• Anonym (vaktm­ästare­n)
    Fri 19 Mar 2021 22:55
    7241 visningar
    106 svar
    106
    7241

    Är hon sugen på mig?

    Jag är en relativt nyskild man runt 40 med barn i förskoleålder....

    Jag brukar stå o småprata lite med en mamma som har sitt barn på samma avdelning när vi råkar träffs utanför på morgonen o vi får stå där några minuter o vänta på att de låser upp dörren...

    Detta har pågått lite nu o då i över 1års tid.

    Jag har snappat upp att hon och barnets far inte längre lever ihop, det har aldrig sagt rakt ut, men det är lätt att själv koppla ihop.

    Förra veckan när stod vi o snackade lite som vanligt utanför förskolan så föreslår hon att vi kanske skulle ses nångång o låta barnen leka. Jag blir lite ställd eftersom jag är oförberedd, men säger att givetvis ska vi göra det. Precis då låser de upp dörren o vi alla går in o allt kaos med att klä av barn tar vid...
    Hon stoppar mig dock lite senare när vi kommit in och frågar efter mitt nummer så att vi kan boka på nått.
    Hon smsar sen på eftermiddagen och vi gör planer att ses med barnen till helgen.

    När jag sen "kollar upp" henne (som vi alla gör nu för tiden) så visar det sig att hon är 26. Jag har generellt väldigt svårt att åldersbestämma kvinnor, men jag var helt säker på att hon var över 30 iaf, baserat på hennes propra klädstil, samt hennes "mogna" sätt.

    Nu till min fundering, kan hon ev vara lite nyfiken av även på mig? Eller rör det sig strikt om barnen? 
    Jag har ju själv lite svårt att förstå vad som skulle göra att en 26åring som ser allmänt bra ut, är allmänt trevlig och kan föra sig i ett samtal börjar finna en 40+ "gubbe" intressant.
    Ju för sig så ser jag ju på mina yngre kollegor hur 25-26åriga grabbar beter sig idag, det känns som att de mentalt är på en 15årings nivå ungefär.
    Har man som ung kvinna betat av ett par sådana ungtuppar så kanske man börjar se sig om efter nått annat?

    Jag går iaf in i detta med inställningen att barnen kommer ha skitskoj ihop, de leker mycket med varandra på förskolan o mina pratar nästan dagligen om denna grabb.

  • Svar på tråden Är hon sugen på mig?
  • Wed 31 Mar 2021 08:27
    #91
    Anonym (vaktmästaren) skrev 2021-03-30 17:52:26 följande:

    Jo, tack som frågar...

    Jag gör som jag lovat både mig själv och alla andra här, jag bara är mig själv och låter henne ta alla initiativ. Allt för att inte riskera något.

    Hittills har inget vi bara träffats 2 gånger med barnen, och en kortare promenad utan barn.

    Vi har iaf alltid något att prata om, mycket runt barnen och barn i allmänhet givetvis. Men även annat, allt mellan tv-serier som vi båda följer till den nuvarande tragikomiska politiska cirkusen som utspelar sig framför våra ögon här i landet...

    Det är knappt 6mån sen hon flyttade isär med barnets pappa, så det känns mycket färskt.

    Om 2 veckor har vi inplanerat en dagsresa till en aktivitet med alla barn.

    Inte för att det alls är aktuellt, men jag kan försäkra de som tvivlar att gubben behöver inga blåpiller för att prestera.


