Forum Kroppsligt - Känsliga rummet
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Följas åt med vikt och träning fram till Midsommar.

    Tis 16 mar 12:30 Läst 0 gånger Totalt 370 svar
    Anonym (Vikti­gt)
    Visa endast
    Tis 16 mar 12:30

    Vad har ni för mål?

    Hur tänker ni gå tillväga?

    Jag började förra veckan och kör 2 veckor med Vlcd och sedan kommer jag börja äta lite mer vanlig mat men till en början mindre kolhydrater.

    Sen träning på det 2 ggr/v. Samt den vanliga vardagsmotionen som blir varje vecka.

    Började min vikt förra veckan på 77,5 kg på mina 162 cm.

    Mitt mål är att gå ner iaf 10 kg.

  • Anonym (Katti­s)
    Visa endast
    Tis 16 mar 12:52 #1

    Vilket bra initiativ!! Jag vill så gärna hänga på! Har ingen våg, men har jeans jag vill komma i. Är 155 och rätt rund...

  • Anonym (Katti­s)
    Visa endast
    Tis 16 mar 12:53 #2

    Min metod är allmän ökad dos motion i form av promenader samt viss styrketräning på utegym. Kanske faktiskt införskaffa en våg, bara för att ha ngn form av koll...!

  • Anonym (Alyss­a)
    Visa endast
    Tis 16 mar 13:26 #3

    Jag kör med Fitbit och appen Lifesum för att ha koll på hur mycket jag stoppar i mig vs hur mycket jag gör av med varje dag. Försöker ligga på 500 kcal underskott eller mer. 

    Har inte gått ner mer än 2 kg än, började på 77 kg. 

    Styrketränar 4 ggr/vecka och promenerar ca 1 timme dagligen.

    Hoppas gå ner till 60 kg så småningom, men det får ta resten av året om det är så. Kanske hinner gå ner 12-13 kg till sommaren?

    Jag är 165 cm lång. 

    Daglig livräddare: cola zero på eftermiddagen (dricker inte kaffe). Det känns lite festligt, är lite sött och kalorifritt. 

  • Anonym (...)
    Visa endast
    Tis 16 mar 14:52 #4

    Är 160 och väger nästan 75 vill ner 15 till normalvikt till midsommar.
    Typ 1 kilo/veckan. 


    Jobbar i uppförsbacke dock då jag både har strul med sköldkörteln och precis haft menopaus och märkt att det är ännu svårare att gå ner nu..

    Ska börja styrketräna hemma och testa lite periodisk fasta och mycket grönsaker. Måste göra något extremt för att det ska hända något..

  • Anonym (Vikti­gt) Trådstartaren
    Visa endast
    Fre 19 mar 16:54 #5 +1

    Hur går de?

    Var iväg på ett core pass igår. Kändes skönt..

    Även bokat in mig på 2 pass i veckan som kommer.

  • Anonym (...)
    Visa endast
    Fre 19 mar 17:06 #6
    Anonym (Viktigt) skrev 2021-03-19 16:54:10 följande:

    Hur går de?

    Var iväg på ett core pass igår. Kändes skönt..

    Även bokat in mig på 2 pass i veckan som kommer.


    Var lite sjuk den här veckan så tänkte köra igång nästa vecka.

    Tänk på att när du kör lågkaloridiet så ökar först förbränningen men efter tre dagar sjunker den då kroppen försöker anpassa sig till svälten. Kan alltså löna sig att slänga in lite extra var tredje dag. Bra för motivationen oxå.
  • Anonym (fet)
    Visa endast
    Fre 19 mar 17:17 #7

    Jag hänger på!


    Jag håller på sedan februari. Mitt stort problem är sockerberoendet, annars äta jag ganska nyttigt (fast för mycket ... man kan ju bli fet av nyttiga saker ändå). Så vad funkar för mig är inget socker alls - extra socker alltså, inte naturligt socker som i frukt eller kolhydrater - kombinerad med att se till att äta mindre och lite mindre kolhydrater (speciellt på kvällen) och 1-3 dagar i veckan där jag inte äta alls. Jag har tappat 20kg för flera år sedan och hållit vikten i ett år, sedan började jag gå upp igen allt eftersom mitt sockerintag blev högre och högre :(


    Jag väger mig en gång i veckan, började med 96,6kg och är nu, efter 5 veckor, ner till 91,5kg. Vill gå ner till 75kg. Är 173cm lång.

  • Anonym (fet)
    Visa endast
    Tis 23 mar 08:00 #8

    Hur går det för er? Jag brukar väga mig på tisdagar och idag visade vågen 100g mindre än förra veckan. Etthundra löjliga gram! Det är så frustrerande Gråter Då undrar jag ju varför jag anstränga mig överhuvudtaged med att stryka godis, äta mindre och röra på mig mer.

  • Anonym (Alyss­a)
    Visa endast
    Tis 23 mar 09:46 #9

    Jag tycker jag ser lite skillnad på utseendet pga styrketräning i ca en månad nu. Jag har bara gått ner ca 3 kg, men det är okej att det går långsamt....fast frustrerande!

  • Anonym (Vikti­gt) Trådstartaren
    Visa endast
    Tis 23 mar 10:52 #10

    Jag har inte vägt mig ännu. Tänkte göra det nästa vecka på måndag.

    Var ute och promenera igår blev 7 km.

    Idag ska jag iväg på ett gympass efter jobbet..

Logga in
Bli medlem
Svara i tråden...

Innehåll