• Erika71

Man kan alltid vända sig till Jesus

Jag kan också läsa Bibeln (eller Koranen) om jag vill, berätta med dina egna ord hur du har fått kraft av Jesus istället. Jag tror inte att någon orkar läsa Bibelord...

• Erika71
    Anonym (Tro) skrev 2021-03-11 12:21:47 följande:
    Transformation på insidan. En pånyttfödelse i själen.
    Kan du berätta mer konkret? Hur levde och mådde du innan du fick Jesus i ditt liv och hur har det förändrats? Kan dina nära se en förändring hos dig eller finns allt bara i ditt inre?
  • Erika71
    Anonym (Tro) skrev 2021-03-11 13:52:52 följande:
    Det märks utåt också. Man börjar bry sig mer om andliga ting, och får en annan syn och attityd till livet. Innan kunde jag till exempel sitta framför Let's Dance på fredagskvällarna. Nu får jag kväljningar av att titta på sånt.
    Vet du att för en ateist så låter alla religiösa på samma sätt? Alla som säger sig ha mött gud (oavsett religion) känner sig friare, mår bättre, tar livet på större allvar och ändå lockar det inte mig att söka upp någon kyrka eller moské.

Jättebra att du har hittat ett nytt sätt att leva som får dig att må bra, jag har hittat det utan Jesus, visst är det bra att man kan hitta frid på olika sätt?
  • Erika71

Hur många är egentligen kristna i världen? Är det inte så att man klassar Sverige som ett kristet land, dvs 10 miljoner kristna men i verkligheten handlar det om kanske ett par miljoner? Till och med många av de som väljer att vara medlemmar av svenska kyrkan är inte ens troende utan det handlar om att bevara den svenska kulturen.

En opinionsmätning riktad till människor i åldern 16-29 fann att Tjeckien är Europas minst religiösa land. 91 procent av personerna i åldersgruppen uppgav att de inte tillskriver sig någon religion.

I Estland, Sverige och Nederländerna anser 70-80 procent av unga vuxna att de inte hör till någon religion.

Polen tar prispallen som Europas mest religiösa land med bara 17 procent ickereligiösa unga.

I Finland anser 59 procent av unga vuxna i den ovan nämnda åldersgruppen att de inte hör till någon religion. 37 procent anser sig vara kristna medan fyra procent hör till någon annan religion.

svenska.yle.fi/artikel/2018/03/24/kristendomen-tappar-mark-i-europa-ingen-religion-ar-det-nya-normala

Svar på tråden Man kan alltid vända sig till Jesus