• Anonym (Kaffedraken)

    Oöm Knöl bakom örat

    För ca 2 månader sedan upptäckte jag en knöl lika stor som en ärta bakom mitt högra öra lokaliserad på sternocleidomastoid muskeln. Efter 4 läkarbesök till sist remitterades jag till ÖNH läkare. Efter undersökningen skrev hon så här:

    "Lokalstatus

    Ömmar distinkt över muskelfästet på processus mastoideus samt även över höger käkled

    Bedömning och åtgärd

    Lugnande besked. Tittar även på foto bedöms som en benign lymfkörtel. Ingen ytterligare utredning."

    Jag har såklart inte släppt oron och är rädd att det ska vara cancer! Jag bad henne att ta ultraljud alternativt biopsi men hon sa att det inte var nödvändigt. När jag frågade ifall knölen kommer att försvinna visste hon heller inte. Har någon här som haft en svullen lymkörtel som inte gått tillbaks till sin ursprungliga storlek? Allt känns piss just nu..går runt med en klump i magen och käkar atarax för att kunna sömna på nätterna...

    Flr övrigt är jag 29 år inga bakomliggande sjukdomar vaz jag vet, käkar inga mediciner, rökfri, tränat nästan hela mitt liv inom kampsport och friidrott.

  • Svar på tråden Oöm Knöl bakom örat
Svar på tråden Oöm Knöl bakom örat