• Anonym (Tester)

    Kommer er ägglossning alltid på samma cykeldag? Hur varierar det för er?

    Har förstått att många använder sig av ägglossningstester, alternativt har väldigt bra koll på sin ägglossning. Varierar era cykler? Kommer er ägglossning alltid runt dag 14 eller hur varierar det för er, ni som följer er ägglossning?

    Tack på förhand för svar :)

  • Svar på tråden Kommer er ägglossning alltid på samma cykeldag? Hur varierar det för er?
  • Anonym (maria)

    Jag har förstått det så att det som är mest konstant är lutealfasen, dvs dagarna mellan ägglossning och mens/BIM. 

    Ägglossningsdagen kan variera lite mer beroende på mående och annat. 

  • Anonym (Förr)

    På den tiden jag hade äl och därmed mens varierade det litegrann. Mina cykler låg i regel mellan 26-29 dagar med en lutealfas på 14 dagar. Hade under alla år så tydlig äl att jag alltid kunde räkna ut när mensen skulle komma och det felade aldrig. Nån enstaka gång var cykeln under 26 dagar, nån enstaka gång längre. Och på slutet hade jag 2 cykler som ballade ur helt med mens dag 16 och äl dag 33. 

  • Anonym (Ha)
    Anonym (maria) skrev 2021-03-16 16:23:12 följande:

    Jag har förstått det så att det som är mest konstant är lutealfasen, dvs dagarna mellan ägglossning och mens/BIM. 

    Ägglossningsdagen kan variera lite mer beroende på mående och annat. 


    Ja. Stämmer precis att lutialfasen är mer konstant. Och skiljer mindre mellan individer. Den är runt 14 dagar för de allra flesta.

    Ts. Jag har en follikulärfas (från mens till ägglossning) på 15 dagar +-1 dag. Variationen är alltså en dag.

    Min lutialfas är 11 dagar +- 1 dag. Alltså 11 dagar från ägglossning till mens (vilket avviker från det normala som oftast är 14 dagar)

    Min cykel är väldigt regelbunden och det är absolut inte självklart att man har en cykel som diffar med så lite. Vill du ha koll på din cykel så skaffa natural Cycles
Svar på tråden Kommer er ägglossning alltid på samma cykeldag? Hur varierar det för er?