    Det var väl en bra start . Kul att ni ska träffas och glöm alla pessimister i tråden. Som du sade, var dig själv och lär känna henne. Vad det leder till... ja, det märker ni om ni trivs ihop, kärlek, vänskap eller vad det blir. Att kommentera att man inte kan bygga en relation på ett samtalsämne är ju rätt onödigt, det vet vi alla. Men att det känns bra och att ni har något att prata om har verkligen ingenting med åldern att göra. Hoppas du håller oss uppdaterade och lycka till!
  • Anonym (Dalto­n)
    Wed 31 Mar 2021 08:37
    #92
    +1
    Madida skrev 2021-03-31 07:38:16 följande:
    Herrejäklar vad du är bitter!
    Jag är mer schysst, som säger som det är, jämfört med er. Som uppmuntrar och ger honom förhoppningar.
    Chansen att tjejen är intresserad tillbaka är mikroskopisk. den är så liten att det inte är värt att börja limma på henne eftersom hon mest troligt skulle uppleva det som väldigt obehagligt.
  • Anonym (Dalto­n)
    Wed 31 Mar 2021 08:39
    #93
    +1
    Anonym (Kärlek är kärlek) skrev 2021-03-31 08:19:47 följande:

    Hade jag varit hon, med ensamma promenader o dagsresa inplanerad, så hade jag förmodligen längtat efter ett initiativ. 


    Det är ju precis det som han inte ska göra!
    Som jag skrev nyss: chansen att tjejen är intresserad tillbaka är mikroskopisk. den är så liten att det inte är värt att börja limma på henne eftersom hon mest troligt skulle uppleva det som väldigt obehagligt.
  • Anonym (Kanin­)
    Wed 31 Mar 2021 08:41
    #94

    [quote=81040797][quote-nick]Anonym (Dalton) skrev 2021-03-31 08:37:58 följande:[/quote-nick]Jag är mer schysst, som säger som det är, jämfört med er. Som uppmuntrar och ger honom förhoppningar.

    Chansen att tjejen är intresserad tillbaka är mikroskopisk. den är så liten att det inte är värt att börja limma på henne eftersom hon mest troligt skulle uppleva det som väldigt obehagligt.[/quot

    Varför det? Många tjejer föredrar äldre killar. Man kan falla för vem som helst oberoende av ålder. Barnslig inställning du har till ålder tycker jag.

  • Anonym (Dalto­n)
    Wed 31 Mar 2021 08:45
    #95
    -1 +1
    Anonym (Kanin) skrev 2021-03-31 08:41:15 följande:

    [quote=81040797][quote-nick]Anonym (Dalton) skrev 2021-03-31 08:37:58 följande:[/quote-nick]Jag är mer schysst, som säger som det är, jämfört med er. Som uppmuntrar och ger honom förhoppningar.

    Chansen att tjejen är intresserad tillbaka är mikroskopisk. den är så liten att det inte är värt att börja limma på henne eftersom hon mest troligt skulle uppleva det som väldigt obehagligt.[/quot

    Varför det? Många tjejer föredrar äldre killar. Man kan falla för vem som helst oberoende av ålder. Barnslig inställning du har till ålder tycker jag.


    Det finns massor av trådar där tjejer säger samma sak. De minns hur det var när de var i den åldern och äldre män stötte på dem. I stort sett samtliga säger att chansen att tjejen skulle vara intresserad var minimal
  • Anonym (Dalto­n)
    Wed 31 Mar 2021 10:14
    #96
    Anonym (Kanin) skrev 2021-03-31 07:47:23 följande:

    Jag tror hon är sugen på dig men det är väldigt svårt att veta innan ni ses. Utgå inte från det utan det får visa sig i så fall.


    Normala sociala killar kan läsa av sådana signaler.
    Majoriteten av tjejer tycker att det är killen som ska ta den typen av initiativ.
    Här är några citat från en annan tråd där killen var för tafatt och inte var man nog:

    Du kunde liksom inte tänka själv där och då och fatta att hon var ute efter sex? Att öppna munnen och prata om förväntningar inför kvällen? Att ta initiativ genom att prata?

    Hon är uppklädd och tillfixad och det ringde inga klockor hos dig då?

    Även om du vill ta det lugnt hade du kunnat kyssa henne ändå, ni har kunnat sitta tätt intill varandra och myst med pussar, kramar, hålla hand etc men stoppat i tid för att du ville vänta.

    Man kan ha intim närhet med kläderna på utan att det leder till sex.

    Jag kanske är ovanlig, men bjuder jag hem en man på middag och fixar till mig så hoppas jag på sex. Helt klart.

