• Anma150

    Asexuell men vill ha partner och familj

    Jag är en tjej på 24 år och är rätt säker på att jag asexuell. Jag skulle dock gärna träffa någon som jag gillar och leva med den och skaffa familj i framtiden, sen om det är ett mer vänskapligt eller romantiskt förhållande spelar inte så stor roll. Är det någon som är i samma situation eller har varit i samma situation som kan ge mig tips om vart jag kan träffa någon anna som känner likadant? Känns inte som att tinder är det bästa för detta;)

  • Svar på tråden Asexuell men vill ha partner och familj
  • honkie

    Här är jag väldigt nyfiken, om man är sexuell, spelar då könet någon roll på din partner?

    För att inte komma från din fråga, borde väl finnas stora forum med likasinnade tänker jag. Bara att börja googla ????????

  • honkie
    honkie skrev 2021-03-08 11:49:56 följande:

    Här är jag väldigt nyfiken, om man är sexuell, spelar då könet någon roll på din partner?

    För att inte komma från din fråga, borde väl finnas stora forum med likasinnade tänker jag. Bara att börja googla ????????


    Oj!! Skulle vara två tummar upp, inte en massa frågetecken. Ser riktigt drygt ut.

    Men ja, Google är vännen du säker (tumme upp)
  • Anonym (W)

    Hur asexuell är du? Vill du inte ens kramas och hångla? Känna på den du har ett förhållande med? Kan förstå om man inte vill ha sex men hur är det med närhet?

  • Ascendere
    Anma150 skrev 2021-03-08 11:31:10 följande:

    Jag är en tjej på 24 år och är rätt säker på att jag asexuell. Jag skulle dock gärna träffa någon som jag gillar och leva med den och skaffa familj i framtiden, sen om det är ett mer vänskapligt eller romantiskt förhållande spelar inte så stor roll. Är det någon som är i samma situation eller har varit i samma situation som kan ge mig tips om vart jag kan träffa någon anna som känner likadant? Känns inte som att tinder är det bästa för detta;)


    Borde väl inte vara omöjligt att hitta nån kille som gärna vill ha någon att dela hus och barn med och samtidigt ligga runt helt fritt, tror till och med att det kan vara drömscenario för en hel del män...
  • Tukt

    Du säger att du är "rätt säker". Du har alltså inte fått någon hjälp för det?
    Är inte helt insatt i ämnet, men låter ju som du skulle behöva utreda det lite mer och se på orsaker till det.
    Bara att levla upp till halvsexuell förbättrar ju dina odds avsevärt för det du längtar efter.

  • Anonym (Ja)
    Ascendere skrev 2021-03-08 12:56:31 följande:

    Borde väl inte vara omöjligt att hitta nån kille som gärna vill ha någon att dela hus och barn med och samtidigt ligga runt helt fritt, tror till och med att det kan vara drömscenario för en hel del män...


    Hon behöver inte begränsa sig till en kille eftersom hon ändå är asexuell. Hon kan väl lika gärna träffa en annan asexuell kvinna, tex mitt ex.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Undran) skrev 2021-03-08 18:30:00 följande:

    Men är inte alla kvinnor asexuella?


    Nej, bara 1/3
  • Anonym (Eunuck)

    För den blivande mannens skull och den framtida relationen, så bör du vara tydlig...väldigt tydlig med dina ingångsvärden. Annars tror jag inte att det blir så bra...beroende på hur du tänker dig det där med familj och barn. Annars går det ju att skaffa lite av en familj själv idag.

  • Anonym (Haha)
    Anonym (Undran) skrev 2021-03-08 18:30:00 följande:

    Men är inte alla kvinnor asexuella?


    Varför skulle de vara det? Majoriteten kvinnor gillar sex och skulle aldrig vilja vara utan.
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Undran) skrev 2021-03-08 18:30:00 följande:

    Men är inte alla kvinnor asexuella?


    Varför skulle de vara det? Majoriteten kvinnor gillar sex och skulle aldrig vilja vara utan.
  • Anonym (Varianter)
    honkie skrev 2021-03-08 11:49:56 följande:

    Här är jag väldigt nyfiken, om man är sexuell, spelar då könet någon roll på din partner?

    För att inte komma från din fråga, borde väl finnas stora forum med likasinnade tänker jag. Bara att börja googla ????????


    Som asexuell kan man vara heteroromantiker, dvs blir kär i det motsatta könet men vill inte ha sex med dem, homoromantiker, dvs blir kär i samma kön men vill inte ha sex med dem, biromantiker, dvs blir kär i både kvinnor och män men vill inte ha sex med dem, panromantiker, dvs blir kär i alla typer av läggningar oavsett kön men vill inte ha sex med dem, samt aromantiker, dvs vill varken ha sex eller blir kär.

    TS: på https://www.asexuality.org/ finns det mycket tips och råd. Finns även en svenskspråkig forumdel.
Svar på tråden Asexuell men vill ha partner och familj