• Anonym (A)

Kommer inte över ex

Du gör nästan allt rätt. Det du gör nu är att blåsa upp det här till enorma proportioner, du bara förstärker tankarna på ditt ex. Du måste jobba mer med acceptans kring dina tankar, låt dem komma utan att bli irriterad på dig själv osv och sedan fortsätter du lugnt med dina sysslor, eller sätter dig i aktivitet på något sätt. Det är bästa sättet för tankarna att försvinna.

• Anonym (A)
    Anonym (Sofie) skrev 2021-03-13 14:59:53 följande:
    Hej!

Tack för ditt svar!!

Jag försöker hålla igång med sysslor. Kan du utveckla för jag förstår inte riktigt men vill!!! För du har helt rätt! Jag blir irriterad på mig själv för att jag inte kommer över, blir irriterad på att han ploppar upp i huvudet gång på gång. Hur menar du med acceptans kring mina tankar?

Tack
    Jo, istället för att bli irriterad på dig själv, eller vad du kanske känner, så låt bara tankarna komma och gå utan att lägga någon värdering i det, eller lägga vikt vid tankarna. Mera som "jaha, nu kom en sån tanke" och gå vidare sedan, den nivån av ointresse eller vad man ska kalla det.

Ju mer irriterad/upprörd osv du blir, desto mer energi lägger du på tankarna, och desto mer biter de sig fast i ditt sinne. Så låt dem bara komma och gå som små moln på himlen så går det lättare till slut.
  • Anonym (A)
    Anonym (Sofie) skrev 2021-03-14 06:32:32 följande:
    Å va intressant! Så ska jag försöka göra!

Tankar kommer ofta med känslor. En klump i magen, sorg över att det som kändes så bra inte fick fortsätta osv.

Ska försöka med det du skriver!

Tack
    Det är ok med klumpar i magen, sorg och andra negativa känslor, låt dem bara komma utan att spjärna emot och släpp dem sedan vidare.

Det är ett sorgearbete du går igenom men jag hoppas du mår bättre snart.
Svar på tråden Kommer inte över ex