    Helt ärligt så hade jag förväntat mig liite mer engagemang än bara leende och komplimanger. Att du kommer hem till mig är ju liksom ett kvitto på att du faktiskt är intresserad och då har man redan kommit förbi stadiet av subtil flirt och uppskattning.

    Jag hade sett att du varit fysisk genom att kanske ta min hand över bordet, stryka över min arm i soffan, velat sitta nära osv osv. Då hade jag fattat att du menar något mer.

    Om hon inte förstod att du flirtade var du nog inte så tydlig i ditt intresse som du trodde. Ibland måste man säga vad man vill för att inte missförstå varandras avsikter.

    Att du ville vänta med närmande och sex hade du behövt tala om tydligt.

    Man frågar inte om man får kyssa...  Man bara gör det om man lärt sig se och känna stämmningen. Och blir det ingen andra dejt , vem bryr sig. Man går vidare i livet. 

    Hon hade räknat med sex, men fick inget, så hon är besviken.

    Du tror på feministernas idioti om att du gör rätt när du inte gör något.

    Du är nog körd där nu, hon tycker du är svag.
  • Anonym (Kanin­)
    Wed 31 Mar 2021 10:18
    #97
    Anonym (Dalton) skrev 2021-03-31 08:45:39 följande:

    Det finns massor av trådar där tjejer säger samma sak. De minns hur det var när de var i den åldern och äldre män stötte på dem. I stort sett samtliga säger att chansen att tjejen skulle vara intresserad var minimal


    Nej så är det inte. Det vet inte du.
  • Anonym (Katte­n)
    Wed 31 Mar 2021 10:19
    #98
    Anonym (Dalton) skrev 2021-03-31 10:14:41 följande:
    Normala sociala killar kan läsa av sådana signaler.
    Majoriteten av tjejer tycker att det är killen som ska ta den typen av initiativ.
    Här är några citat från en annan tråd där killen var för tafatt och inte var man nog:

    Du kunde liksom inte tänka själv där och då och fatta att hon var ute efter sex? Att öppna munnen och prata om förväntningar inför kvällen? Att ta initiativ genom att prata?

    Hon är uppklädd och tillfixad och det ringde inga klockor hos dig då?

    Även om du vill ta det lugnt hade du kunnat kyssa henne ändå, ni har kunnat sitta tätt intill varandra och myst med pussar, kramar, hålla hand etc men stoppat i tid för att du ville vänta.

    Man kan ha intim närhet med kläderna på utan att det leder till sex.

    Jag kanske är ovanlig, men bjuder jag hem en man på middag och fixar till mig så hoppas jag på sex. Helt klart.

    Helt ärligt så hade jag förväntat mig liite mer engagemang än bara leende och komplimanger. Att du kommer hem till mig är ju liksom ett kvitto på att du faktiskt är intresserad och då har man redan kommit förbi stadiet av subtil flirt och uppskattning.

    Jag hade sett att du varit fysisk genom att kanske ta min hand över bordet, stryka över min arm i soffan, velat sitta nära osv osv. Då hade jag fattat att du menar något mer.

    Om hon inte förstod att du flirtade var du nog inte så tydlig i ditt intresse som du trodde. Ibland måste man säga vad man vill för att inte missförstå varandras avsikter.

    Att du ville vänta med närmande och sex hade du behövt tala om tydligt.
    Man frågar inte om man får kyssa...  Man bara gör det om man lärt sig se och känna stämmningen. Och blir det ingen andra dejt , vem bryr sig. Man går vidare i livet. 

    Hon hade räknat med sex, men fick inget, så hon är besviken.

    Du tror på feministernas idioti om att du gör rätt när du inte gör något.

    Du är nog körd där nu, hon tycker du är svag.
    Kaffedraken, samlar du på inlägg som bevisar din teori? Det är ju bara så....

    Du fick nobben. Du fick inte upp den. Det betyder INTE att "män får inte upp den med yngre" 
  • Anonym (Kanin­)
    Wed 31 Mar 2021 10:22
    #99
    Anonym (Dalton) skrev 2021-03-31 10:14:41 följande:

    Normala sociala killar kan läsa av sådana signaler.

