till förhållanden resonerar precis som kvinnor. Man vill hitta en människa som man mår bra med, någon som gör att ens liv blir roligare och enklare att leva, någon att vara tillsammans med och som gör mig glad. I de sammanhangen är BMI inte särskilt viktigt, inte längd heller för den delen.

Ärligt talat känns du för gammal för att vara så okunnig och att ha så enkelspåriga tankar. Jobbar du med människor? Har du några vänner som du pratar med? Familj?
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Kräsen) skrev 2021-03-08 19:16:46 följande:

Du förstår inte att kvinnors smak också är helt olika. Det finns nån för alla helt enkelt. Men grunden är hur man är som person- inte hur man ser ut. 

1/10 vill ha en kille under 175 cm. Redan där blir man ju utesluten av nästan alla kvinnor.

www.familjeliv.se/forum/thread/75042697-tjejer-vilken-langd-pa-killar-ar-sexigast

Titta hur jämnt det är när killar väljer längd. Mest pga att killar bryr sig inte så mycket om längden.

www.familjeliv.se/forum/thread/77154979-bast-langd-for-kvinnor-killar~:text=Tjej%20m%C3%A5ste%20vara%20l%C3%A4ngre%20%C3%A4n,Se%20ut%20som%20sm%C3%A5%20barn.
  • Anonym (..)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-08 19:05:52 följande:
    Skulle ha massa smarta och uttänkta svar på ? 
    Nej, han låter inte som  mig heller.  
    Jag håller med om att det lät pressande.  Jag ställer frågor men jag kräver inte att hon ska värsta utläggningen på dom.   Däremot är det ju trevligt om man får lite frågor tillbaka. Så det inte känns som en one-way-street.
    Haha ja jag upplevde det så iaf, han var väldigt tänkande och intresserad av psykologi mm själv så hade så mycket och säga, och frågade mig saker som vad är bra sällskap för dig, vad intresserar dig (och då kändes som att säga att gå i skogen, läsa .. räckte inte, utan vad på DJUPET...). Jag tyckte ändå jag pratade på en del och sen skriver han "jag gjorde mest snacket, skulle vilja höra mer från dig nästa gång" haha..
    Och så fråga han om jag var nervös, helt stelt. 
  • Anonym (lastbilar)
    Anonym (Kräsen) skrev 2021-03-08 18:45:58 följande:

Jag har en bekant som väger runt 160kg och hon har inga problem att hitta män. Hon är fet- absolut!- men söt i ansiktet, har ett jättevackert leende, supertrevlig, snäll, vänlig, social. Kort sagt en genomgemytlig människa. Att "alla" män föredrar 20 år yngre trådsmala modellsnygga tjejer är ju rent påhitt. Halva befolkningen är överviktiga, men halva befolkningen inte singlar. 

Men jag anar att vi kan skriva till dödagar och du kommer ändå inte förstå. 

Precis så är det! Det spelar inte så stor roll om hon är överviktig när hon ser bra ut för övrigt. Dessutom finns det många män som faktiskt föredrar lite mulligare kvinnor. 
  • Anonym (lastbilar)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-08 19:23:37 följande:
    1/10 vill ha en kille under 175 cm. Redan där blir man ju utesluten av nästan alla kvinnor.

www.familjeliv.se/forum/thread/75042697-tjejer-vilken-langd-pa-killar-ar-sexigast

Titta hur jämnt det är när killar väljer längd. Mest pga att killar bryr sig inte så mycket om längden.

www.familjeliv.se/forum/thread/77154979-bast-langd-for-kvinnor-killar~:text=Tjej%20m%C3%A5ste%20vara%20l%C3%A4ngre%20%C3%A4n,Se%20ut%20som%20sm%C3%A5%20barn.
    Incelvarning på dig tycker jag...
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (lastbilar) skrev 2021-03-08 19:31:56 följande:

Incelvarning på dig tycker jag...

Vad menar du ? Talar inte undersökningar sitt tydliga språk menar du ?
Svar på tråden Dejting fungerar inte. Varför ?