• Anonym (Sjuk?)

    Bör jag jobba imorgon? Covid-19

    Jag har under flera kvällar haft lite "feberilningar" som under mornarna varit borta och har jobbat som vanligt. Nu i helgen tempade jag mig när jag frös och visade 37,1 igår. Vanligtvis brukar jag ha 36 i temp och vet att jag ofta känner mig febrig vid 37. Nu idag började jag precis frysa igen och tempade till 37,6. Är ytterst lite småsnuvig, mest om morgonen. Känner mig inte sjuk sjuk om ni förstår. Har ett jobb med mycket kontakter men samtidigt väldigt stressigt på jobbet nu så det är lite skört att vara borta i "onödan" om ni förstår. Hur hade ni gjort inför veckan? Vill inte vara "sjuk" för att den bli sjuk. Så svårt att veta om det är något på gång eller inte.

  • Svar på tråden Bör jag jobba imorgon? Covid-19
  • Anonym (X)

    du ska inte jobba imorgon. Du bör nog också ta ett corona-test. Stanna hemma tills du har haft 2 symtomfria dagar.

  • Mom2be262

    Alltid bättre att ta det säkra före det osäkra så du bör vara hemma. Om du inte tänker på dig själv så tänk snälla på oss som inte vill bli sjuka.. Om du har många kontakter borde du speciellt vara extra noggrann

  • Pope Joan II
    Anonym (Sjuk?) skrev 2021-03-21 13:53:49 följande:

    Jag har under flera kvällar haft lite "feberilningar" som under mornarna varit borta och har jobbat som vanligt. Nu i helgen tempade jag mig när jag frös och visade 37,1 igår. Vanligtvis brukar jag ha 36 i temp och vet att jag ofta känner mig febrig vid 37. Nu idag började jag precis frysa igen och tempade till 37,6. Är ytterst lite småsnuvig, mest om morgonen. Känner mig inte sjuk sjuk om ni förstår. Har ett jobb med mycket kontakter men samtidigt väldigt stressigt på jobbet nu så det är lite skört att vara borta i "onödan" om ni förstår. Hur hade ni gjort inför veckan? Vill inte vara "sjuk" för att den bli sjuk. Så svårt att veta om det är något på gång eller inte.


    Har du sett någon presskonferens alls? Läst en tidning? Sett på nyheterna?
  • Guldnovan

    Jag jobbar inom vården och har inget val. Jag skulle sjukskriva mig och boka tid för test. Det gjorde jag i veckan, det var negstivt men förlorade ändå 3 dygnspass vilket motsvarar en vecka för andra.

    Det rätta även för dig vore att sjukskriva dig och boka test, vara isolerad till negativ svar. Ingen skulle klandra dig för det. Tvärtom.

  • Anonym (Covid1984)

    Stanna hemma, men testa dig inte! Du bidrar bara till dödande lockdowns och åtgärder med din konstaterade förkylning/falska positiv.

  • Anonym (H)

    Om du har en förkylning pågång ska du vara hemma. Man ska ju vara hemma vid minsta symtom så om du smittar andra med förkylning så måste de stanna hemma.. Inte så lyckat 

  • Anonym (Sjuk?)

    Tack för era svar. Jag vet givetvis vilka restriktioner som gäller, det är mer frågan om jag verkligen HAR symptom. Är 37,6 verkligen feber funderar jag, har försökt googla och hittar bara att 37 är normalt och feber går över 38 grader. Upplever mig inte snorig och känner mig inte alls så sjuk att jag inte skulle kunna jobba, det skulle jag absolut orka och klara utan bekymmer. Det var mer tempen och det som gör mig kluven. Förstår att jag låtar korkad kanske men känner sån enorm press och stress att finnas på jobbet på grund av vår arbetssituation. På min arbetsplats har jag fått känslan av att det inte är så populärt att vara frånvarande i "onödan" ens nu under covid. Funderade förra veckan om det var pressen som tom "gav" mig symptom. Har inte ont i halsen och skulle inte säga att jag känner mig sjuk.

  • Mom2be262
    Anonym (Sjuk?) skrev 2021-03-21 14:08:55 följande:

    Tack för era svar. Jag vet givetvis vilka restriktioner som gäller, det är mer frågan om jag verkligen HAR symptom. Är 37,6 verkligen feber funderar jag, har försökt googla och hittar bara att 37 är normalt och feber går över 38 grader. Upplever mig inte snorig och känner mig inte alls så sjuk att jag inte skulle kunna jobba, det skulle jag absolut orka och klara utan bekymmer. Det var mer tempen och det som gör mig kluven. Förstår att jag låtar korkad kanske men känner sån enorm press och stress att finnas på jobbet på grund av vår arbetssituation. På min arbetsplats har jag fått känslan av att det inte är så populärt att vara frånvarande i "onödan" ens nu under covid. Funderade förra veckan om det var pressen som tom "gav" mig symptom. Har inte ont i halsen och skulle inte säga att jag känner mig sjuk.


    Du skrev ju att du känner dig febrig vid 37 i temp. Ring isåfall 1177 och rådfråga. Vad är viktigast? Om du nu är sjuk (covid eller inte) så smittar du kanske dina kollegor och det är väl bättre med 1 borta än 10?
  • Anonym (Sjuk?)
    Mom2be262 skrev 2021-03-21 14:22:04 följande:

    Du skrev ju att du känner dig febrig vid 37 i temp. Ring isåfall 1177 och rådfråga. Vad är viktigast? Om du nu är sjuk (covid eller inte) så smittar du kanske dina kollegor och det är väl bättre med 1 borta än 10?


    Ja, av erfarenhet brukar jag göra det men då brukar jag oftast ha mer förkylningssymptom också. Tempade mig precis igen till 38,1 på ena och 37,5 på andra. Tempade sedan om det som visade 38,1 och då visade det 37 och nånting igen. Det enda jag känner är i princip lite frusna ilningar annars helt "symptmfri" och pigg.
Svar på tråden Bör jag jobba imorgon? Covid-19