    Majoriteten av tjejer tycker att det är killen som ska ta den typen av initiativ.

    Här är några citat från en annan tråd där killen var för tafatt och inte var man nog:

    Du kunde liksom inte tänka själv där och då och fatta att hon var ute efter sex? Att öppna munnen och prata om förväntningar inför kvällen? Att ta initiativ genom att prata?Hon är uppklädd och tillfixad och det ringde inga klockor hos dig då?Även om du vill ta det lugnt hade du kunnat kyssa henne ändå, ni har kunnat sitta tätt intill varandra och myst med pussar, kramar, hålla hand etc men stoppat i tid för att du ville vänta.Man kan ha intim närhet med kläderna på utan att det leder till sex.

    Jag kanske är ovanlig, men bjuder jag hem en man på middag och fixar till mig så hoppas jag på sex. Helt klart.

    Helt ärligt så hade jag förväntat mig liite mer engagemang än bara leende och komplimanger. Att du kommer hem till mig är ju liksom ett kvitto på att du faktiskt är intresserad och då har man redan kommit förbi stadiet av subtil flirt och uppskattning.Jag hade sett att du varit fysisk genom att kanske ta min hand över bordet, stryka över min arm i soffan, velat sitta nära osv osv. Då hade jag fattat att du menar något mer.Om hon inte förstod att du flirtade var du nog inte så tydlig i ditt intresse som du trodde. Ibland måste man säga vad man vill för att inte missförstå varandras avsikter.Att du ville vänta med närmande och sex hade du behövt tala om tydligt.


    Man frågar inte om man får kyssa...  Man bara gör det om man lärt sig se och känna stämmningen. Och blir det ingen andra dejt , vem bryr sig. Man går vidare i livet. 

    Hon hade räknat med sex, men fick inget, så hon är besviken.Du tror på feministernas idioti om att du gör rätt när du inte gör något.Du är nog körd där nu, hon tycker du är svag.
    Vadå feministernas ideologi? Du är den som beter sig som en grinkärring här. Hon kan absolut visa intresse. Att bjuda hem någon är stort och kan stå för olika saker. 50/50. Antingen är hon intresserad av honom. Han är inte sååååå mycket äldre än hon. Många vettiga tjejer föredrar äldre män då de oftare hunnit mogna än yngre töntar som ska fokusera på sig själva bara. De är dessutom bättre i sängen och vet var de har sig själva. Oftast.

    Ingen uppskattar nog någon som helt plötsligt slänger sig på som nån kåt hund, snälla. Tror du att dessa två faktiskt är helt inkapabla att flirta då de besvisligen haft seriösa förhållanden innan? Sluta larva dig.

    Vill hon bara vara kompis är det ju bra att det lämnas utrymme för detta inte sant? Moderna tjejer har inga problem att visa om de är kära/vill ligga osv.
  • Anonym (Kanin­)
    Wed 31 Mar 2021 10:24
    Anonym (Dalton) skrev 2021-03-31 10:14:41 följande:

    Normala sociala killar kan läsa av sådana signaler.

    Majoriteten av tjejer tycker att det är killen som ska ta den typen av initiativ.

    Här är några citat från en annan tråd där killen var för tafatt och inte var man nog:

    Du kunde liksom inte tänka själv där och då och fatta att hon var ute efter sex? Att öppna munnen och prata om förväntningar inför kvällen? Att ta initiativ genom att prata?Hon är uppklädd och tillfixad och det ringde inga klockor hos dig då?Även om du vill ta det lugnt hade du kunnat kyssa henne ändå, ni har kunnat sitta tätt intill varandra och myst med pussar, kramar, hålla hand etc men stoppat i tid för att du ville vänta.Man kan ha intim närhet med kläderna på utan att det leder till sex.

    Jag kanske är ovanlig, men bjuder jag hem en man på middag och fixar till mig så hoppas jag på sex. Helt klart.

