Forum Skilsmässa/Separation - Känsliga rummet
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Kommer han lämna sin fru?

Sön 21 mar 14:57 Läst 0 gånger Totalt 250 svar
    Visar endast inlägg av Saicko - Visa alla inlägg
  • Sön 21 mar 14:57 #15 -2 +1

Det hör till ovanligheterna att han lämnar sin fru för henne. Oftast är älskarinnan bara ett skönt hål han får knulla ;)

O hon är patetisk nog att gå på det ??

• Sön 21 mar 15:01 #16 -1

Män som suktar efter upptagna kvinnor brukar jag kalla för en simp.

Hon är bara den kvinnliga versionen av en.

Hade hon varit smart hade hon slösat tid på en kille som inte varit upptagen!

Låt henne lida ett tag. Är sällan som simps är i förstånd nog att lyssna. Att försöka kommer bara ge dig huvudvärk.

• Sön 21 mar 16:30 #27
    Anonym (Pernilla) skrev 2021-03-21 16:10:31 följande:

Naiv, förblindad av kärlek??? Men ja, hon går på det...

Det skulle ha varit en retsam smiley där ifrån telefonen. Men smileys verkar inte fungera på den här sidan, så det blev till två frågetecken istället!

Naiv? Ohja.. Men hon sitter i den där situationen för att hon själv vill vara där. Hon hade kunnat träffa vem hon ville! Eftersom att hon är singel.. Men hon valde att träffa en upptagen man. Då kommer hon också att få lida för det..

Precis som varenda manlig älskare får lida över julafton då hans ?tjej? är hemma o firar julafton med sin riktiga partner. Kommer hon få lida likadant o också att få sitta där helt ensam.

Är huvudet dumt får kroppen lida.
  • Sön 21 mar 16:38 #29

Hade hon haft någon självrespekt och inte varit så jävla desperat, så hade hon lätt kunnat gå o hitta någon annan.

Men det är tydligen för jobbigt o säga ?synd att han är upptagen! Då får jag väl gå o hitta någon annan??.

Låt henne lida bara.. Poletten kommer väl trilla ner om ett tag.

Ta avstånd om hon håller på att gnälla och tjata.

• Sön 21 mar 16:55 #35
    Anonym (Pernilla) skrev 2021-03-21 16:44:57 följande:

Ja jag fattar egentligen inte vad hon ser hos honom. Hon är yngre än honom och ser riktigt bra ut. Äger sitt hus, är akademiker och tränar en hel del. Hon skulle lätt kunna hitta någon "bättre" (eller i alla fall en singel). Men hon är verkligen kär i denna man.

Det är inte så svårt egentligen..

Det är svårt o vara singel idag.. Och för kvinnor är det svårt att hitta bra män.

Nu har hon hittat en hon tycker är bra.

Och lyckats romantisera sin bild utav honom..

Men hon är korkad om hon tror att dom ska bli tillsammans. Och ännu mer korkad om hon tror att OM dom skulle bli ihop så skulle han inte göra samma sak till slut med någon annan.

Så hon hänger med han för att hon inte vill vara ensam. Hon vill säkert skaffa barn etc, i den åldern va? O då spelar det ingen roll att han är en upptagen man. Hon tror i sin naivitet att han älskar henne och allting kommer o lösas.

Men nej. Vill man må bra o hitta en fin partner bär man undvika att slösa kärlek o energi på folk som redan är upptagna. Det slutar aldrig något bra..
  • Sön 21 mar 17:22 #43
    Fjäril kär skrev 2021-03-21 17:16:40 följande:

Det bästa är väl att faktiskt ställa ultimatum så kommer hon verkligen få veta hur långt ner han prioriterar henne.

Så länge hon accepterar att han är otrogen så har han ingen anledning att skilja sig. Krasst men sant. Så länge han inte behöver deala med konsekvenserna av sina handlingar så kommer han helt enkelt aldrig att skilja sig. Ever.

Det är hon själv som är orsaken till att han aldrig kommer välja henne.

Nej. Det bästa är att lämna och hitta någon som inte kommer vara otrogen mot henne.

Om det är så att hon är ute efter ett förhållande där hon kan vara lycklig dvs.
  • Sön 21 mar 19:24 #67
    Anonym (Pernilla) skrev 2021-03-21 18:36:57 följande:

Ja, det här är helt klart något hon, eller kanske till och med de, romatiserat ihop. Jag tror inte ensamhet är något problem för henne, hon är bara säker på att den här mannen är den rätta. De har till och med diskuterat gemensamma barn men kommit fram till att de är för gamla för det, annars vill de. Hon har, liksom han, redan barn. Jag har stöttat henne i det här, att hon ska vänta på honom om hon vill. Att det säkert är äkta, jag tror han älskar henne. Men jag kanske stöttar på fel sätt... Borde kanske stötta genom att säga att hon ska lämna???

Ja.. Att stötta sin vän när hon vill ligga med någon som är upptagen, är som att stötta någon som tror att det skulle vara ett bra beslut att hoppa ut från ett stup..

Låt henne sitta där som en fåne och våndas..

Wtf. Är det sånt här ni tjejer gör när ni är ensamma. Ni har inte någon god man som kan kliva in o övervaka er?..

Dålig karma!
  • Sön 21 mar 23:55 #86
    Anonym (Pernilla) skrev 2021-03-21 20:48:25 följande:

Jag läser alla era inlägg och skriver ner saker jag eventuellt ska ta med min vän. Jag kommer chocka henne...

Känner mig nästan medberoende i det här, JAG tror typ han är världens finaste man och den mest perfekta för min vän.

Tack för all feedback, även jag behövde visst ett uppvaknande!

Jo men det är för att du är medberoende.

Du är som den där mamman som försökte säga åt sin son att inte röra den varma plattan.. Så fort hon vände ryggen till så la han fortfarande handen på plattan, så mamman blev arg och började skälla på han o gråta medans hon tog hand om han.

Det mamman måste förstå är att det spelar ingen roll hur mycket hon hade tjatat på han. Hur hon hade suttit där o varnat den lilla dumfan i flera timmar! Han behövde fortfarande få uppleva hur varm den där plattan var på egen hand. Annars hade han aldrig förstått hur mycket en platta kan brännas.

Jag har sagt det förut o jag säger det igen. Låt henne våndas.. Du kan varna om du vill slösa din tid o energi på det, men från hennes sida är det ju bara skitsnack allt det där. Hon vill lägga handen på plattan. Då får hon även känna på när den börjar bränna henne sen.
  • Tor 25 mar 14:17 #174 +3

Problemet med sånna som er är att ni inte vill ta ansvar. Ni vill bara spela offer hela dagarna..

?Men vårat förhållande var ju dött! O det fanns ingen kärleeeek!?

Gör slut då?..

Dessutom verkar många leva i villfarelsen idag att förhållande och lycka skulle vara en konstant. Ett förhållande ska tydligen vara något där två personer ler hela dagarna. O bli någon sur på den andra så ska man inte prata, utan man löser det igenom att gå o vara otrogen.

Förhållanden är ingen rak linje med konstant lycka.. Det är två personer som vill vara med o kämpa för varandra.. Det betyder att man samtalar med varandra..

Är du inte redo för det så fortsätt vara singel då förfan. Men sitt inte o säg åt folk i förhållanden att det är bra o vara otrogna mot varandra.

Logga in
Bli medlem
Svara i tråden...

Innehåll