• Anonym (Llllllllll)

    Skulle du ha hjälpt tanten?

    Så svärkärringenmor flyttar och har en flyttfirma som kånkar på allt. Hon har inte varit annat än otrevlig och kommit med pikar och fula påhopp på mig sista tiden. (Det går i vågor men nu har hon varit hemsk.)

    Så normalt skulle jag ha hjälpt en närstående som flyttar med att packa upp, åka dit med mat eller fika och sånt som man gör men nu vägrade jag. Varför hjälpa någon som är otrevlig och otacksam?

    Vet inte vad jag förväntar mig för svar men ni kanske känner igen er? Skulle ni ha hjälpt en släkting som inte är trevlig mot er?

  • Svar på tråden Skulle du ha hjälpt tanten?
  • Anonym (Nej)

    Men det var väl själva.... Om man läser noga fattar man trådstarten...

    Men nej, du ska inte dit och hjälpa henne packa upp osv, det får hon sköta själv.

  • Anonym (My)

    Jag förstår inte varför du ens frågar. Är det någon (din partner?) som tycker att du är skyldig att hjälpa henne?

  • Anonym (Beror på)

    Har svärmor hjälpt er flytta medans du gastat glåpord över henne? I sånt fall kan jag tycka man kan åtgärda tjänsten.

    Men om svärmor inte hjälpt er och om du inte har för vara att vara otrevlig mot henne så tycker jag inte svärmor kan förvänta sig hjälp med uppackning.

Svar på tråden Skulle du ha hjälpt tanten?