    Helt ärligt så hade jag förväntat mig liite mer engagemang än bara leende och komplimanger. Att du kommer hem till mig är ju liksom ett kvitto på att du faktiskt är intresserad och då har man redan kommit förbi stadiet av subtil flirt och uppskattning.Jag hade sett att du varit fysisk genom att kanske ta min hand över bordet, stryka över min arm i soffan, velat sitta nära osv osv. Då hade jag fattat att du menar något mer.Om hon inte förstod att du flirtade var du nog inte så tydlig i ditt intresse som du trodde. Ibland måste man säga vad man vill för att inte missförstå varandras avsikter.Att du ville vänta med närmande och sex hade du behövt tala om tydligt.


    Man frågar inte om man får kyssa...  Man bara gör det om man lärt sig se och känna stämmningen. Och blir det ingen andra dejt , vem bryr sig. Man går vidare i livet. 

    Hon hade räknat med sex, men fick inget, så hon är besviken.Du tror på feministernas idioti om att du gör rätt när du inte gör något.Du är nog körd där nu, hon tycker du är svag.
    På 50-talet behövde mannen typ slänga sig på golvet och kräkas upp röda rosor och fria om han ens skulle få se lite pudel.
  • Anonym (Dalto­n)
    Wed 31 Mar 2021 10:26
    Anonym (Kanin) skrev 2021-03-31 10:22:41 följande:
     Många vettiga tjejer föredrar äldre män då de oftare hunnit mogna än yngre töntar som ska fokusera på sig själva bara. De är dessutom bättre i sängen och vet var de har sig själva. Oftast.
    En kliché som många män inbillar sig. Finns inget som säger att äldre män är bättre i sängen. Finns många trådar där unga kvinnor vittnar om motsatsen.
  • Anonym (Kanin­)
    Wed 31 Mar 2021 10:29
    Anonym (Dalton) skrev 2021-03-31 10:26:28 följande:

    En kliché som många män inbillar sig. Finns inget som säger att äldre män är bättre i sängen. Finns många trådar där unga kvinnor vittnar om motsatsen.


    Länka dessa trådar. Så är inte fallet i alla fall.
  • Anonym (Kanin­)
    Wed 31 Mar 2021 10:32
    Anonym (Dalton) skrev 2021-03-31 10:31:08 följande:

    Du skämtar? Är du lat? Finns en SÖK-funktion här.


    Det åligger dig att underbygga dina påståenden inte på mig. Du kan inte hitta några sådana. Jag rekommenderar dig att du ska jobba på din självkänsla och sluta kräkas galla över andras relationer.
  • Anonym (Dalto­n)
    Wed 31 Mar 2021 10:38
    Anonym (Kanin) skrev 2021-03-31 10:22:41 följande:
    Många vettiga tjejer föredrar äldre män då de oftare hunnit mogna än yngre töntar som ska fokusera på sig själva bara. De är dessutom bättre i sängen och vet var de har sig själva. Oftast.
    Märks att du yrar och blandar ihop saker. Det som är sant är att kvinnor ofta blir bättre i sängen med åldern. Ofta runt 30, men vanligare över 40. Då har de släppt på många av sina nojor.
  • Anonym (Kanin­)
    Wed 31 Mar 2021 10:40
    Anonym (Dalton) skrev 2021-03-31 10:38:34 följande:

    Märks att du yrar och blandar ihop saker. Det som är sant är att kvinnor ofta blir bättre i sängen med åldern. Ofta runt 30, men vanligare över 40. Då har de släppt på många av sina nojor.


    Nej det gör jag inte. Nu byter du ämne, men absolut det ena utesluter inte det andra. Gällande det du tog upp nu kan jag inte uttala mig om. Men vad härligt att det är så.
  • Anonym (Yikes­)
    Sun 19 Dec 2021 17:17

    Den tjejen låter som mitt ex, fast hon hade nog varit mer rakt på. Obestämd
    Gör det som känns bäst för dig. Känns det skumt så skit i det, eller enkelt ta det sakta.

Svar på tråden Är hon sugen på mig?